fredag 12 juni 2009

Regnar Ute...

Jag vakna vid kl 10.00 första gången, en somna ganska snabbt om då jag fortfarande har feber & hade ju även svårt att somna inatt, somna inte förren vid ca 02.00. Men pratade men underbart gulliga & snälla kompisen Luis från Costa Rica. Efter att ha sovit en stund till vakna till sedan vid 12.00 & låg å snossa till kl 12.30. När jag vaknade så hade jag mitt lilla menageri av djur i sängen som ville ligga nära husse & gosa. Mina 3 katter & min lilla hund. Kom väl upp vid 12.40 efter att gosat med djurena ett tag för att ge dom små vildarna mat, för att sedan klä på mig & gå ut med hunden. Hade fått ett tidigt födelsedagskort av mamma, fyller inte förren på måndag, men gulligt av henne att skicka ett.

Precis utanför min dörr i trapphuset är det ett takfönster & jag hör hur det smattrar, det regnar ute. När jag kommer ner till porten & öppnar den springer lilla hunden Lucky ut som vanligt, men när hon märker att det regnar så mycket springer hon snabbt tillbaka till trappan, hon gillar inte alls & vill inte gå så det e bara för mig att gå ut in regnet från där jag stått i skydd av porttaket. Jag får gå en liten bit ut i regnet för hon följer ju mig & jag sa åt henne att hon måste kissa, hon ville flera gånger springa tillbaka i skydd från regnet, men tillsist gör hon sina behov rusar sedan till porten som en liten iller för att få komma in i värmen i lägenheten & för att lägga sig & sova igen. Hennes favoritsyssla är att sova & gosa i sängen. Jag sätter på tv...sappar runt lite. Herregud...visar dom fortf. "Hem till Gården" det gick ju när jag var liten. Men kollar på "Ellen show"...Hon är så jäckla rolig! Hon hade besök av djurkillen som brukar vara där han hade med sig en Tukan, en vacker papegoja med stor näbb, Trebandad bälta, Niobandad bälta, Hårig bälta & dom mata dom med maggotslarvar. Så söta bältor är. En svart leopard inte en panter utan en svart leopard underbart vacker. Ellen fick sätta på sig en hjälm & en Hornuggla flög helt ljudlöst strax ovanför huvudet på publiken & satte sig på hennes huvud så läckert. Sedan vart det "Ellen" serien om henne som bokaffärsägare. Paige skulle gifta sig & Ellen skulle va Huvudtärna, ja ni kan ju gissa resten hysteriskt kul.
Ätit laktosfri yoghurt & 2 kiwi's till frukost, ett glas laktosfri mjölk också, ja nu vet ni jag e laktosintolerat. Var precis också en reklam med märket "Valio" på TV då oxå på laktosfria produkter! Hahaha...

Resten av dagen blir att kolla & svara på min mail då jag ska sälja en av mina katter, en liten honkatt. Svara på annat också, har alltid nästan 100 mail varje dag jag går in på min email. Chata med folk på QX, Facebook & MSN & göra inlägg & svara på mail där med. Kolla lite hemsidor på nätet om olika djur, mat, mode, bloggar & annat kul. Kommer säkert att skriva flera inlägga om olika saker här på bloggen också! Med laptopen i knät & ena katten liggande på mina axlar & vill pussas lite med sin sträva tunga. & resten av djurena utspridda runt mig.
Kommer antagligen få iväg min Sällskapsråtta jag har idag oxå, så jag e glad att hon får ett nytt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar