måndag 7 juni 2010

Lördag...Kattutställning, RFSL's fest & Drag Queen's!

Jag skulle idag & kolla på Kattutställning på Conventum Arena. Jag gick dit för att kolla på en massa vackra katter & träffa mina vänner inom Kattvärlden.

Uppifrån balkongen & blickar ut över kattutställningsburarna som katterna sitter i under utställningen.

En brunmaskad Siames i sin bur.

Sphynx, svart hane. S*Sayyad's avelshane. Therese är ägare till detta Katteri & är även en vän till mig.

Sphynx, sköldpaddsfärgad hona också från S*Sayyad's.

Sphynx¨, bruntabby & också denna är från S*Sayyad's.

S*Sayyad's avelshane igen.

En bruntigre & vit Norsk Skogskatt i sin bur.

Jätte söt & härlig färg på denna silvertigrerade Norska Skogskatt'sungen.

En blåsköldpaddsfärgad Heliga Birma.

Svart-vit Cornish Rex kattunge i extrem närbild. Riktiga fladdermusöron.

Ännu en Cornish Rex unge, svartsköldpadd & vit katt.

En brun Bengal hona som gärna vill komma nära kameran.

En liten brun marbled Bengal kattunge som gömmer sig inuti sin lilla sovkupol.

En supersöt sköldpaddsfärgad Sphynx. En helt underbar individ som man gärna hade tagit med sig hem.

Hon är så underbar & vilken liten charmknutte till flicka.

En röd & vit Devon Rex hona.

En Cornish Rex som ville ha min uppmärksamhet. Ni som undrar så är det mest kort på Devon Rex, Cornish Rex & Sphynx katter, men har även tagit kort på en del andra raser.

Jätte söt Cornish Rex hona i färgen Svartsköldpadd & vit.

En Viltfärgad Abessinier som var uppmärksam på mig utanför sin bur.

En svart & vit Devon Rex hona. Som bor hos Kristina K. & på hennes katteri. http://www.alskade.se/

En Supersöt Viltfärgad Abessinier unge som låg i sin bur & bädd.

Tvättar tårna...

Ja, jag tvättar tårna...Kan Du det??!

En fin Egyptisk Mau. En riktigt ovanlig ras i Sverige.

En riktigt söt Russian Blue som ville ha min uppmärksamhet. Vet inte vad det är med djur, men dom vill nästan alltid hälsa el. gosa med mig.

Däremot så hälsade jag inte för nära då ägaren inte ville detta, då får man respektera det.

En Sphynx från S*Sayyad's. Nu ägs den av Sabina B. som även hon har börjat med uppfödning i Stamnamnet S*Liberty Stars.

2 st. Sphynxar, en hane & en lite kattunge hona.

En brunsköldpadds colorpointperser. Ja vad ska man säga?! Full el. Vacker??!

En helt blå Cornish Rex kattunge. Riktigt söt!

En svartsmokefärgad Cornish Rex hane som pockade på mitt sällskap. Han pratade en massa & när jag pratade med honom så pratade han tillbaka.

Åhhh...vad jag sträcker på Mig & vad söt man kan vara. En chokladskölpadd & vit Cornish Rex kattunge & hona.

Samma katt igen & en riktig skönhet med en väldigt ovanlig färg.

Nu istället en Svartskölpaddsfärgad & vit hona som tidigare varit med på bild. en riktig liten skönhet som man bara vill ta med sig hem & jag som inte ens brukar gilla sköldpaddsfärgade katter.

ja en riktig liten sötnos...

En blå bicolor Ragdoll som sover gott i sin rosa bädd. Oftast när man ser Ragdoll el. Heliga Birmornas burar på Utställningen är dom väldigt pluttinutiga & bondromantiskt vit, babyrosa & babyblått. Fast lyfter ju fram kattens färger.

Här "preppas" borstas & fixas en katt till. I detta fall är det min kompis Maja's ena hankatt av rasen Norsk Skogskatt.

Här borstas katten man framåt & utåt för att få den krage man vill ha på denna kattras som ska ha en lång, tät & luftig päls runt halsen & svansen.

Sista finputsningen innan han ska upp till domaren som ska göra en bedömning.

En Cornish Rex uppe hos en domare för bedömning.

En bekant till mig. Itchy som går som domarassistent. Här med en Sphynx kattunge framme hos dommaren.

Blå & Vit Devon Rex hona framme hos dömaren för en bedömning.

En fin Devon Rex framme hos domaren. Var inte säker om den var Creme el. röd, men skulle tippa på cremefärgad.

En svartsilvertabby färgad Norsk Skogskatt i sin bur.

Här har vi S*Sayyad's katter, el. några av honorna igen.

En av hennes Sphynx honor till, en liten blåsköldpaddshona.

En liten Sphynx hankattunge som är under bart söt & som ska upp för bedömning.

Ännu en söt Sphynxkattunge till & den förra killen kullbror.

Här är man uppe för bedöming av en domare som kollar katten efter den standard man vill att katten ska uppfylla.

Så underbart att se dessa vackra Sphynxkatter för bedömning hos en kattdomare.

Alla kattungar är oftast busiga & vill leka...med ALLT dom hittar.

Itchy med en Sphynxkattunge.

Samma Sphynxkattunge igen...

Sphynxpojke uppe för bedömning.

Ja domarn tycker att han är så fin så.

- Åhhh...jag vill busa!

- Åhh...vad har du där! Ser det ut som han tänker.

Här jämnförs bröderna tillsammans.

Kullbröder som jämnförs. Detta brukar man aldrig göra samtidigt om inte bor i samma hem, men det gjorde dessa små killar.

Bröder...så lika, men ändå så himla olika som man kan se på färgteckningen.

Ja en bruntabby färgad Devon Rex uppe för bedömning.

Samma katt igen, en Devon Rex hona.

Söt svartsköldpaddsfärgad liten Devon Rex hona.

Ännu en av S*Sayyad's uppföda katter. S*Sayyads Black Beauty. "Bea" Ägare: Sabina B. http://www.libertystar.se/

Hon brukar tycka om utställningar, fast här verkar hon lite besvärad...

men går snabbt över när man får leka lite sedan.

Ännu en av S*Sayyads katter som visats på bild tidigare uppe för bedömning.

Ja hon ska granskas noggrant av domaren & man lyfter & bedömmer katterna riktigt noga.

Här har vi Sphynxhonorna uppe för bedömning.

Sphynxar uppe hos domaren i deras burar bakom dom preppade för katterna som ska granskas. Här till höger S*Sayyad's svarta avelshane. En riktigt fin herre.

Så här ska en domare se ut som beömmer katterna. Riktigt glad & som verkligen älskar att göra detta. Fina tjejen bedöms för fullt. En riktig lite skönhet.

Så himla kul att se all dessa katter ställas & jag är ju speciellt intresserad av Sphynxarna & Devon Rexerna. Riktigt fina katter enligt min smak.

2 st. Sköldpaddsfärgade & unga honor av rasen Sphynx. Inte syskon & helt olika släktband, men ändå på något sätt så lika. Ena från S*Sayyad's.

Finska domaren bedömmer en svart Sphynx. S*Sayyad's avelshane.

Samma vackra hane.

Här är en av Skölpaddsfärgade Sphynxflickorna framme för bedömning.

Samma här.

Ja ännu en katt som bedömms av domaren från Finland.

Här har hon fått fram en Supersöt & helsvart Sphynxhona. Den drömfärg på Sphynx som jag vill ha. En solid (helsvart) hona. Jag vart ju kär på en gång & hittade på hennes ägare Camilla, som jag nu hoppas kunna bli en riktig god vän med.

Hon bedöms noga & jag kan bara säga att jag är superkär...Vill bara ha! ♥

Här är ena skölpaddsfärgade Spynx kattungen.

Therese & S*Sayyad's katteriägare med sin Sphynx avelshane.

En riktigt fin Bengalhane som är uppe för bedömning.

Finska domaren som bedömmer Therese avelshane.

Den vackra Egyptiska Mau katten som ägs av Lovisa J. S*Erendel's. http://www.erendel.com/

Samma söta & helsvart Sphynx honkattunge igen. Uppe för bedömning emot dom andra raserna. Brittisk korthår & 1 Abessinier.

Den fina lilla Abbesiniern honan.

Jag köpte lite blötmat till katterna innan jag åkte hemåt för att softa framför datorn & chata lite med folk.

Ni som är intresserade av Sphynxar kan ju gå in på någon av dessa sidor som är mina kompisar Therese & Sabina's sidor.

S*Sayyads: http://www.sayyads.se/ el. på S*Liberty Stars. http://www.libertystars.se/

Vart sedan att ta & kolla lite på TV

The Adventures of Merlin. Fantasyserie. Idag avslöjas den hemlighet & förbannelse som legat över kungen som gift sig med ett troll, men är blind för hennes riktigt fula utséende pga förbannelsen, men hur ska dom få honom att fatta. Dom gör något livsfarligt.

Enchanted. Amerikansk film. En riktigt mysig liten Disneyfilm som både är tecknad & riktig. Mest i riktig anda, men med en tecknad charm med sång, djur som hjälper prinsessan, en prins charming & den onda styvmodern m.m.

Medan jag chatade med min kompis Marcus P. "Pettson" så komms det överrens om att vi skulle festa ikväll. Han tyckte att jag skulle följa med RFSL Fest i Örebro. http://www.rfsl.se/orebro/

Dom som skulle spexa ikväll på festen var just Fashion Pack & karaktärerna Irma (Thomas) & Lulu (Jimmy). Ja, jag hade ju sagt till mig själv att inte dricka för mycket på ett tag, men man kan ju gå ut utan att dricka allt för mycket alkohol, man kan ju dricka vatten med.

Nu till ALLA! Festen var på Örebro Slott & det skulle bli en riktigt trevlig kväll. "Pettson" dricker ju inte alkohol, så han är chaufför ikväll för mig, så att jag kan komma hem & självklart är han med och festar med.

Vi beställde & vi tog oss sedan efter ett tag en sväng om på dansgolvet & riktigt dansade. Men OHH...MY GOD! Vad killar/män skulle flörta med mig när jag stod på golvet. Jag har ju känslan & rytmen i kroppen & anser mig vara en ganska bra dansare.
Maja var utanför, men hennes tvärsura bitch till väninna hade sagt att där inne kan man ju inte vara. Alltså jag hade god lust att ge henne en fet propp, men jag får träffa Maja framöver igen.

Som sagt så skulle Fashion Pack uppträda. (Dålig kvalilitet på bilderna pga min dåliga mobilkamera) Vanliga kameran fick stanna hemma. Nummer med bla. Marlena, Penilla Wahlgren, Charlotte Perelli, Lady Gaga & många fler.

Irma (Thomas) som Marlena.

Dom är helt underbara & (Irma) Thomas är den av dom jag gillar bäst.

The Show "Girls" Irma & Lulu. Jag hade riktigt kul hela kvällen. Träffade på Calle från Ludvika som jag chatat en del med & hans pojkvän Sebastian som jag också chatat med & som bor i Örebro. Var kul att få träffa dom båda för första gången.

Jag hade jätte kul. Tror att "Pettson" hade det med. Vi träffa en del trevligt folk bla. "Maggan" Magnus som vart väldigt intresserad av "Pettson". Drack 3 öl på plats på slottet. Vi gick sedan till Strömpis & där bjöd Magnus mig på en öl. Vi gick ut på baksidan & "Pettson" & "Maggan" fick ägna sig lite åt varandra. Jag träffade på några föredetta kompisar tjejkompisar från Kävesta Folkhögskola, så underbart & kul. Vi gick & dansade lite.

Sedan fick "Pettson" Markus skjutsa hem mig, han fick till slut "Maggan" av halsen. Vi får väl se om han ringer honom?! Han släppte av mig.

Hemma själv så skönt, tog en sval dusch, facebook snabbt & sedan somna i sängen snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar