söndag 14 juni 2009

Ännu en konstig Dröm!

Somnade någonstans mellan 02.30- 03.00 & vaknade vid ca 10.00.

Jag drömde en ännu konstigare dröm inatt, jag var i något samhälle jag inte alls visste vad det var när jag vakna, men i drömmen visste jag var det var. Jag var inne & handla i en mataffär lite saker, sedan sa en kvinna ur personalen...

- Var det någon som gick ut utan att jag såg det?
- Nej tror jag inte! Svarade jag. Men hon går ut genom dörrarna ut. Där ute träffade jag på en kompis jag inte träffat på länge Annelie, jag har sagt upp kontakten med henne, pga en del saker som att hon på något konstigt sett alltid drar ner mig till att må dåligt fast jag kan ha mått bra innan, men det e en anna historia. Jag börjar prata med henne & vi ska åt samma håll & följs åt, hon ska in i en tobaksaffär & jag följer med in hon ska väl ha cigaretter antar jag. Sedan när vi gått där ifrån, så efter tag märker hon att hon tappat plånboken. Jag säger åt hennes att kolla tobaksbutiken & säger att jag springer & letar längre tillbaka. Då minns jag att hon betala inte ur plånboken utan med några sedalar hon hade i ena fickan. Jag hittar plånboken, svartvitrutig strax utanför mataffären där vi handla vid parkeringen, jag lyfter upp den, hon ringer & jag säger att jag inte har hittat den, men letar. Jag ställer mig vid ett hörn av ett hus & öppnar plånboken, hon har massor av sedlar i olika valörer & jag tar massa buntar av 500 & 100 lappar, flera tusen kronor & stoppar dom i fickan, helt sjukt. Sedan traskar jag emot deras håll, där står hon vid tobaksbutiken & jag ropar...

-Jag har hittat den. Hon ser glad ut & kollar i plånboken, först ser hon att det fattas pengar men när hon öppnar ett lite dolt fack var det flera tusen där med & jag kände att fan att jag inte hitta dom med, men sa; Men tur att du har några pengar kvar. Men egentligen så var jag bara sur. Hon säger att hon ska spärra bankkortet, fast det e kvar i plånboken. "Dumma Kossa" tänker jag! sedan vakande jag.

Jag skulle ju aldrig själa pengar från folk & att känna skadeglädje, e ju helt sjukt!

Gosade lite med katterna Gucci & Nala. Jinx var fullt upptagen att reta hunden som vill sova vilket gjorde mig irriterad på henne, hon ska låta bli lilla Lucky när hon vill sova, jäckla liten retsticka min 7 1/2 åriga lilla katt. Gick upp & gav djurena mat, Lucky åt bara några bitar av torrfodret & gick & la sig igen under täcket. Jinx kommer sedan & sätter sig under nattdukslampan, vet inte om hon kanske gillar att sitta där för att det e varmt, för hon gör det nämligen väldigt ofta. Sedan far dom omkring katterna & leker, medans Lucky lilla skrutthunden sover.

Jag ligger i sängen & skriver detta, ett bra ställe att ligga & blogga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar