onsdag 8 juli 2009

Onsdag, Kattkoll & Underbar film!

Har mått dåligt hela dagen...

Ja dagen började med att Jimmy ringde & ville prata lite. Lille pratsjuka Jimmy, men han e snäll. Prata lite om allt möjligt bla steriotypiska bögar & vilka bögar som syns. Visst det syns att Jimmy är bög, men han önskar väl kanske att han var mer manlig, men men han e född sån.

Ska få besök idag av en tjej som eventuellt ska köpa min ena katt Gucci, så vi får hoppas att det går bra nu då! Kommer att skriva mer sedan när jag vet. Snacka om att jag vart förvånad när jag öppna dörren & träffa henne & hennes föräldrar. Jag kände igen henne genom mitt ex. Andreas, det var en av hans kompisar & lilla Gucci ska antagligen flytta till henne. Jag fick beskedet senare på kvällen att hon garanterat ville ha henne.
Chatat lite med polaren Björn på MSN, kollat QX, kollat facebook, sprungit en sväng m.m. Det e något fel med blogger.com för tiderna stämmer ibland när jag lägger in mina inlägg, men nu senare e dom helt galna detta la jag in på dagen idag inte på natten. Sms:at med folk, kollat på nätet om olika djur.

Kollade på en helt underbar film som jag grät oerhört mycket till...

"Mordet på Matthew Shepard"
(The Laramie Project)

En verklighetsbaserad film om det brutala mordet på unga killen Matthew som föddes 1976 & mördades brutalt i oktober 1998. Om Matthew som är en homosexuell kille & filmen handlar om hans liv & den rättvisa hans föräldrar försöker att hitta efter att deras som brutalt blir ihjälslagen, med bakbundna händer vid ett staket av en jämnårig kille & hans kompis i ett hatbrott. - Så fruktansvärt sorgligt, men så oerhört bra!!
Matthew i egna tankar (filmen)
Matthew med en gaypolare i skolan (filmen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar