lördag 29 maj 2010

Fredag...God Mat! Gårdar! Inredn. M & L. & Tino m.m.

Dagen börjar som vanligt att jag klipper upp & ger djuren mat för att sedan göra iordning mig själv för den kommande dagen. Går ut med hunden m.m.

Väl på jobbkursen så var det ganska lugnt. Vi hade morgonmöte som vanligt vid 08.30 & gick igenom scheman & evetuella evanemang vi ska hålla på med el. gå på.

Kollat jobb, facebook, email & annat som man brukar göra när man är på kursen.

Linda M. kom lite senare & även hon har klippt en mohair liknande frisyr i nu brun färg från tidigare blond! Ascoolt. Satt & pratade lite & njöt lite ute i solen med.

Till lunch vart det lite Pasta Carbonara.

En hel del tomatsallad med rödlök, salt, svartpeppar & balsamico i.

Havin en av dom äldre utländska kvinnorn på kursen. En hurtig kvinna på 60 år som man tror skulle kunna vara 35 då hon idrottar & är med oss när vi cyklar långa sträckor & annat. Hon var så himla snäll & gullig & gav mig en massa jordgubbar. Antagligen bara för att vara snäll precis som jag är emot henne då hon nästan alltid frågar mig om hjälp på datorn & så. En riktigt snäll & gullig kvinna.

Har under dagen suttit en hel på att kolla på husförmedlingar. Riktigt fina hus av olika slag!

Jag kollade på bl a. denna fantastiska husförmedlingssida: http://www.areal.se/

Jag kollade även på den bra husförmedlingensida: http://www.iwers.nu/


Ja satt även & kollade på olika andra saker inom inredning & sånt...

Livstilssida: http://www.crucifix.se/ Detta är en fantastisk sida med mycket intressanta saker för dom som gillar det lite udda & så.

Mikaela min kompis som gått på jobbkursen under sin graviditet kom & hälsade på. Vi hade sms:at & så tidigare under dagen. Hon kom förrbi med sin lilla dotter...

Lilla Lilly Silvia Devine. Lillskruttan sov när Mikaela kom så vi fick en chans att prata lite innan hon vaknande & skulle ha mat. Var kul att få se henne Mikaela igen har ju inte gjort det på bra länge. Massa kärlek till Mikaela & Lilly! ♥ ♥

Hon är så himla söt. För att läsa mer om Mikaela & lilla Lilly så kolla in hennes blogg: http://www.kindolls.blogspot.com/

Hon fick några presenter av några av oss på Jobbkursen. 2 Barbafamiljen body's, en hacklapp & en mössa. Från bla. Mig, Lollo, Agneta, Sanna, Elmar, Linda M. m.fl.

Efter att ha slutat kursen hade jag lovat Tino att träffas igen för att umgås & hjälpa honom med lite saker. Ja, jag cyklar ju el. går överallt när det är vår, sommar & höst i Örebro. Tycker det är så onödigt att lägga ut en massa pengar på att åka buss & man kommer ju oftast faktiskt snabbare fram. Jag kan säga såhär. Det tar lika lång tid för mig att cykla in till stan som det gör för bussen att köra in till stan. Då tar jag hellre cykeln & får motion & får känna va det sköna vädret.

Väl hemma hos Tino så känner man sig så hemma dirrekt. Han har det så himla mysigt hemma & man känner sig alltid glatt välkommen av honom & hans 2 st. Heliga Birma katter.

Här som gårdagen sagt så blommar det alltid någon Orkidé hemma hos honom. Här på denna börjar det komma flera som blommar, men man såg även på hans andra blommor att dom börjar komma.

Baksida på lägenheten sett, från köket till med blommande Äppelträd & Syréner.

Vi drack lite stark kaffe om jag fixade iordning. Ja jag sa ju att man el. jag får känna mig som hemma hos honom. Så fixade i ordning riktigt starkt & gott kaffe.

Den här rosentavlan bara Älskar jag ♥ & Tino har sagt att jag ska få ärva den dag han går bort. Han är inte så gammal än att han kommer trilla av pinn. Han är ju jämngammal med min mor som bara är 49 i år, så inte än på länge ska han ju trilla av. Men gulligt av han att han sa det förrut när vi pratade om att jag älskade denna tavla.

Finns mycket annat vacker & unikt som Tino har hemma hos sig som dessa Foo hundar. Kinesiska Tempelhundar kan man säga med, underbart vackra i någon vit sten?! Tror det är vit marmor. Jag hoppas ju att få ärva en del annat av honom med som exempel dessa men även dom saker under...

Vacker Kinesisk mässings Buddha som står uppe på bokhyllan.

Dessa två, en Kinesisk krigare i järn skulle jag tro & ett mässingsfat.

En sagolikt vacker & JÄTTE stor Kinesisk tekanna som rymmer säkert 6- 8 liter te i den.

Denna oroligt vackra Kinesiska skål som jag var med & lagade när den gick sönder, men som nu är lagad till perfektion.

Denna blåa Kinesiska tekanna är så häftig med sina 2 st. drakar på & rymmer säkert några liter med. Jag gillar ju udda saker & Tino har också en hel del såna saker.

Asiatiska lampor som han har 2 st. av i olika storlekar, men dessa älskar jag också som dom sakerna som jag älskar ovan med.

Han & jag har flera likadana intressen som vi delar med bla det spirituella, men nog mest teintresset & samlandet av tekannor. Han har massa fina lerkannor från Kina som han & jag bara totalt älskar. ♥ Dom är så otroligt vackert handgjorda hantverk med massa små detaljer på.

Store herrn. En av Tino's fina Heliga Birma katter. Han har en hona & en hane. Jag känner ju av dom lite när det gäller Allergin, men om jag inte stoppar ner ansiktet i dom el. kliar mig i ansiktet med händerna om jag klappat dom så går det oftast bra att vara lite social med dom med.

Vi bestämde oss för att vi skulle gå iväg & handla lite åt hans väninna Anna- Stina som är handikappad & rullstolsbunden, men även mat för oss ikväll.

Anna- Stina har en underbar balkong som det nu är fullt av olika växter på, som dessa vackra & färgsprakande blommor.

Underbara & röda Pelargon. Hon hade även med Tino's hjälp börjat odla Tomater av olika slag, gurka, massa olika pelargoner m.m.

Vi stannade bara en liten stund för att hjälpa henne att lasta in maten i kyl & frys.

Väl hemma hos Tino så skulle vi fixa med lite Pelagonplantering på baksidan. Vita & rosa hängpelargoner som ska planteras i en kruka i den gamla mjölkkrukan.

Så här fint vart det när vi var klara med planteringen & vattningen. Nu ska den bara ta sig ännnu mer & bli ännu tjockare av grönt & med vackra blommande blommor.

Medan jag sedan skulle fixa med maten, så var Tino & tvättade.

Jag gjorde en morotssås, som jag brukar göra. Mat steker först på vitlök & lök, salladslök i detta fall, häll sedan på creme fraiche & sist dom smårivna morötterna. Lite salt & peppar i. Blir jätte gott.

Till det måste man ju ha någon spannmålsprodukt så det vart att blanda pennor & skruvpasta.

Självklart måste man ju ha en sallad till på tomat, grönsallad, krossade linfrön, färsk champinjon, salladslök, rödlök, salt, peppar & congnacsvinäger.

Efter att ha ätit gott & suttit & pratat en stund skulle jag åka hemåt.

Väl hemma så åkte ju datan på & jag kollade på facebook, satt & chatade på MSN & annat. Pratade lite med Rikard & chatade med folk på MSN innan jag skulle gott sova i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar