måndag 14 september 2009

Lördag...Sov länge & lugn dag!

Lördagen är lugn. Jag vaknade inte förren 12.40 vilket var jätte skönt då jag inte somna förren ca; 02.30. Mina sömntabletter funkar inte 100 % som dom ska. Sms:at lite med Andreas & Annelie. Är bl a. bjuden på en fest ikväll, men kommer inte att gå som jag känner. Känner mig alldeles för låg & hade ingen lust alls att träffa människor över huvudtaget. Jag satte mig istället framför TV:n & datorn efter att ha varit ut med Lucky & gett djurena mat.


Var först något program ifrån Mexiko när jag satte på TV:n på 1:an. Bl a. att man kan köpa vacker keramik av olika slag & vackra smycken i rent silver med olika ädel/halvädelstenar i.

"Min hund styr mitt liv" Dokumentärserie om en hundtränare som heter "Victoria", som liksom Amerikanske hundtränaren "Cesar Milan" tränar oregelbudna & ouppfostrade hundar till att bli familjemedlemmar. I detta avsnitt var det 4 människor & 2 stora hundar "Molly" & "Alfie". 2 st. varglika hundar som verkligen gjorde precis som dom ville. Helt sjukt! Hussen "Ceasar" lätt dom göra pårecis vad dom ville medan matte "Linda" försökte att göra saker. Medan "Ceasar" satt på sitt feta arlse som många bara gör, medan kvinnan får ta allt ansvar i hemmet. Vart därimot en helt annan jargong när hundtränaren Victoria kom in i bilden. Han fick nu plocka upp det mesta av hundbajset vilket han aldrig gjorde förrut & träna med hundarna. Hundarna drog dom runt med sig på promenaderna som om dom var en filt el. nåt sånt, men med en nosgrimma & regelbunden motion, vilket dom inte fick förrut. Vilket nu efter dom fick sin motion som dom ska har dom sluta skälla & yla konstant. Victoria besökte en kvinna med Huskyhundar...

Kvinnan hade 32 hundar som bodde inne hos henne & inte en enda av hundarna skällde när Victoria kom på besök. Alla hundar var extremt bra uppfostrade. Dom hade sin hiarki & rangordning & här var det matte som var högst i rang. Sedan fick dom en massa motion då hon körde hundspann med dom vinter som sommar, fast på sommaren tog hon 4 hjulingen efter hundarna fastspända i den. Fantastiskt att se en sådan duktig hundtränare.

"Enkel Biljett" Dokumentärserie. Ben & Amy har flyttat till en hus i Frankrike, 'Pouillon' & startat ett "litet hotell i sitt hem". Gästrum: 6 sovrum med 4 badrum. Dom tar emot gäster som vill åka skidor/snowboard på vintern & som på resten av året vill syssla med golf, forsränning, ridning, fiskning & jakt m.m.
"Lights American Animals" Dokumentärserie om Djur i rampljuset. Bl a. i dett avsnitt stunthästar & struntmän. Yorkshire Terriers & Råttor m.m. Var sedan ute med Lucky en sväng. Är så kallt & dåligt väder ute.

"Hogan Know's Best" Documentärserie om "Wrestling" Kungen 'Hulk Hogans' familj. Dotterna Broke var bl a. på dejt med en kille som hette Adam. Hogan är ju sitt överbeskyddande jag som vanligt & lillebror Nick är sitt vanliga retsamma jag.

En serie som jag verkligen Saknar är "Make me a Super Model" en serie jag skulle vilja börja igen med nya deltagare. Såg till att ta en varm dusch var lite frusen.

"Det blir aldrig som man tänkt sig" En Svensk komedi från 1999 av Måns Herngren & Hannes Holm. Med Josefin Nilsson i huvudrollen. Jacob Eriksson, Peter Dalle, Marie Richardson, Cecilia Frode, Bibi Andersson & Gösta Ekman m.fl. Absolut Sevärd!
Käka några "Swipper" isglass under tiden.
"Americas Next Top Model 12" Första avsnittet. Riktigt bra & en hel del vackra tjejer, men också några jag kände; Vad Fan tänkte dom med?! 34 st. som gallrades till 21 st. som senare photoshout som var olika Gudinnedrag & som sedan ska gallras till 13 st. Aminat, Natalie, Fo, Allison, Talia, Celia, Nijah, London, Teyona, Kortnie, Isabella, Jessica & Sandra.

Ännu en serie jag saknar jätte mycket är "Project Runway" Med dessa fantastiska klädskapare & designer's. Jag vill att det ska börja igen.

"Livet är en Schlager" Svensk film från 2000. Med "Helena Bergström" i huvudrollen som Mona det sjungande & schlagertokiga vårdbiträdet. Hon har också sina 4 barn döpta till Carola, Kikki, Lena Ph & Anna Book. Hennes man spelas av "Thomas Hanzon" som är arbetslös. Mona jobbar som personlig assistent till CP-skadade killen David "Jonas Karlsson" & Mona har även en bror, Candy, en transa. Spelad av "Björn Kellman". Mona skickar in en låt till Melodifestivalen & den blir antagen, men det är nu det stora cirkusen börjar...

"Royal Pains" Serie. Om doktor Hank Lawson som blir avskedad för att han gör en felbedömning som resulterar i att en rik patient dör & han blir av med jobbet. Av en slump hamnar han i Hamptons på en privatfest & räddar en flicka som blivit förgiftad & ja ägaren till fetsen vill tysta ner detta. När han åker där ifrån märker han att det ligger en väska i hans baksätte & däri ligger det en hel guldtacka. Tystnad kan köpas. Han räddar senare en kille, Tucker som har blödarsjuka & en Miss Newberg som fått sitt ena bröst punkterat "flat tire". Sedan dyker "jobb" efter "jobb" upp...Ja ni kan ju gissa resten el. se serien själva.

Sms:a med Andreas N. & vi pratade om alldagliga saker & sedan med Andreas G. Vi pratade om lite allt möjligt, men en hel del om Tradera & att han brukar köpa saker där ifrån så jag bad honom att hålla ett öga efter saker till mig, han kan köpa dom & sedan betalar jag honom för det. Jag är främst ute efter uppstoppade djur av olika slag, horn, fällar m.m. Gick sedan en sväng med Lucky, var riktigt kallt ute & sedan dags att sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar