tisdag 20 oktober 2009

Torsdag eftermiddag med Pappa, Kävesta & Spelkväll.

Pappa kom till biblioteket & han ville bjuda på lunch. Vi tänkte först gå till SAIGON, träffade på Gabbie en kompis på vägen dit så det vart att prata en stund & sedan gå ner dit, men var nästan kö ut på gatan så det vart istället att gå till SHANGHAI i huset där min kompis Annelie bor. Det vart att äta en kinesisk buffe. Supergott, men gud så mätta i vart båda två, nästan som en tegelsten i magen. Vi gick sedan till bilen för att åka ut till min förra skola Kävesta Folkhögskola. Där skulle vi ha ett möte med min förra rektor Ulla Wiberg som är den bästa rektor som jag någonsin haft & den bästa skola jag gått på även om sista tiden för mig var jobbig, men det berodde inte så mycket på skolan utan saker som händer runt omkring.

På vägen dit...

Precis när man svänger in till skolan ligger detta jätte söt hus som jag har gått förrbi många gånger hem & till skolan. Detta hus hade jag gärna velat ha, men ta det & flytta det någon annanstans, typ Västkusten, måla det vitt & anlägga en vacker trädgård runt det.

Precis vid skolan & skolan själv med matsal till höger. Efter att ha varit hos rektorn & pratat med henne så kom det fram till att jag antagligen ska komplitteringsplugga upp mina betyg på matte B så att jag får den. Det blir i så fall att plugga 4 timmar i veckan, totalt 24 timmar mellan v. 45- 51. Detta för att jag ska kunna få söka mig vidarre & kunna plugga ännu mer.
Pappa släppte av & fick en kram. Det var skönt att få lite kvalitetstid med honom då det inte händer så ofta tyvärr. Jag mår inge bra av att åka till Dalarna, det väcker många negativa minnen & jag känner en del att jag inte orkar vara social så mycket att jag inte kan ta hänsyn till mig i första rum. Men efter att ha vinkat av honom gick jag upp till Annelie. Vi satt & pratade & spelade "Rummy". Efter att ha spelat ett antal gånger vart det dags att gå & köpa något att äta, vart pannkakor med hemmagjord jordgubbssylt el. med drottningsylt. Niclas hörde av sig, snacka om att vara omogen & nu är jag så trött på honom att jag svarar inte längre på hans sms & har nu tagit bort hans nummer ur mobilen. Han better sig som en idiot bara för att jag dissa honom, inte första killen jag dissar, men nu visar han ju sitt rätta jag. Han visar exakt vad han är för person; en självgod, egofixerad & omogen brath som inte förtjänar min uppmärksamhet. Jag & Annelie softade bara en liten stund sedan kom Dennis & det vart att spela "Jägersro" mellan ca 20.00 till 04.50 på morgonen så jag var inte hemma förren kl. 06.00 på morgonen då jag höll Dennis sällskap en bit då han gick, han skulle till Vivalla. Efter att ha duschat & legat på spikmattan i ca 30 min. somna jag som en stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar