måndag 6 juli 2009

Monday

Kliva upp & fixa lite. Ut med Lucky. Gick & handlade lite mat hem. Åt frukost. Blir småfrallor med kalkonmortadella & ett glas hallon/blåbär Iste. Fixa lite mer, sms:a, kolla mail & ringa lite folk. Ja, visst ja måste ju kolla breven med & gissa om jag vart förvånad.

Ja vad ska man säga jag är rosenrasande & jävligt besviken.

Gissa om jag var förbannad när man har gjort massa jobb som man tror man ska få kredit för & att man ska få betalt för, ja då får man inte pengarna som man sagts, plus en jävla massa lögner. Blir så jävla förbannad att jag funderar på att anmäla dom där Jävla Kärringarna. Ja så nu e inte hyran el. mina räkningar betalda i tid som jag trodde att dom skulle vara & det ska dom få sota för. Ingen sätter sig på mig, ljuger & sätter mig på att göra saker & så får jag inte betalt för det fast dom lovat dom Jävla Fittorna.

Så nu måste jag fixa till allt skit dom har ställt till med får försöka att fixa fram pengar så snabbt som möjligt på något sätt, får väl kanske låna, ta ett svartjobb, el. på något sätta fixa pengar.

Fan jag är just nu fattigare än en kyrkråtta el. ja hon kan ju åtminstone sno pengar ur kollekten.

Jag hoppas att jag kan fixa fram pengar nu, jag vill ju åka upp till Mora, jag vill ju träffa Rickard & fira hans födelsedag den 10/7, men som det ser ut just nu så kanske jag inte kan det & det skulle göra mig oerhört ledsen & besviken på folk som ljuger för en.

En liten dikt för att försöka att lätta upp livet lite...

Vi hoppas alltid att på något
och vi tror på något
fast vi inte alltid vet
vad det är vi tror på

Vi kan inte vänta oss
att livet alltid ska vara
en blommande äng

Att vara sig själv är inte nog
och det är svårt

Att vara som andra
är inte heller lätt

Att bara vara är ofta mer än nog
men att bara var sig själv är det bästa

& att alltid försöka övervinna alla hinder i sin väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar