torsdag 6 maj 2010

Onsdag...Jobbkurs! Sphynx! FYND! Rikard! Lena & Anna Anka m.m.

Dagen börjar som den brukar med att kliva upp vid 07.00. Ge djuren mat, ut med Lucky m.m. Fota mig själv lite i dom kläder jag hade idag, packade mina saker som skulle med väskan & lämnar Lucky hos hundvakten innan jag cyklar till min Jobbkurs.

Jag är ju som vanligt först av deltagarna där på morgonen, kommer alltid i tid & hälsar folk God Morgon när dom kommer. Under dom 12 veckor som det blir denna vecka har jag varit borta 1 enda dag pga migrän. Har annars varit där som jag ska exemplariskt & gör allt som jag ska göra & är väldigt duktig tycker mina handläggare. Elmar har t.o.m. sagt att jag borde få ha ett bra & kreaktivt jobb, att jag inte passar in att vara på en sån kurs för att jag är så mycket mer än alla där. vet inte hur jag ska tolka det, men jag vet att jag har något stort framför mig & att jag kommer att lyckas i livet. Ska ge mig fan på att jag ska kunna lyckas.

Hjälpte Manar med övningsuppgifter inför Internationella provet i Svenska & Samhällskunskap. Jag tycker det var superenkelt, men Manar tyckte det var svårt & hon frågade mig om jag hade tid att hjälpa henne. Hjälpsam & snäll är jag så hjälpte jag henne utan att ge henne dirrekt svaren, men med visa ledtrådar & så. Hon är snäll & vill verkligen lära sig ordentlig Svenska & komma in i det Svenska Samhället, så det är bra att hon lär sig.

Lunch: Yoghurt, Gräddfil & Mörkt bröd.

Suttit på på facebook lite, kollat efter jobb, bloggat, MSN, qruisat & kollat mina emails. Pratade en hel del med Agneta om en del saker som faktiskt är hemliga, så ni får inte höra!! Jag kollade även på olika Sphynxkatter. Jag skulle så oerhört gärna vilja ha en vacker liten Sphynx hona. Fårg spelar ingen större roll bara en liten busig & söt honkattunge.

Efter kursen så har jag cyklat in till stan.

Jag var först på "Bra Begagnat" men hittade inget alls där men väl på Myrorna hittade jag en hel del fast vart väldigt "billigt" ändå, 120 kr.

Denna fina mässingskärl med lock som är till för att ha rökelser i el. kanske en sjungande böneskål. för 30 kr.

Dessa fina värmeljushållare. 5 kr/st. 20 kr. & jag har flera stycken såna här i olika färger sedan tidigare.

En härligt gul glasskopa, men nu tänker ju säkert ni han är ju laktosintolerant, men det finns laktosfri glass & sorbet man kan använda den till. 10 kr.

2 st. Kantiga vaser i samma stil som mitt svarta & franska porslin & glas jag har. Dom är ca 21 cm höga. 15 kr/st. 30 kr.

Två stycken jätte bra böcker för 30 kr. Ena en bok om olika vapen (10 kr) & den andra en gammal historiebok (20 kr).

När jag väl var hemma, så hade jag INTE fått kuveret med mitt mobila bredband idag heller. Ska få det hemskickat, men inte fått det än. Rikard's far ringde först, men var för Rikards skull, så jag pratade lite med honom. Det var lätt att prata med honom, kändes inte alls konstigt & sen pratade jag med Rikard, min lilla Sötnos. Jag tycker så mycket om Dig Sötnos & jag hoppas att det ska bli vi två som kommer att tillbringa vårat liv tillsammans. Fast en sak, jag vill nog inte ha några föräldrar till någon av oss boende på den gård vi ska ha. Jag skulle nog bli tokig då på allt spring & så?!

Lyssnat på en del musik. Vad skulle man göra utan musik?! Musik är som poesi & energiförhöjande för själen. Lyssnade medan jag skrivit. Musik som Sarah Brightman, Enya, Tarkan m.fl.

Lena H.S. ringde. Min Aloe Vera kompis som jag känner att det här är en människa man vill ha i ens liv. Hon är en riktigt klämcheck, glad, trevlig, lätt att prata med & väldigt rlig & sprallig. Det är helst såna här vänner jag vill ha i mitt liv. En början till en bra vänskap tror jag?!

Jag vet att folk mår dåligt, gör även jag ibland, men jag försöker att se det possitiva i saker & ting med. Jag är även en god lyssnare & rådgivare. Så min idé om att vara en livscoach är inte heller någon dum idé som jag har haft väldigt länge.

Anna Anka Söker assistent. Svensk/Amerikanskt program. Arbetstest. Privatliv. Cocktailfest för att träffa Anna's vänner, men nu blir det ett test istället så dom får annordna det istället, Magnus vart ansvarig. Nu blir han testad om han tål stress då han varit dålig på att hantera stress tidigare. Sofia har ett dilemma om hon ska välja jobbet el. skolan hon kommit in i Holland. Hon väljer skolan, men var ett jobbigt val då hon ser Anna som det drömjobb & den person hon gärna ville jobba med. Vem vet kanske blir det genom någon annat sett dom blir att jobba med varandra?! På Cocktailfesten. Anna tar sina 2 bästa väninnor till sidan för att prata med. Dom tycker att Linnea är bäst. Magnus är inte någon som skulle passa henne alls.

Simon ska annordna ett kalas för Anna's barn. Hon vill att hans ska ta för sig & visa att han kan. Han har även annordant en pjäs där han själv ska vara en häxa, Magnus en Prins, Linnea en Prinsessa & Christian en Ballong Clown.

Viktigt att det funkar mellan barnen & assistenterna. Hon tycker att man ska vara kreaktiva & finurliga & inte ens hennes barnflickor har gjort såna saker som dom gjorde med barnen. Ingen fick åka, förrutom Sofia som valde att lämna jobbet.

Skriver på min bok under hela dagen som jag varit hemma nu om mobbning. Om att känna sig utanför & som klassens skämt eller clown.

Fuskbyggarna. Svenskt avslöjningsprogram. Ulf Forsberg. Inget kontrakt, inget färdigt hus. Kvalitetsansvarig. Antreprenaden. Oerhört korkat skulle jag säga från kundens sida. Han hade Flera konkursförretag, bl a. där Forsberg förvandla gården till ett företag, men konkurs här & släktgården såldes. Åheden Bygg AB som nu byggde hemma hos Jussi & Ida gick också senare i konkurs, ägt av Ulf Forsberg. Han skulle bygga en platta & fasaden på huset, men inget vart rätt & huset är format som en tratt. Dom vart själva tvugna att bygga klart. Besiktningsman sa innan dom börjar bygga att det var riktigt många fel. Det var vattenskador, för liten dörr (måste vara handikapsanpassad i alla nya hus), flerplaserade fönster & allt möjligt annat. Dom hade så länge haft drömmen om att kunna bygga ett hundpensionat, men nu var det ju en massa skit som hände, bl a. hörde inte U. Forberg av sig fast inte jobbet var klart. Dom försökte att få tag i han via sms, bostaden, email m.m. i 1 år & till sist fick dom tag i han. Det ända han hade att säga var att han gått i konkurs. Timell & hans snickargäng fixade en trappa till övervåningen & ett av övre rummen som ska vara ett gästrum, sen en stor & fin Hundkoja till ett hundpensionat & en kombibil full med leverans av hundmat.


Mediterade lite innan jag skulle sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar