fredag 30 juli 2010

Torsdag...Film & Musikdag!

Grått väder ute. Skrivit på facebook & bloggat & tagit bort kontakten från mitt ex Albin som betéede sig som en riktigt jubelåsna.

Ja Riktigt tråkigt väder ute är det. Regnar & riktigt grått på himlen.

Fixar Lunch: Vart stekt ris med hackade kycklingfile, ostronsås, lite soja, resten av curryblandningen från gårdagen, salladsärtor som jag delat på hälften, getost & mozarella som extra tillbehör. Riktigt gott! Flädersaft att dricka till!

Ska bli en hel dag med att bara kolla på olika filmer.

Avatar. En Amerikansk produktion. Är i Science Fictionstil. Men filmen är så mycket mer än bara en Sci-Fic. film. Den känns väldigt andlig & spirituell. Jag tror att om man ser den utan att tänka på detta, så är den ju bara en bra film med häftiga miljöer.

Tänker man dock på budskapet bakom filmen, så är det underbart budskap att vi iställt för förstörra världens ska försöka att vara ett med naturen som vi en gång var för flera tusen år sedan när vi var grottmänniskor. Visst okej jag älskar saker, men jag älskar även naturen & hade gärna bytt mitt liv om det gått för att leva i den harmoni dom lever med alla växter, djuren & ja helt enkelt naturen.

En kompis skoja med mig igår att jag är ju redan lika lång som dom. Ja jag kunde bara säga att jag hade gärna sett ut som dom. Jag tycker att dom är oerhört vackra.

Mellanmål: Rabarber, Blåbär & vanilj yoghurt.

Regnar ute. & är riktigt tråkigt väder så en passande dag att kolla på film.

The Future is Wild. 5 million years in the future. & The Future is Wild. 200 million years in the future. Framtidsfilmer om Framtida eventuella Djur från forskande historia.

Curse of The Golden Flower. Kinesisk drama & actionfilm. Den Kinesiska Tang-Dynastin, för mer än 1000 år sedan. Mittens Rike regeras av den mest hårda Kejsaren. I djupaste hemlighet har kejsarinnan inlett en affär med sin styvson, men som i sin tur har en kärleksaffär med husläkarens dotter, men allt är inte vad man tror.

När Kejsaren oväntat återvänder hem finner han sin drottning i ett psykotisk tillstånd somhan medvetet själv annordnat. Intrigerna florerar i det mytomspunna Kejsarpalatset samtidigt som tusentals guldklädda krigare är på väg till staden, Den Förbjudna Staden & Kejsarfamiljens bostad.

Är Mästerregisören Zhang Yimou som har regiserat & skapat denna film. Han är även känd för dom Underbara filmerna "Hero" & "House of the Flying Daggers".

En Riktigt Vacker film ur miljöaspekt, men filmen i sig är väldigt sorgsen & hemskt i sin handling! Men en Riktigt bra film!

Regnar fortfarande ute. Prata med Josef & han fick mig att lyssna på en låt som gjorde att jag log lite grann: http://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I även pratat med Erik, Sanne, Lisa, Patric, Diego & en massa andra gulliga människor.

Lyssnar på Turkisk musik på Youtube!

Bla: http://www.youtube.com/watch?v=d4nDJZFcNss&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Zm80Y7rTsTw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=ae7_Jn_YfGw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QlvPQbYKLww

Sex and the city. 2 avsnitt. Jared blir känd med sin spritreklam & Carrie har problem med killen sin.

Hadise - 'Düm Tek Tek' (OFFICIAL video release) http://www.youtube.com/watch?v=bJ6geweDjzs

Kvällsmat: Gräddfil med sirap & äpple müslibars.

Will & Grace. Ja lika tokiga som vanligt med en massa tokerier som att Grace skulle ha en trekant med ett par, men ska hon våga?!

Nej, nu ska här försöka avrundas, för vart att sitta ett tag på MSN & annat då jag inte kunde sova så somna någon gång efter 02....något?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar