måndag 10 maj 2010

Fredag...Jobbkurs! Mobilt Bredband! Lia & Grilla!

Ringde till tele2 på morgonen & frågade varför jag inte fått mitt mobila bredband för, men dom sa att dom skickat ut det. Har jag inte fått det när jag kommit hem så ska jag gå & kolla om paketet/kuveret ligger på kiosken där man brukar hämta ut paket, men att dom slarvat & jag inte fått något papper hemskickat från dom om att jag har fått ett paket/brev är jäkla dålig stil tycker jag i så fall.

Ätit stekt potatis, fläskfilé & gräddsås till lunch.

Kollat jobb & annat, men ska eventuellt få ett uppdrag att rita en pilbågsskytte & boulebana. Treasure Isle funkar inte för mig att komma in på, på facebook, blir ganska irriterad på det.

Efter kursen så cyklade jag hemåt.

Träffat Lia & blivit sams. Var tvungen att gå ner till kiosken & kolla om det kommit. Ringde till Tele2 för att krångla lite mer med dom & få paketnr. Fått mitt bredband efter en massa krångel, men det kom idag så himla skönt så nu kan jag äntligen sitta på nätet på kvällarna.

Vi bestämde oss för att vi skulle gå till WILLY's för att köpa Chorizokorvar, tunnbröd & dressing. Sedan dra oss ut till Karlslund för att grilla.

På väg upp emot Herrgården, Karlslunds Herrgård. Vi diskuterade lite om tänk om man hade ägt hela Herrgården med all mark & stallet till. Då hade jag nog stannat i Örebro för alltid. Det är så underbart vackert där ute både byggnader, natur & känslan där ute.

Det var jätte fullt med dessa vackra Vitsippor överallt. Så himla vackert!

Itchy & Lia travar på i skogen framåt emot vårat mål.

Några vackra Kanadagäss som simmade lugnt runt i Svartån. Väldigt fina, men smutsar ner en massa.

Itchy & Lia traskar för fullt på emot det ställe där vi ska ta & grilla. Även möta upp lite folk som redan sitter där.

Itchy & Lia som äter Chorizo i tunnbröd.

Grillplatsen vi satt & grilla vid.

Gott med grillad korv. I allafall dom tjocka Chorizokorvarna från WILLY's egna märke med 85 % köttmängd i. Grilla med Itchy, Lia, Phoenix & hans flickvän & 2 av deras kompisar. Minns inte namnen.

Efter att vi grillat klart satt vi bara vid elden & pratade en massa.

VAcker natur ute i Karlslund & man njuter verkligen i fulla drag när man är där ute.

Njuta av Natur & vitsippor.

Nerifrån där man ser upp emot Karlslund's Herrgård.

Lia & Itchy...när vi är på väg hemåt från grillningen.

Kajor som roar sig med att sitta & leta efter föda i slänten nedanför Herrgården.

Liten damm som ligger där med precis strax nedanför Herrgården.

Vackra Vitsippor som sprirar & som man njuter av att se då vet man att det är vår & snart sommar.

Karlslunds Museum. Baksidan av det i allafall.

Det röda är Ridhuset, en Paddock & ett av Stallen som ligger på området.

Lite mer av dom byggnader & så.

Ena Stallet (Privatstallet) men finns även ett Ridklubbsstall. Paddocken & en av Bostadshusen som finns på det jätte stora området runt Karlslund.

Hästskylt & ridvägar finns det en massa av där ute. Men inga var ute i hagarna denna dag.

Örebro Fältrittklubb, Örebro Ridklubb. Ingången till Ridklubben & stallet.

Bostäder & Ridskolans stall. Vi väntade med Lia som skulle åka med bussen hemåt & jag & Itchy cyklade sedan med sällskap en bit innan jag svängde av hemåt & hon vidare hemåt.

Chatat med folk, så skönt att ha internet hemma nu.

Film Dave. Amerikansk dramakomedi film. När presidenten får en hjärnblödning frå den vanliga killen kliva in i rollen som presidenten för att han ser exakt ut som honom. med bla Kevin Kline, Sigourney Weaver, Frank Langella & Kevin Dunn.

Pratat med Richard, Agneta, Björn, Alice, Martin, Michelle, Jonas A., Ida, Viktor & Angelique m.fl. på nätet. Satt uppe till 02.00 något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar