fredag 14 maj 2010

Torsdag...Regn! WILLY's! Mamma här! TV!

Det regnar för fullt ute, men vi, jag & mamma städade, diskade & fixade lite för att få det fint i köket & lägenheten. Vi tänkte även att vi i alla fall skulle gå iväg & handla hem en hel del mat fast det regnar, finna ju paraply.

Väl på WILLY's, så pantade flaskor för 79 kr. Sedan handlade vi olika sallader, sesamkakor, ananasläsk, laktosfri ost, bacon, creme fraiche, ketchup, Ballerina kladdkakor, kattsand, hundmat & kattmat m.m.

Jag & Mamma, hemma hos mig för att umgås ännu mer lite innan vi skulle laga mat till oss båda.

Matlagningen & maten vart: baconsås, tricolorpasta & en blandsallad.

Både jag & mamma har kollat facebook & spelat lite dom spel vi spelar på facebook, men även svara på email & annat.

Sveriges Fulaste Hem. med Simon & Tomas. Inredningsprogram. Pungsoffor. Kappor & en massa skräp som made in Taiwan/Kina & alla lappar på tillverkarna är kvar. Bruna paneler & annat. As fult.

Stilicerad blomma på en av väggarna, gult i taket & annars ganska mycket vit, orange, rosa & så, men mest vit. Kvistar i betong målat i ljusgult så det ser ut som koraller, riktigt snyggt & enkel ide.

I Own Britain's Best Home. Husprogram. Programledare med Russel Harris. Melissa Porter. Charlie Luxton.

Melissa Porter. Första är ett riktigt stort slott så häftigt hemma hos ett gaypar. Terri & Michael. Riktigt engelskt, men modern stil. Riktigt snyggt, mycke lila. läder på vägar, hemliga passager & garderober. Vädigt fina & dova färger. Stallet ombyggt till ett spa med en stor pool.

Russel Harris. David Gold. Viktorianskt hus, supervackert. men invändigt ser det klassiskt ut. Franska liljor. Riktigt mycke antiviteter & riktigt härliga färger. Mycket rött & blommigt kändes inte som en man hade inrett detta hem. Koidamm & två helikoptrar på gården & en egen 9 hålsgolfbana på gården.

Sista huset som Charlie Luxton var i är ett rent lådhus hos Mr. Grant med massa fönster & i ett korridorssystem & nästan allt i vit. Mycket kontakt med gården som var inmurad av en stor mur, kändes lite som ett fängelse. Trä/Ek på utsidan i lodrätta linjer & vit puts. Men verkligen öppet till naturen med att det känns som man var i naturen med. Ljusdioder i hela huset på natten som kunde ändra färg efter mood (lite porrbelysning).

Jag satt & pratade en hel del med Rikard sedan i mobilen, medan mamma kollade på TV. Jag ser verkligen fram emot att nästa helg få träffa honom då han gör mig så glad & jag tycker så mycket om honom, är förälskad! Konstigt kanske när man inte ens har träffats än, men känns som om han förstår mig oerhört bra & fattar att man måste dela lika ansvar i livet & om man är i en relation. Mer än alla dom killar jag pratat med, kanske är han den tvillingsjäl jag söker efter.

Mamma kollade på Law & Order. That 70 show & MASH.

Chatat även under kvällen med Mattias, Alexander, Camilo, Mathias & Aku bla. innan det vart dags att ta & sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar