onsdag 14 oktober 2009

Lördag...Tv & filmdag! Har mått jätte dåligt!

Vaknade vid 1350 vilket jag aldrig brukar göra, tur att jag hade varit ut med Lucky under natten, så det inte hände någon olycka inne.

Några minuter efter att jag vaknat ringde Jimmie. Jag har dock inge bra morgonhumör när jag precis vaknat. Bad dock honom om förlåtelse efteråt att jag var lite vresig. jag & Lucky låg & gosa sedan då hon ligger. Hon sover hos mig i sängen & det vart gos innan jag gick ut med henne på en skön & lång morgonpromenad.

Frukost: Tunnbrödsrullar med mozarellaost & Spianata Salami (chilisalami), gräddfil med plommonsylt, en müslibar & tropisk juice.

"Arga Snickaren" ett Renoveringsprogram med folk som totalt har kört fast & har alldeles för många project på gång samtidigt, som är slöa, okunninga & helt med tummen mitt i handen. Här i detta program fixades golv, elsladdar som hänge överallt, livsfarligt, fönsterfoder & mycket mer. Ja jag förstår inte varför man inte börjar med en sak först & gör klar den när det gäller såna stora saker & inte vara rädd för att anlita profitionella personer för el. & det som är svårt, behöver inte bli asdyrt som man tror, blir däremot mycket dyrare om man får en vattenskada el. en brand som exempel till följd.

"Piano" mangafilm. Den handlar om den talangfulla flickan Miu Nomura som är en rent fantastisk pianist & hennes kärlek till musiken & till en ung man. En jätte fin gjort fin med en gemytlig & verklighetstrogen historia.

"The Sarah Jane Adventure". Handlar om Maria, Luke & Clyde. Luke's mamma är en mystiklösare som försöker att stoppa rymdvarelserna som vill ta över världen.

"Stockholm- Arlanda" Om flygplatsen Arlanda, om människorna som reser & jobbar där på flyplatsen. Luftrumsradar lade av, så inga plan får lyfta el. landa på Arlanda. Dom får vänta el. bli omdirigerade till andra flygplatser i landet då Skavsta's radar också var nere. Här får alla vänta oavsett om man är Jordaniens Kungafamilj som var på Arlanda, el. om man är från Österrikes Kungliga Minestri,om man är en vanlig människa el. är EMD; Erik, Mattias & Danny som ska upp till Boden på en spelning (Mitt ex. Magnus föräldrar bor där) & Danny är tydligen väldigt flygrädd, jag älskar att flyga. Sedan var det om all möjlig personal som flygvärdinnor, mest då Kennet som ha en flygning till Frankrike, incheckningspersonal, chefer, stationsledare, & väktare m.fl.


"Uptown Girls" Amerikansk drama komedi.
En jätte fin, söt, mysig & rolig film.

"Ensam Mamma Söker" Dom visa från Karlskoga & Ludvika mycket där två av dom tre mammorna bor. Ulrika i Ludvika & Helena i Karlskoga. Jag har anknytningar till Ludvika då jag växte upp i dess kommun, tillbringat mycket tid, festat & har släkt där. I Karlskoga satt dom på ett fick vi brukade fika på, men jag har väl inga possitiva anknytningar dit dock, då jag hade en pojkvän, Daniel som är en mytoman & som bodde där då, nu vet jag inte var han finns & jag bryr mig inte heller han är ett avslutat kapitel. Jag vart även sexuellt utnyttjad av han & hans killkompis, när jag var aspackad. Men jag orkar inte med att bry mig i det längre. Mitt liv går vidarre & den jäveln får sitt straff en dag. Jag har låtits mig utnyttja av folk när jag varit svag som människa, men nu är det slut med det. Jag tänker inte låta en ända jävel utnyttja mig igen & den som försöker kommer jag bokstavligen skära kuken av.

"Godzilla" Amerikansk Action/äventyrsfilm. Ja ni fattar nog vinkeln av bilden.
Sms:at & pratat med folk på mobilen under hela dagen. ringt till kurator Ulrika's telefonsvarare. då jag idag inte alls har mått någe bra. Har haft väldigt mycket ångesttankar & det kändes som om jag ville dö.
"Italian job" Amerikansk actionfilm. En far ringer sin dotter. En stöldkupp i Venedig går utmärkt tills det visar sig att en av dom är en förrädare & en man ur stöldgruppen blir mördad. Nu söker man hämnd på förrädaren & mördaren. En superbra film!

"Conan- Babarian" Amerikansk äventysfilm. Om pojken Conan som blir att växa upp i ett slavlägger tillsammans med andra barn efter att hans hemby plundrats & folket i den dödats. Där det en gång fanns en pojke växer en man fram som till sist bryter sig fri från slaveriet som en gladiator & blir Conan- Krigaren (Arnold Schwarzenegger). Han hittar på sin väg en vän & kärleken...men något går också väldigt fel.
Dags att duscha & sedan sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar