onsdag 19 maj 2010

Tisdag...Åter tillbaka! Seg dag! Kennlar & TV-kväll!

Börjar med mina saker som jag gör på morgonen som vanligt & idag så ska jag till kursen fast jag ät supertrött & sovit super dåligt. Väl på kursen, så har vi haft det väldigt lungt. Alldeles för lugnt. Elmar & Birgitta åker på konferans & vi har en vikarie istället.

Jag satt mest & chatatde då jag var så himla låg. Kändes inte alls som om det var någon bra dag alls. Var trött & irriterad på småsaker pga att jag var så trött & hängig.

Satt en del på bloggen & la in inlägg, men även på facebook & lite på MSN, men var så himla seg. Chatade med olika folk, men mest med Rafael, min nya chatkompis. Ja, man har rätt att ha sådana dagar ibland, speciellt som man har sovit så himla dåligt & saker inte blir som man tänkt sig i livet! Livet är då verkligen inte rättvist ska ni veta.

Satt även & kollade på en massa olika hunduppfödare som jag la in under favoriter på datorn. Det vart att kolla på olika raser som Toy/Dvärgpudel, Chinese Crested & Chihuahuor. Var att kolla upp nya uppfödare jag inte hört talas om, men även med olika hunduppfödare som man är bekanta el. vänner med.

Lunch: Schweizarbiffar med stekt potatis, gräddsås & stekt paprika.

Efter kursen som var asseg under hela dagen, så åkte jag för att handla lite på ICA MAXI...bl a. Ananasläsk, ravioli, mjölk & gräddfil m.m.

Jag svängde även förrbi plantagen för att jag funderade på om jag skulle köpa & fixa till en balkonglåda med olika kryddor, örter i som basilika, rosmarin, peppermynta, koriander & persilja m.m. Men vart lite för dyrt att köpa allt denna månad, så väntar lite. Hade även funderingar på att skaffa hem pelargoner hem, men kom att tänka på att jag har alldeles för lite plats för dom, men gick i allafall & strossade omkring. Jag funderade även på att köpa ett Buddha huvud i guldfärg, men lite dyr kände ja nu, 149 kr. Jobbigt att behöva tänka efter hela tiden när man ska köpa saker.

Tröjan fick åka av under vägen hem då det var så oerhört varmt & kvavt ute.

Väl hemmma efter att ha hämtat Lucky blev det fullkornsbröd med maché sallad, lufttorkad skinka & ost. Ja, men något är inte som det ska som det har varit men hela denna dag. Känns som om det är mer under dagen som kommer att kännas & bli fel. Ja...TV:n funkade inte på 2 tim. för att ÖBO, el. deras Digital TV-bloag fixar/servar med något?! Vet inte varför, men tydligen så. Den var dock igång igen till 20.00.

Innan klockan var 20.00. han jag pratade med min kompis Camilo ett tag, men sedan även med Rikard. Han skulle ha kommit hit i helgen, men det blir nu för dyrt för han att åka. Jag som redan hade haft en riktigt seg & låg dag, vart väldigt ledsen. Jag vill verkligen få träffa honom. Jag vet att han är kär i Mig, men jag vill inte låta mig bli kär innan man träffas, då blir man bara besviken. Jag tycker jätte mycket om honom, men vi får se vad som händer?! Jag kanske inte är redo för ett förhållande, el. så kanske det är just det jag behöver i mitt liv?!

Denna dag är ju en av mina TV-kvällar, så det vart att kolla på...

Ugly Betty. Amerikansk komedi & dramaserie. Sista säsongen. Kärleksintriger i massor i detta avsnitt.

Desperate Housewifes. Amerikansk dramaserie. Nu är det som en massa hemligheter avslöjas.

Cougar Town. Amerikansk komediserie & den sexuella & galna andan. Ja, nu har Alla sex.

The New Adventures of Old Christine. Amerikansk komediserie. New Christine's barn får inte födas på Old Christine födelsedag, men vad dom inte vet är att Old Christine alltid firar sin födelsedag dagen förre hon är född. 2 min över min, precis som New Christines barn nu också blir att födas på. Ja lyckan är ju inte dirrekt gjord hos alla, men Old Christine älskar det!

Chatat med Rafael, Petter, Daniel, Agneta & en massa andra. Tänkte att jag snart skulle sova & avsluta det jag behövde göra på nätet,. men något gör att jag inte var trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar