tisdag 17 augusti 2010

Måndag...Får pengar. Chatat med folk & softat!

Ringt vårdcentralen dom skulle ringa upp mig mellan 13.00-14.00. Sjukt lång tid för att dom ska ringa upp en. Bloggat, kollat facebook, Chinese forumet & qruiser m.m.

Fått reda på att jag får pengarna efter att ha överklagat. Var Lena Blom som ringde & sa att det skulle hon fixa på en gång. Hon har varit på semester & tyckte att det var riktigt dåligt av Annika Alsterfors att hon inte kollat genom min journal ordentligt & att jag haft en tid bokad hos Lena Blom för fortsatt aktivitetsgaranti & få pengar. Jävligt dåligt av Annika att inte kolla mina journaler ordentligt, men en stjärna i kanten för Lena Blom som kommit tillbaka från semester & beklagade att det hade blivit så här & att pengarna skulle sättas in dirrekt.

McLeod's Daughters. Om systrarna McLeod & deras vänner. Livet på den Australiensiska landsbyggden.

Nej nu ska jag avsluta på internet & åka & handla lite mat på ICA. Väl hemma langa jag in sakerna i kyl, frys & skafferi. Var ner i källaren för att hämta en sak men lämna dessto fler saker, men innan jag kom ner & kommer ut så står det en massa möbler ute på gården! Undrar varför?

Sedan när jag kom ner i källaren så såg det förjävligt ut saker överallt & det verkar som om vissa förråd haft inbrott. Tur att man har ett så starkt lås, men verkar som någon länsat flera förråd el. om hyresvärden tömt dom?! Men lite otäckt var det. Mitt lås var konstigt när jag skulle öppna det, så bytte det emot ett annat starkt lås jag hade. Konstigt att folk kommer in, är ju en kodbricka som läser av för att man ska kunna komma in där. Vårdcentralen ringde medan jag var där nere, hon sa att dom skulle ringa mig 09.00 i morgon för att jag ska få prata med en läkare. Konstigt tyckte dom att jag fick vänta, så länge på en tid som dom skulle ringa upp mig på, för jag ringde ju förre 08.00. på morgonen.

Ätit: 6 st. mackor med olika pålägg. 2 st. med vit getost & gurka med lite vitlökssalt. 2 st. med kaviar & 2 st. med kalkon & gurka. 1 st. laktosfri gräddfil med farmors plommonsylt.

Pratat med Mamma en del, vilket var skönt att prata med henne. Hon & jag har en nära & vänskaplig relation. Var en del familjeproblem med släkt & ni vet vilka ni är! Sluta bråka med mamma bli så jävla irriterrad på Er, men speciellt min lillebror som better sig som ett svin emot henne, så trött på att hon ska få behöva ta allt skit från alla när dom har problem. Låt henne få ta hand om sig själv & inte få allas skit över sig! Åhh...är det någon som bråkar med henne över att hon pratat med mig, så får ni med mig att göra. Tro mig ni vill inte se mig arg!

Pratat med farmor & med mamma sen igen som nu hade hade pratat med brorsan. Jag & syrran ville att mamma skulle vara bestämd emot honom. Det var hon med!! Bra gjort mamma!!



Softar & gosar med Lucky en del som ligger hos mig i soffan & bara myser. Dricker lite Champis & chatar med folk på nätet. Hon somnade här brevid mig lilla stumpan & sover gott.

Johan visade mig en härlig musicalvideo från ett bröllop: http://www.youtube.com/watch?v=oy1uWAm4SnI tar en liten stund innan musiken kommer men väldigt bra & en annan bra länk med musicalmusik av Jamie Pugh - Britain's Got Talent - Show 4: http://www.youtube.com/watch?v=91uauoeG64c&feature=fvw
Camilo skickade denna kolla med en gammal tant som breakdansar: http://www.youtube.com/watch?v=31XMbQAoRNo & en kille som gör lite robot dance & annat http://www.youtube.com/watch?v=UYFDYX4i2EY&feature=related

Sitter & kollar bara på tradera. Det är ganska kul att kolla på saker där & nu när jag får pengar, så ska jag kolla om det är något jag verkligen vill ha där ifrån.

Chatar med Dejan & kolla på Danske Hollywoodfruer. men slökollade mest lite då jag mest satt på nätet!

Bestämt med Ida att vi ska träffas & gå en promenad på torsdag! Hon har 2 st. Chinese Crested Dogs (nakna) & 1 st. Bedlingtonterrier. Alla jätte fina tikar & det blir första gången jag träffar Bedlingtonterriern.

Chatat med söta Bradley med även med barndomskamraten Patric & lite andra människor som Eric, Johan m.fl. Nej nu blir det att sova, men har ont, hoppas jag får komma in till läkaren imorgon, annars går jag dit akut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar