lördag 13 juni 2009

Lördagen!

Dagen har varit som jag trodde!

Den gick jätte snabbt & har pratat med massa människor på nätet på QX, Facebook & MSN. Varit ute med hunden i det ruskiga vädret som varken hon el. jag egentligen ville ut i, spelat Street Racing, Dragon Wars & Mafia Wars på facebook, styrketränat, pratat med folk på mobilen via sms, mms & rösten!

Jag har även läst lite i boken "Onans bok" av Ola Klinberg. Handlar om Peter en ung läkare som blir indragen i ett triangeldrama med 2 andra män. I Stockholm möter han Christopher. Jérôme tillkommer sedan när Peter & Christopher finner honom i Paris. Hela boken handlar om dessa 3 mäns kärlek, maktkamp, sex, avhållsamhet, om existenstialism & kristendom- & rädslan för en sjukdom som drabbar dom som inte smittas. Ja ni har säkert gissat redan vad det är? HIV & Aids!

Sedan har jag en andra bok att rekommendera som heter "Coraline" av Neil Gaiman. Den handlar om en liten flicka som bor i ett stort hus, men genom en dörr så finner hon en annat hus som påminner om hennes, men det e nu här äventyret & det otäcka börjar. Hon har en annan far & mor där som vill att hon ska stanna i deras värld istället. Är en skräck bok. Jag tycker personligen att man ska läs den på engelska! Det har även gjorts en film på den ganska nyligen som kommit ut i år.


Fairy tales are more than true: not because
they tell us that dragons exist, but because
they tell us that dragons can be beaten.


Så ska fortsätta lite kvällen med att kolla TV & läsa lite mer i olika spännande böcker & tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar