fredag 28 maj 2010

Torsdag...Kurs! God Mat! Tino! Harar & Eurovision. Sem.f. 2.

Solen skiner för fullt ute & det är riktigt skönt även om det nu blåser lite kalla vindar på en. Men man ska inte klaga när ändå värmen är här. Nu hoppas jag bara att den håller i sig.

Jobbkursens skylt på framsidan av den byggnad där jag är på dagarna för att söka jobb & gör en massa annat roligt. Morgonmöte om olika saker.

Frukosten min vart en yoghurt som är med rabarber & vanilj, men även tog jag & hade färsk passionsfrukt på den. Riktig god frukost & ganska nyttig.

Jag har som vanligt kollat Arbetsförmedlingens hemsida, skrivit i bloggen & kollar facebook.

Har upptäckt ett nytt spel på facebook: Happy Pets. Ett jätte roligt spel där man ska ta hand om djur; hundar, katter, illrar, hästar, ankor, marsvin, kaniner, papegojor, hamstrar, sköldpaddor & mycket mer av olika djur. Jag kanske är lite av en nörd, men jag gillar att spela spel som Happy Pets, Treasure Isle & Farmville m.m.

Jag fick nys om ett jobb som dom tyckte att jag skulle söka. Gunilla informera mig om ett kockjobb som en släkting/bekant till henne hade. Skulle i så fall vara i Askersund på vardagarna, kanske även bo där under veckorna & komma hem till lägenheten på helgerna?! Ja kanske vorre en chans att komma vidarre i livet?! Jag vill ju kunna känna lite pengar så att man kan flytta ifrån Örebro & söderut i landet.

Lollo's son var här. Han hade lyckats slå sig riktigt regällt över näsan, så han hade blodat ner hela tröjan & ansiktet, så jag tog in honom på kursen & tvättade av hans ansikte & näsa med papper & vatten. Försökte sedan få tag i Lollo som efter ett tag svarade & han kunde åka hem. Han hade trott att hon var här, men var hemma.

Jag & Linda M. träffa på Karin M. en stund när vi var ute från kursen. Hon hade slutat på jobbet hon jobba på dom ställde för mycket krav & hon mådde inte bra där. Men något som var skönt att höra är att hennes pappa mår bättre efter att ha varit svårt sjuk ett tag. Glad för hennes skull. Hon är en bra kvinna & förtjänar att må bra.

Lunch: Panerad lax med kokta minimorötter, broccoli, blomkål & potatis. Gräddsås med dill i.

Sallad: Fetaost, oliver, gurka, ruccola, grönsallad, soltorkade tomater & cocktailtomater.

Efterrätt: vindruvor, honung & vattenmelon.

Tino ringde. Ska hjälpa honom med lite bokföring & så skulle han bjuda mig på en kycklingsoppa till middag.

Vi har ju som varje torsdag friskvård inplanerad i schemat. Här får vi oftast gör mycket roliga & varierande saker. Vi spelade Badminton ca 20 min. sedan fick vi bestämma själva & jag brukar oftast köra styrketräning på golvet på en matta. Jag brukar göra olika benlyft, rygglyft, armhävningar, sittups (vanliga & sidorna), ben upp emot huvudet & Ja, en massa olika övningar för att träna mycket ben, rygg & överkropp. Ja praktiskt taget hela kroppen. Riktigt skönt sätt att träna på. Ska försöka att köpa hem någon sådan matta & fixa i ordning så att man kan göra dess övningar hemma på golvet i lägenheten.

Efter friskvård/idrotten så cyklade jag in emot stan. Var först på Myrorna för att kolla lite om det fanns något kul, men det fanns det tyvärr inte el. ja kanske något, men hade inte 250 kr. att kasta ut på en karaff jag ville ha.

När jag sedan var på väg till Tino så såg jag denna vagn med dom söta hästarna jag sett för några dagar sedan med Lia. Jag antar att det ska vara nu till balen el. till någon avslutning bland Örebro's ungdomar.

Vart insläppt av en granne till Tino. En riktig välklädd & snygg ung kille! ;o) Jag satt & väntade en liten stund i trappan hos Tino innan han kom & satt & pratade i mobilen då med Rikard en stund.

Något jag älskar hemma hos Tino är hans mysiga hemmakänsla, men även att det nästan alltid är någon av hans fina Orkidéer som blommar för fullt. Jag älskar dessa blommor, så underbart vackra, välskulpterade, färgsprakande & estetiskt vackra.

Vi satt & diskuterade det där med bl a. att man behöver inte vara tillgänglig 24 tim. om dygnet jag har ju börjat känna det mer & mer att man behöver ensamtid.

Han bjöd mig på kycklingsoppa & knäckebrödsmackor med majonnäs & ost. Riktigt gott & en bra hungermättande mat. Man håller sig ju mätt väldigt mycket längre på denna typ av mat än av att äta massa fast föda som man tvärt emot kan bli ganska däst av om det tex. är mycket fett & köttfibrer. Jag tycker ju mest om att äta ganska lätt mat även om det händer att det slinker ner annat med. Jag gillar det mesta i mat, men föredrar att äta kött från fågel, vilt, fisk & skaldjur. Nyttiga köttsorter & inte allt så tung att äta el. smälta som rött kött.

Som tidigare sagt så pratade vi om egen tid & jag känner att jag kommer nog att ha mer av den. Man behöver verkligen INTE vara tillgänglig 24 tim. om dygnet el. bry sig i allt som händer runt en. Att kunna ha egen kvalitetstid är viktigt. Att kunna känna att man står i centrum för sitt bästa välmående & inte bara tänker på att man vill att alla andra som man håller av el. är bekant med ska må bra! Att se sig själv för den man är, ta kritik som om det faktisk kan vara så att det ligger i något den personen säger. Tänka efter & sedan analysera det som sades & inte reagera med att bli arg utan bara visa ett lugn inom & utombords.

Vi pratade även om att man måste vara lycklig själv för att finna lyckan i ett förhållande. Jag vet ju detta, men kan säga att det är lätt att glömma bort detta. Man blir inte hel som människa el. lyckligare av någon annan om man inte kan vara lycklig med sig själv, sitt eget jag.

Tino åt glass & lade sig & vilade en stund då han var så trött. Han hade varit runt till Västerås & sedan hjälpt sin vännina Anna-Stina med att köpa olika blommor, bl a. pelagoner som ska sättas på hennes inglasade & stora balkong. Jag fick ta & göra en egen fruktsallad som jag gjorde på tärnat äpple, blåbär, lite socker & kanel. Var riktigt gott! Medan han vilade en halvtimme så kollade jag på Escape to the Country. Ett engelskt program om att hitta hus på landet.

Vi skulle ju sitta med bokförring under kvällen, men vart inte så & kommer antagligen att åka dit på fredagen istället för att hjälpa honom. Han var så trött & ville vara skärpt när vi ska fixa med så viktiga papper.

Cyklade hemåt & pratade med Rikard under tiden...

Var tvungen att stanna för till min förvåning så får jag syn på en massa Fältharar. Först såg det ut som om det var 5 st. av dom som satt på gräset.

Dom hoppade lite iväg & jag kände att jag ville komma närmare för att se hur många dom var. Ovanligt att man ser så många fältharar tillsammans.

Är det 6 st. el. vad??! Ja jag vart chockad av att se så många samtidigt.

Det visade sig vara så många som 8 st. som satt på gräset bakom Markbacken som jag brukar cykla. Fast vet inte vad det bostadområdet heter, men ofta jag ser harar ute. Fast ALDRIG sett så många samtidigt på samma ställe.

Väl hemma vart det att kasta på datorn för att skriva & datorn för att se på...

Eurovison Songe Contest. Semifinal 2.

Svenska kommentator är bl a. den charmiga & söta Edward af Sillén.

Idag går det tydligen att rösta! Bara för dom som vill förståss?! Detta för att grannländerna inte ska rösta på varandra.

1. Litauen. Lite coola rytmer. 5 bopping killar. Lite rolig, men definitivt ingen vinnare.
2. Armenien. Eva Rivas hon är 2 meter lång & jätte vacker. En riktig amazonkvinna. Lite mysig låt & bra röst! ♥
3. Israel. Riktig balladkille. Riktigt bra, men lite osäker i tonbyten & tappa ton. Falskt!
4. Danmark. Svenskgjord låt. Ett traditonell duett mellan en man & kvinna. Tråkig!
5. Schweiz. Michael von de Haide. Här sjungs det på franska & jag gillar hans röst. Lite tempo i & mysig låt, men ingen vinnare enligt min åsikt.
6. Sverige. Anna Bergendahl. Ja vad ska man säga...Jag verkligen bara älskar allt med henne! Hade samma klänning dock med några få tjusteringar. ♥ ♥ ♥
7. Azerbaijan. Safora Hon har en bra röst & vacker men lite svalig.
8. Ukraina. Alyosha. Väldigt speciell låt lite djup melodramatisk & rockig.
9. Holland. Holly Crap Shallalalilallala?? In ein luftballonn. Kan det bli sämre! Usch...Skjut fruntimret.
10. Rumänien. Paula Seling & Ovi. Härliga rytmer! Bra röster! Ja inte så mycket att säga mer än bra! Älskar henne's lilla operett i låten.
11. Slovenien. Folkmusikrock?! Detta vart nog ännu värre. Ta bort dom från scenen.
12. Irland. Niam Kavanagh. Ballad & härlig röst, mysig låt, men ingen vinnare.
13. Bulgarien. Miroslav Kostadinov. Snygg kille, snygg scenkläder på han & dansarna & jag gillar låten. ♥ ♥
14. Cypern. John Lilygreen & Islanders. Supersöt gitarrkille, inte så mycket mer. Bra låt, men ingen vinnare.
15. Kroatien. Femminem. 3 sjunga fruntimmer. Ja låten??! Ganska bra, men ingen vinnare.
16. Georgien. Sofia. Vacker & sjunger riktigt bra! Gillar dansnumret hon gör med en manlig dansare.
17. Turkiet. maNga (stavas så) Riktigt rockigt & rap?! Hur går det ihop?! Nja...!! xo( Coola robotklädda dansare.


Vidare. 10 st. Anna måste gå vidarre?!

Georgien, Ukraina, Turkiet, Israel, Irland, Cypern, Azerbaijan, Rumänien, Armenien, Danmark.

Fy fan i helvetet vad sur jag bli att inte Anna gick vidarre! Mn glad att Eva Rivas gick vidarre.

Chatade lite på nätet med bl a. Aku. Han är en så himla mysig kille att prata med. Känns bara skönt att prata med honom & berätta om vad som händer i livet?! Jag pratade i mobilen & på nätet med Camilo under kvällen, men jag pratade även med Jonas A. i mobilen. Han mådde inge bra & ringde mig för att prata lite. Han vet ju att han kan prata med mig om han mår dåligt. Han är en jätte söt & snäll kille & jag vill verkligen att han ska må bra. Han har haft så mycket problem & mått dåligt av det men jag vill nu att han ska få bra & att han sak få träffa någon söt & mysig kille som han kan få bli kär & som är kär & trogen honom.

Nej nu måste jag sova. 01...något igen. Blir nästan bara 6 tim. sömn varje natt. usch måste börja sova tidigare, men är ju inte trött. Jobbigt att försöka att sova då! Jag somnade i allafall snabbt när jag lagt huvudet på kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar