onsdag 17 juni 2009

Stressig Dag!


Ställde klockan för att vakna så jag skulle kunna ringa ett samtal för ett telfonmöte 08.30. Ringde flera gånger, men ingen svarade så jag fick lämna ett meddelande i receptionen om att den kvinnan jag skulle ha tag i skulle ringa upp mig när hon hade tid sedan. Somnade om & sov ett tag! Hon ringde mig vid 11...snåret sedan, ganska sent, men jaja, bättre det än inte alls, så hade telemötet då. Åkte sedan in till stan för en intervju, men innan intervjun var jag på Myrorna & hittade en jätte fin tekanna i dansk design "Soholm Danmark Stentos". En terakottafärgad med blåa & beiga inslag sedan en liten mässingsvas, jag samlar ju på Indiska mässingssaker.

Jimmy ringde & vi snacka lite, han fråga om jag ville göra ett porträtt av honom. Jag gör gärna porträtt, men det kostar minst 500 kr. för ett blyertsporträtt & minst 2000 kr. för en målad tavla. Jag målar mest modern konst men målar även porträtt på djur & människor. Sedan beror även på vilken stil av konst man vill ha?!

Efter mötet som jag tror gick bra köpte jag hem Pepsi 1 1/2 l. 5 st. för 5 kr/st + 10 kr. i pant. Kan ni nu räkna ut detta?? Hahah...Ja 35 kr. för 5 st. 1 1/2 l. Pepsi's. När jag kom hem gjorde jag småfrallor med smör & egengjord "Legymsallad" & med kräftstjärtar på, sedan en Coca Cola burk jag hade kvar i kylen. Jag orkar inte äta för stabbig mat när det e så varmt ute som det e idag. Skönt att komma hem & slappa lite.

Kollat TV...
"My Super Sweet 16 UK" Var om en rikemans dotter Lauren, en riktigt snygg tjej, men så oerhört bortskämd. Hon såg inte ut att bli 16 år dock utan något i 20 års åldern. Riktigt snygg var hon men som sagt bortskämd, diva & pappas lilla flicka.

Fest med James Bond tema.

När hon skulle dela ut inbjudningarna flög hon i en helsvart helikopter till platsen & hade en snygg rosa klänning med rosa detaljer & massor av kristaller på. Svartrosa kort. Flög iväg med helikoptern sedan.

Specialbeställde en klänning i klarrosa för 3000 pund (ca 42.000 kr) med över 100 kristaller i. Hon skulle även ha ett dansnummer där hon skulle dansa på festen. Vart en grå romersk inpirerad klänning med kristaller med i. Entre med en Aston Martin i rosa klänningen, vart upplyften ur bilen av en kostymklädd kille. Hon önskade att en kille Elliot skulle vara där, han var det, men hade flickvän. Ja pappas lilla flicka kan inte få allt! Hahaha...

Sitt dansnummer & byte till gråa klänningen, uppträde gjorde rapparen "Kano". Fast fick ett Diamantarmband från 'Tiffany's' för ca 20.000 pund (ca 280.000 kr.) Hon tappa det dirrekt! haha...men fick tag i det snabbt!

"My Super Sweet 16 no 18 UK" Var ju även detta om en rikemansflicka: Hayley Grossman en hysterisk, divig, knubbig, småelak & klumpig Chihuahuaägare. Stackars hund.

Fest med Vit & Rosa glamour.

Hon skulle åka med en vintagerosa Cadillac i en rosa fédräkt & bilen döck inte upp så dom fick gå i regnet dit! hahaha... Dom skulle dela ut inbjudningskort i ballonger & en helt knippe av ballongerna flyger iväg! haha... 80- 100 gäster.

Åt mat med sin familj där morsan såg ut som ett plastikoperations offer, med allt fixat! hahaha... & Hayley fick en svart 'Cartier' klocka, men jag tyckte att det såg ut som en mans klocka. Hade en kort knallrosa klänning. Hon var i en studio & spela in sin egen röst för hon skulle mimma den på festen. Festen hölls i ett vit tält.

Audition för barbröstade killar som skulle vara servitörer. Snygga killar! Hon åkte i en rosa Rolls Royce till festen med 2 storväxta, biffiga muskelknutters som eskorterade henne till sin dejt som var en av killar från servitörauditionen 'Nico' en snygging. Ja man vet ju vad han var ute efter inte var det henne då utan hennes familjs pengar! haha...

Hon var hysterisk hela festen & så framträdde hon & mimma sin låt, alla förstod att hon mimma, men att dom förstod att det ändå var hennes röst som var inspelad, var ganska bra, men mixad ju en hel del! haha... & till råga på allt så fick hon en helt underbar totalt renoverad lägenhet med 4 rum & kök. Snacka om att vara bortskämd, kan inte förstå att dessa unga tjejer & killar ska lära sig något om det riktiga livet som finns där ute.

Matlagningsprogram. Där dom lagade säl & valkött på Grönland som delikatessmat.

Under tiden har jag skrivit en massor på min data, som exempel en hel del blogginlägg som jag lagt in innan detta meddelande. Skrivit en massa om roliga & speciella tankar.

"Ett hem i solen" Var ifrån Dominikanska Republiken.
Det kollades & visades 6 st. hus i detta tropiska paradis. Ett av husena fångade mitt intresse ett hus i 2 plan med 2 huskroppar i åttakantig formation med en öppen terass & balkong emellan som ägdes av en konstnärrina som skulle flytta tillbaka till England, riktigt häftigt & unikt hus.

"2 1/2 män" Charlie lyckades göra ett bordell av Alan's kiropraktorklinik! haha...

"Halv åtta hos Mig" Tävling i matlagning hemma hos 4 olika personer. Hemma hos ungkarlen 'Mattias' som har en riktigt fin lägenhet han han renoverat själv, han e en äventyrskille "bondman", men samtidigt en riktigt hemmakille som gillar att stryka, tvätta fönster, laga mat, stryker & hänger gardiner, inredning, romantisk, vältränad, kan snickra, m.m. & han var straight, vilken drömman för en kvinna, för en kille med om han hade varit gay. Fisk & Skaldjurstema på kvällens mat. 'Sarah' en riktig knällspik som klagar på allt, Anna lika så, men mer diskret även om hon gillar en del, men 71 åriga Sverker verkar vara en go gubbe, en tandläkare.

Ja resten av kvällen blir det att packa för en resa jag ska göra imorgon, men gud vad ska jag ha med mig?! hahaha... Jag ska bada & raka både mig själv & hunden, göra rent kattlådan, skrubba den & så för det hinner jag inte göra imorgon. Kollar även lite på "So You Think You can Dance?"!

Haha...men lilla Lucky då inte ska du dricka av husses Pepsi! haha...Knäpphund, ja du hon gillar det mesta konstigt man inte tror att en hund ska gilla, allt från brocolli, brysselkål, bär, gurka, frukt, fisk, skaldjur, korv, bacon, köttfärs & massa annat. hahaha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar