lördag 20 juni 2009

På väg någonstans!

Jag ska ut & resa! jag lyckades försova mig i morse (torsdag).

Skulle upp vid kl. 09.00, men vaknade 10.00 & skulle med bussen kl. 10.50. Så det vart ganska stressigt, men som tur var hade jag redan packat väskan & fick med det mig jag skulle, så träffa jag Ellen en tjej jag har festat med vid ett tillfälle, ute på 'Pasta baren' & hemma hos Lia. Det var bra med plats när vi åkte från Örebro...men när vi skulle byta & åka vidarre så var det smockfullt! Men fick plats så det var skönt då jag reser med min lilla hund Lucky. har varit jätte många som har varit intresserade av henne, flera stycken som ville klappa & ta kort på henne, förstår det hon e ju så söt ju! Pratat med Ellen hela vägen & Lucky har legat i knätt & vilat i stort sett hela vägen även om hon vart väldigt nyfiken då det var någon som satt & åt någon mat, så e på väg nu i allafall även om vi vart ca 10 min. försenade med tåget. Så slappar nu & skriver detta!

Väl framme så myste jag & Rickard hela eftermiddagen & kvällen & drack alkohol, lyssnade på musik, kolla film m.m. Träffade hans kompis Malin & hennes kile Nicklas en liten stund, men dom åkte sedan så vi skulle få vara ensamma!

Middag med ett vit vin som hette "Carl Reh Riesling" 2008 & starkt kaffe med en Whiskey "Ballantines" Blended Scotch Whiskey.

Förrätt: Räkcocktail med räkor, kräftstjärtar & löjrom i bla.
Varmrätt: Ris med Kycklinggryta med lime, kokosmjölk & thaicurrypasta.
Efterrätt: Blåbärs-björnbärs & hallonpaj med laktosfri cremefraiche.

Kollade på Youtube.

Dana International, Sertab, Marlena Ernman, Russlana, Helena Paparizzou plus andra Eurovision Contesttävlare bla. från i år. Turkisk & Arabisk trance, Tarkan Aishawarya Rai i "Dola de Dola- Deodas".

Drack ett par drinkar på "Baccardi Black" med egengjord cola i sodastreamer.

"Renault" Cognac. Carte Noire Extra.

Vi bara hade supermysigt, prata & kollade på "Heart Break Hotel" Vi har båda sett den förrut men den e ju rolig så vi ville se den tillsammans & skratta lite. Somnade lite sent, tidigt hur man nu vill se det vid kl. 06.00 på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar