måndag 10 maj 2010

Lördag...Internet! Treasure Isle! Regn! Hästar! Chatat!

Vaknade vid kl. 12 något så skönt att sova länge. Satte mig med datorn i knätt i sängen. Degade & så, Lucky låg & sov å ville inte kliva upp så skönt att sitta i sängen under täcket & spela lite spel & chata el. skrivit till folk. Rikard, Richard, Johan, Mattias, Ken, Markus, Agneta m.fl.

Skulle hjälpt till med att jag skulle sprutmålningslackera en kompis köksluckor & lådor, men vart inställt då den polare vi skulle vara hos, hans mor åkte in till sjukhuset väldigt sjuk. Spelat Treasure Isle, Farm Ville, Chatat m.m. Sms:at med Camilo & Rikard.

Det regnar för fullt ute. Jäkla skitväder, men var ute en liten stund med Lucky, hon ville inte gå någonstans när det regnar utan fort göra sina behov igen & vill sedan in & lägga sig i sängen igen, så det tog vi & gjorde. Skönt krypa ner under täcket, mysa & jag sitter med datorn. Efter en stund la jag mig i soffan...

Kollade på reprisen av Wipeout som jag inte hade sett.

Men satt samtidigt & kollade på dom otroligt vackra hästrasen Arabiskt Fullblod. Detta Svarta Arabiska fullblod är född i Sverige på ett Arabstuteri som föder upp just svarta Arabhästar.

Kollade även på många andra Arabhästsidor & man drömmer ju verkligen om att få ha dessa vackra hästar & låta dom få bli fler. Skulle vara en stor dröm att ha ett eget Arabhäst Stuteri där man föder upp Rastypiska, Uthålliga, Friska & Vackra hästar.

Bl a olika hemsidor men även på Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=0pHRDuPHi04&feature=related

Pratat med min Sötnos under kvällen & dagen med, men han var på dåligt humör. Inte på mig men på andra saker.

28 Days. Amerikansk dramafilm. Sandra Bullock spelar en försupen & drogmissbrukande tjej som får valet av att antingen hamna i fängelse el. på behandlingshem när hon krashar sin systers Limosin från bröllopet när hon försöker att åka & ersätta bröllopstårtan som hon haft sönder på bröllopet. En väldigt bra film & Sandra's vägg tillbaka in i filmbranschen igen efter att ha varit bortglömd ett bra tag. Hon har varit med & skrivit manus & regiserat filmen med.


Underbar och älskad av alla. Svensk komedi från 2006. Isabella Eklöfs är en arbetslös skåspelerska & jobben rasar ju inte in för såna. Det är nyår & hon hamnar på en nyårsfest som hon skulle gått med vänner, men hamnar där själv då dom bangar för barnvakten inte kan få ungen att sluta skrika. Detta nyår blir det värsta av värsta. Hon har blivit erbjuden en liten roll i en Wallanderfilm, men det blir inte så bra som hon tänkte sig. Sedan ringer dom hem till henne om en roll på dramaten...ja saker händer. Hon får jobbet, men i sin CV har hon sagt att hon kan akrobatik. ska hon lyckas lära sig?! Helknäpp, men väldigt söt film ändå! Med Martina Haag. Nikolaj Coster-Waldau, Ellen Mattsson, Katrin Sundberg & Jonas Malmsjö m.fl.

Kolla lite facebook & annat. Chatat med Mattias & Jere lite innan jag somnade vid ca 01.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar