torsdag 29 oktober 2009

Tisdag...Vila & TV!

"Project Runway" Designtävlingsprogram.

"Ellen" Ellen Degeneres egna komik pratshow. Gäster var bl a. Courntey Cow som man känner igen som Monica från "Vänner" & sångerskan Jessie James.


"Old Christine" Christine tror hon går igenom klimakteriet. Richie ska få lära sig vet & etikett på en bal. Raggat mammorna Marly & Lindsay får sig en ordentlig utskällning av Christine då hennes son Richie inte får dansa med deras döttrar dels pga av att hon har en salva som hon smörjer sig med från vännen Barb. Salvan innehåller testosteron (manliga hormoner). Sedan visar det sig att Christine har vattenkoppor, fast hon har inga fläckar.

"Everwood" Om en litet samhälle, en privatläkare Dr. Andy Brown & hans 2 barn Ephram & Delia & sedan om folket i det lilla samhället Everwood. Ja det var snart dags för Alla Hjärtans dag (Valentine's Day). Alla kan inte sluta tänka på det & en hel del bråkade om det. Dom såg inte den romantiken som fanns där förrut vilket ställer till lite trubbel.

Önskar att jag hade någon att dela högtiderna med, men jag vet att det kommer. Jag måste kunna älska att vara själv innan jag ger mig in i ett förhållande. Förrut sökte jag mig in i förhållanden bara för att må bra, men inte nu längre. är hellre singel än att vara i ett dåligt förhållande. Jag vet att jag är stark & klarar mig själv. Jag har gått igenom så mycket & står fortfarande så nu jävlar ska ni få se att det händer saker i mitt liv. Har ju börjat med träningen & v. 45- 51 ska jag läsa upp mina betyg i Matematik B. & sedan vill jag gå en starta eget kurs.

"Funniest Pets and People Unleasht" Ett program om roliga djur & människor. Dock tycker jag att djuren är mest söta i dom här klipperna & att människorna får skyla sig själva. Var mycket om djur som har ovanliga vänner, då av andra djurslag. Som en hund som vaktade hemmets kycklingar & såg sig som en fostermamma. Näsbjörnen & Hunden som var bästa vänner. m.fl.

"Project Runway" Designtävlingsprogram.
Min kompis Emelie ringde & det vart att sitta & prata i flera timmar om hundar, hundträning, raser, grannar, uppfödare, katter m.m.
"En plats i solen" Program där Engelsmän letar semesterhem över hela världen.

"MasterChef" Matlagnings & tävlingsprogram.

"Äntligen hemma" Svensk Inredningsprogram. Här gjorde Marro om en jätte tråkig lägenhet till en färgsprakande & härlig Marrokansk budoar.

"Desperate Housewifes" Amerikansk dramaserie. Superbra om man gillar intriger & falskspel.

"Old Christine" Barb & Christine ska skilja sig då dom varit gifta & Richard ska istället gifta sig med Barb för att hon ska få stanna i landet. Ja det är en sjövild Cirkus när det gäller dessa karaktärer. Extremt rolig serie!

"Brothers and Sister" Amerikansk dramaserie. En fantastisk serie men mycket intriger, kärlek, hat & annat.

Såg på sista minuterna av "America's got Talent" Amerikanskt underhållningsprogram. Med Pierce Morgan, Sharon Osbourne & David Hasselhoff i domarpanelen. Ett fantastiskt program med folk som gör det mesta Wild and Crazy saker till bara vacker el. gulligt.

Var bl a. 9 åriga pojken David Militello som har autism & inte började prata förren han var 3 år. Ej ja han började sjunga innan han pratade. Sjöng jätte söt & rent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar