onsdag 22 juli 2009

Arkitekt en Dröm!


Ja Arkitekt är någon jag alltid velat bli & jag ritar hus, lägenheter & lägenhet/butiksfastigheter nästan varje dag hemma. Jag läste t.om. Arkitekthistoria & Arkitektur & Design som extrakurser när jag pluggade på Kävesta Folkhögskola bara för en passion i livet för mig är att rita vackra bostäder med praktiska lösningar. Jag sökte arkitektlinjer nu till hösten, men kom inte in på någon av dom skolor jag sökt.

Att få använda alla dessa verktyg som man använder för att skapa ger mig en glädje i kroppen som ett rush, att få se en byggnad växa fram på pappret. Hur man kommer med idéer & olika ändringar under resans gång som ger ännu mer rush i kroppen & att sedan få bygga en modell av det hela för att visa hur hemmet kommer att se ut i det hela. Att sedan få se en byggnad växa fram & se det slutgilltiga resultatet skulle skänka mig så mycket glädje & en bra självbild av att jag har skapat något så fint i mina tankar & drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar