torsdag 17 juni 2010

Onsdag...Jobbkurs tills...Mölkky, Tino & softa!

Här är jag! Lite trött på morgonen, men ska tillbaka till min jobbkurs tills jag vet hur det blir med jobbet jag provjobbat på som Kock på Restaurang Harge Baden?! Jag kommer att få besked om det i början av nästa vecka.

Morgonmöte på kursen & folk var så nyfikna på hur det hade gått med provjobbet & riktigt kul. Jag har även bloggat & la in 4 st. inlägg om bla födelsedagar & lite vad som hänt.

Vi har på kursen spelat det Finska spelet Mölkky som är ett väldigt kul spel lite likt kubb på många sätt men också boule. Som en kombination av dessa nästan & väldigt kul!

Jag & Linda P. var på en cykeltur till Biltema för att köpa bla 3 vägskrok & lite annat. Jag ska sätta upp tavlor & Linda ska sätta upp tavlor & kablar. Sedan på ICA MAXI för att köpa lite bröd & läsk bla.

Min lunch som bestod av Ravioli i tomatsås med baguette bröd & Coca Cola.

Efter kursen skulle jag möta upp min kompis Tino som skulle till sin Revisor & till Maria Bageri som han beställt valnötsbröd på. Skönt & varmt ute. 28 grader varmt & riktigt soligt & fint ute. Jag verkligen njuter i hela min kropp & själ när det är så här fint & underbart väder ute. Man blir liksom glad & spritig i hela kroppen ända ut i tårna.

Jag väntade vid Olaus Petri Kyrkan på Norr som jag skulle möta upp Tino vid. Stod där i solen & bara njöt & passade på att fotografera denna vackra kyrka på Norr i Örebro.

Detaljer ovan dörrarna in till kyrkan.

En riktigt fin kyrka tycker jag. Känns som en Medeltidskyrka & så, men vet inte alls hur gammal kyrkan är. Oerhört fin kyrka i allafall & jag är inte Kristen utan uppskattar bara dess skönhet.

Riktigt vackra detaljer runt dörren & det valv som är runt dörrarna in till kyrkan.

Jesus sittandes i en ståtligt tron rakt ovanför dörrarna.

Igen detaljer från ovanför dörrarna in till kyrkan.

Vi var sedan hos hans revisor för att han skulle prata en snabbis med honom & efter detr åkte vi till Maria's Bageri på Norr där han skulle hämta det specialbröd med valnötter som han hade beställt från henne. Tino äter mycket nyttig mat & mycket nötter, bär, russin, grönsaker, frukt & sånt, så han är beredd att betala lite mer för brödet som kostade 30 kr/st. han hade beställt flera.

Väl hemma hos honom så satte vi oss ner & bara softade & njöt av den vackra Orkidée han har i vardagsrummet som blommar för fullt.

Det vart att äta mackor med en massa ost & dricka ett härligt grönt te med råsocker för att söta det. Vi satt & pratade om saker i livet. Om mitt provjobbshelg, eventuella killar, tankar om livet m.m. Så skönt att prata med honom då han förstår & kan ge en så bra tankar & funderingar i livet. Han är en sådan människa som ger en possitiv kritik, så som jag försöker att ge människor. För att bara för att man ger en människa kritik så betyder det INTE att den är menad som NEGATIV utan faktiskt kan vara av en POSSITIV välmening & ska väcka tankar hos den person man ger dom till.

Tino frågade mig om jag ville hjälpa honom att städa ur hans köksskåp då han inte fått hem köksluckorna är som vi hållt på att fixa med. Thomas fixar det sista på dom, så dom ska snart komma hem, men inte gjort det än. Blir ju smutsigt & fettigt om man inte har några luckor. Så vi torkade ur alla utrymmen under diskbänken, där lådorna ska sitta m.m. & alla överskåp & ovanpå skåpet. Vi passade även på att torka rent bakom spisen & kylskåpet/frysen. Vi frostade även av frysen i samma veva & jag ska åka till honom på torsdag igen. Han ska värdera lite smycken som jag har, som jag eventuellt ska sälja en del av?!

Efter det tog jag mig hem på cykeln & Tino skulle till Anna- Stina.

Jag satte mig på datorn & internet efter att kokat upp lite kött åt katterna som jag fått av Tino. Fick även hem lite teburkar & Ostersauce. Jag satt & pratade med bla Markus som jag gillar väldigt mycket, men med en hel del andra med som kompisen Camilo & Andreas A. m.fl.

Satt & kollade på So You Think You Can Dance under kvällen & satt även på nätet samtidigt. För er som undrar när jag tränar så gör jag det väldigt mycket när jag cyklar, men är ju även ut på promenader själv, men kompisar, hunden m.m. Tränar även styrketräning liggande på golvet & lyfter min egen vikt som är 85 kilo. Testa, det är beydligt jobbigare än vad folk tror att träna så.

Vart ganska sent kom inte i säng & sov förren vid 00.30. men somnade som en stock när jag väl lagt huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar