måndag 14 september 2009

Söndag...Ännu en dag framför TV:n.

Vaknade vid ca 09.44. Hade 2 sms. ett från Andreas N & ett från Marcus S. sedan ett missat samtal från Niclas. Var ute med Lucky i solen som sken.

"LA- ink" Dokumentärserie om den berömda tatueraren "Kat von D." & hennes tatuerarkompisar som driver en tatueringsstudio tillsammans med henne.


" Housesitter" (Snyltgästen) Amerikansk komedi från 1991 med "Goldie Hawn" & "Steve Martin" i huvudrollerna. - Hon kom. Hon såg. Hon flytta in. Goldie Hawn är lyssande i denna komedi som hon är i alla sina filmer.

Knackade på dörren. Var en polistjej som ville fråga lite saker om jag hört något. Min granne vägg i väg hade tydligen haft inbrott. Hon frågade om jag hade hört nåt, vilket jag inte hade. För att vara tjej & polis så var hon jäkligt snygg. Hade aldrig trott att hon var polis om jag hade sett henne civilklädd. En riktig blond, smal tjej med blågröna ögon, helt enkelt en snygg tjej.

"Desperately Seeking Susan" (Susan var är Du?) Amerikansk Action/Komedi. Susan "Madonna" & en kvinna Roberta "Rosanna Arquette" som tror sig vara Susan efter en olycka & lever en del av Susans liv. Susan har några örhängen hon stulit, men som tydligen är väldigt värdefulla & killen hon träffade vart mördad för. Hon vet dock inte att dom är värdefulla. Nu har Susan & Roberta som råkade få med det andra örhänget en man efter sig som jagar dom båda...

"Leila på landet" Hon gjorde olika härliga pizzor & quesadias med olika svampar på, som tex. ostronskivling & kantareller.

"Amacing Race" Dokumentär & tävlingsprogram. Från förra slutmålet i Schweitz så ska dom nu resa till Palermo, Italien. Köra till Castallamare del Golfo. Där fick dom välja mellan att bära en 50 kilos klocka till en kyrka el. leta bland 2400 klädesplagg efter en gul/röd lapp i ett klädesplagg. Sedan köra till den gamla staden Segesta där dom fick välja om dom skulle stoppa något lag. Uppdrag: Sätta ihop en statyett i Teatron de Segesta, där 2 bitar vart över & sedan ta sig till templet Archaeilogia de Segesta som var deras slutstation för denna etapp.

"Americas Next Top Model 12" Dom flyttar in i huset på Upper East Side i New York. Sedan till Gustavino's för att gå i en modeshow av designern "Laura Poretsky". Sedan fick dom göra ett photoshoot där dom skulle gestikulera & var som barn på bilderna. Olika lekar tex. Temat var: "Unga flickor växer upp för fort".
Har sms:at & pratat med massa människor under hela dagen. Jag mår verkligen inge bra alls, jag är så himla olycklig här i Örebro. Är så många tankar som snurrar i mitt huvud. Allt från att starta eget, få ett jobb där jag kan skriva. Vill kunna ta mig till Västkusten & få bo där, ta lån på nåt sätt för att köpa ett litet hus & många andra tankar.

"Ensam Mamma Söker" 3 singelmammor som söker kärleken.
Vart sedan en kärleksfilm.

"Under the Tuscan Sun" Om Frances Mayes som efter sin skilsmässa efter ett tag beger sig till Toscana, Italien efter att hennes bästa lesbiska tjejkompis & hennes tjej ska ha barn. Dom ger henne en biljett & hon bestämmer sig för att åka, men när hon är där får hon en galen idé & hon köper ett hus "Bramasole" & flyttar in där. Det är nu äventyret börjar. En vacker, rolig, lite sorgsen, men romantisk film.

"Grace Jones" som sjöng på ett program jag inte vet vad det var, men hon sjöng bra. Väldigt bra!
Klockan var nu sent så vart dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar