lördag 4 december 2010

Fredag...Te & Film. Krister kommer idag & Myskväll!

Varit ute med Lucky, suttit på facebook, bloggat med 2 inlägg bla. på exet Magnus födelsedag. Chatat med Ehsan & Pippa & betalat räkningar då jag fått pengarna äntligen.

Tänt ljus i lägenheten & ska dricka mitt polkagriste för att sedan se på en film & bara mysa. Lite frusen & därför även virrat in mig i min gröna fleecefilt.

Elizabeth. England 1554. Henry VIII är död. Nationen är delad av hat- katolikerna mot protestanter. Henrys äldsta Mary, despotisk katolik ärdrottning & styr nationen med järnhand. Men hon blir barnlös och katolikerna största fruktan är atronföljden av Mary's protestantiska halvsyster Elizabeth. Kan hon vända det?! När Mary dör besannas deras farhågor & Elizabeth kommer till makten. Nationen står nu inför ett makt- & religionsskifte präglat av falskspel, förräderi & mord. En farlig & omvälvande tid där förutsättningarna för att klara sig är enkel:

- Fullständig makt kräver fullständig lojalitet.

Ta en paus. Gå en liten liten sväng med Lucky & sedan längta tills Krister kommer. Det snöar för fullt ute & blir bara ännu mer snö, snöar mer & mer. Jag tror som jag & många andra redan förrutsätt att det blir en riktigt kall vinter med mycket snö, men då blir det ju som det var när man var barn. Tror folk har glömt bort att Sverige ändå ligger Norr om Ekvatorn & närmare polcirkeln.

Laga lite mat. Blir stekt Kumlakorv med lök, lite ketchup, sweet chilisås, soja, aromat & svartpeppar & med idealmakaroner. Till det att dricka mineralvatten.

Nu fortsätter jag att kolla på filmen om Drottning Elizabeth & ätit gott, så att jag blev mätt & glad i magen. Finns tydligen en fortsättning i en film som heter Elizabeth. The Golden Age.

Fick papprena av Försörjningsstöd idag med, så nu har jag även betalat hyran min.

För att nu ändra helt den filmtyp jag ska se, så blir det en Action/skräckfilm Battle Royale. Skulle du kunna döda din bästa vän?

42 ungdomar ställs inför denna frågan, innan de placeras på en öde ö där de inte har något annat val än att döda eller dödas av sina kamrater. En fullständigt grotesk situation, där den enda som kommer att lämna ön är den som har överlevt slakten efter att ha mördat sin bästa vän, pojkvän eller flickvän. Allihop övervakas av gps, kodade halsband & datorer under ledning av den galne läraren & "lekledaren" Kitario.

Ganska extrem & konstig film, men samtidigt lömsk & oerhört intressant ur psykologisk synpunkt & vinkel. Rent psykopatiskt då.

Längtar.....& 17.20 ska jag möta min söte Prins Krister vid busshållplatsen strax utanför där jag bor. Bussen var försenad, men jag stod kvar & väntade. Lucky fick sitta innanför jackan. Vi såg även en man med en Chinese Crested Dog extremnaken hane med en tröja på som gick förrbi& han såg oss också & log. Han är nu här & det hade varit en hel del krångel med tåg & bussar. Tvättade upp hans tröja som han fått kaffe på & han hade med sig en laddare till min mobil, kändes skönt att den funkade på mobilen min, så laddade mobilen & har nu en mobil som funkar igen.

Han har duschat & jag skrivit på facebook & lite information, men ikväll ska vi bara ha det riktigt mysigt ensamma & tillsammans.

Bli att göra i ordning lite att äta & dricka. Sweet Chai te först med kaviarmackor. Gott Gott!

Nu ska vi se film. I Love You Phillip Morris. Amerikansk komedifilm med gaytema från 2009 med Jim Carrey & Ewan McGregor. 2 st. kåkfarare som blir kära i varandra. Ena en riktig svindlare & den andra en godtrogen förredetta managerassistent. Tillsammans blir dom ett nästan oslagbart par.

Sedan även druckit Polkagris te & bara har det soft & mysigt i soffan min tillsammans. Skulle börja se en film till, men la oss & pratade i sängen ett tag istället, innan vi skulle sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar