måndag 21 juni 2010

Söndag...Slapp dag! NERE! & Tecknat!

Satt på bloggen & det var någon sorts bugg där verkar det som. Sidomenyn ligger inte där den ska & så, men det ska jag fixa till med lite hjälp.
Jag satt en massa på internet under dagen. Kollade på lite allt möjligt; facebook, helgon, qruiser, e-mail, MSN m.m.

Drack blåbärs & äppelsaft som en början till min lunch.

Lite lat av mig idag & lite nere, så jag gjorde en ganska enkelgjord lunch, friterade strips, stekt kött & stekt sparris med sweet chilisås.

Efterrätt vart päronhalvor i sockerlag. Gott Gott! Man behöver lite gott när man är nere. Känner mig lite tung i huvudet med.

Nej, nu blev det film istället för datorn...

Kogänget (Home on the Range) Walt Disney film. Det handlar om 3 st. kor som vill rädda sin lilla gård som deras gamla husmor/ägarinna har med resten av djuren på gården. För vad ska annars hända med dom. Dom 3 st. kossorna ger sig iväg & kommer sedan på att dom ska fånga en boskapstjuv. Ganska gullig & smårolig. Man blir lite glad av sånt här när man är nere.

Läst en del inredningstidningar bla. Sköna Hem för att inspireras lite vilket också brukar göra mig glad.

Tog & åt lite gräddfil som är så otroligt gott, men för att göra det lite mer intressant så tillsatte jag mörk sirap. Gott gott...vill ju ha lite gott i livet med just nu. Jag hoppas nu bara på att jag ska få en possitivt svar från jobbet jag jobbat på. Nog därför att jag är så nervös & nere för om det skulle vara ett negativt svar så vet jag inte vad jag ska göra?!

Kollade på lite mer tecknat. Asterix 12 stordåd & Asterix och Kleopatra. Väcker lite bra barnminnen. Jag vart även att tänka på när jag, mina syskon & när mina föräldrar fortfarande var gifta. När vi åkte till Lindesbergsbadet & Gustavsviks äventyrsbad där vi hade jätte kul när vi var små, mamma hade gjort piroger fyllda med ris & fisk, ris & räkor el. ris & kött. Sedan en pastasallad med ost & skinka.

Drack lite mer vätska, saft bestående av Granatäpple & Hallon. Riktigt riktigt gott! En bra törstsläckare i det starka värmen som slår ut både mig, katterna & Lucky.

Pratade en stund med Rikard efter att jag skippat nätet. Han ville berätta en del saker. Jag ska ta dom i beakt över vad jag känner. Men allt är inte så lätt. Jag har fortfarande känslor för honom, men finns en annan kille jag är intresserad av också. Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men Rikard har en hel del att bevisa för mig om jag ska kunna lita på honom över huvudtaget.

Så Rikard Du har en del att bevisa, för jag vet att Du läser min blogg.

Nu är det dags att sova...Zzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar