fredag 4 juni 2010

Torsdag...Kurs! Träning & Slappa m.m.

Bakis & ångest över att jag brände för mycket pengar på alkohol igår. Nu blir det inte att dricka på aslänge igen. Nej usch! Fattar inte varför det skulle bli så mycket & dyrt för?!

Morgonmöte på kursen. Var sedan tvungen att ringa till försörjningsstöd då jag inte hade fått tillräckligt med pengar, men till min förvåning, så när jag fick prata med receptionen, så var pengarna på väg. Min handläggare får man ju aldrig tag i & inte ringde hon heller, men bra att dom kommer i allafall. Dom hade tydligen gjort ett fel & erkännde det. Jag är mest förvånad av att dom kunde erkänna att dom gjort fel & glad & jag får ca 2800 kr. mer nu inom någon dag.

Fixat med bilder, redigerat & bloggat. Pratat en hel del med Sanna & Lollo om olika saker som katter, familjesituationer, kärlek & annat. Fått reda på en del saker el. snarare listat ut en massa om något som hänt min kompis & kurskamrat Linda M. men tänker inte ta det här, men det är inget bra!

Man kan ju inte mer än njuta av solen såna här fina dagar. Jag blir så glad av att solen lyser så klart & värmer min kropp så skönt.

Jag cyklade till ICA MAXI för att köpa lite mat till lunch & lite saker som jag skulle ha med hem. Jag är fokuserad när jag handlar vilket ja inte detta par var förre mig i kön. När dom ska börja lasta upp vad som har lagt i sin vagn börjar dom dividera om ska vi ha det här, ska vi ha det här, nej det där behöver vi ju inte. FAN...säger jag tar man INTE sånt skit & bestämmer vad man ska ha innan man ställer sig i kön & ska betala. Tog en halvtimme i den f...kön bara för dom inte kunde bestämma sig. Jag var till sist tvungen att säga åt dom att kan ni inte bestämma er får ni väl flytta er ur kön. Dom tittade på mig surt jag blängde tillbaka bara. Surt! Så dom fick tummen ur arslet att betala sina varor.

Till lunch vart det att äta Franska bröd med smält ost på. Skagenröra & färsk zucchini på. Yoghurt & sen även vatten att dricka till det. Legat i solen på baksidan med min laptop & kollade nätet. Vi fick sluta tidigare.

När jag slutat kursen & senare kom hem, så vart det att jag fixade i ordning lite iste. Jag har plockat med mig lite Pepparmynta från kursen som dom har på baksidan där. Man hackar myntan i småbitar & lägger det i en kanna. Koka upp vatten som man sedan häller på bladen, sen låta det stå & svalna. Sila sedan av bladen & söta med honung el. sirap. Ställ i kylen för att bli riktigt kallt & häll i några isbitar även när det ska serveras. Riktigt Gott att dricka i den nu så varma dagen. Man kan även ha i lite citron för mer freschness & sting i istéet.

Var ute med Lucky i solen, men tror Ni inte jag lyckas glömma kameran hemma, men men...finns andra tillfällen. (Bilden är från en annan dag ute). Jag var även ute & tränade lite löpning & styrketräning.
Marknad i stan, men jag är helt slut, orkar inte alls åka in till stan för det. Fast det är även Marknad i Wadköping & Kattutställning i helgen. Hemma nu bara & softar efter en skön & sval dusch.

Till middag vart det att laga smörstekt lax & smörstekt sparris & multicolorpasta med citronpeppar ovanpå. Riktigt gott & inte för tung mat i den här värmen. Kan ju säga att jag skulle inte orka äta en massa kött i den här värmen & föredrar att äta fisk & skaldjur.

Legat & degat i soffan, så trött. Var kanske inte så bra att jag tränade?! Satt på Facebook, MSN & Qruiser, men funderade på om jag ändå skulle åka in till stan el. inte är ju marknad. Vart INTE då. Är ju helt slut i kroppen. Varför?! Är jag på väg att bli sjuk?!

Visste att min blogg började bli omtyckt, men får veta från folk som bor i USA att dom älskar min blogg. Finns ju översättningsprogram & jag tror att eftersom jag är så personlig & visar en hel dag, varje dag ur mitt liv, så är den nog mer intressant för folk än dom som bara skriver någon liten rad. För det är ju inte personligt, utan bara skrap på ytan. Jag är ju väldigt ärlig & öppen med min blogg.

Kände att jag behövde ännu mer lite energi & hade köpt Mörk Kexchoklad på ICA MAXI. 4 st/20 kr. Så tog en av dom & satte i mig. Gott gott! Man måste ju unna sig lite gott ibland!

Jag fick reda på av en kompis att den underbart roliga & tuffa Rue McClanahan har dött. Hon var med i The Golden Girls (Pantertanterna), en underbar komediserie. Hon spelade Blanche där. Ja alla blir ju gamla & dör är ju en del av livets gång. Vissa kommer man alltid minnas & andra bara försvinner.

Ha det bra nu Rue på andra sidan el. i nästa liv som du antagligen kommer att födas in i.

Har bara suttit på nätet. Chatat, facebook'at, chatat med olika människor som Rikard, Chris, Daniel, Camilo & Alexander m.fl.

Så himla trött, höll på att somna framför datorn, så jag somnade strax efter 22.00. efter att ha pratat en liten stund med Rikard i mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar