torsdag 2 december 2010

Onsdag...Försörjn.stöd. Myrorna, Lia & Mobil som inte funkar!!

Började som en ganska bra dag, även om jag sovit oroligt inatt & Lucky med som sprungit omkring i lägenheten under natten, men inte för att hon vill ut utan för att hon varit lite orolig över något, som jag inte vet vad det var?!

Bloggat på morgonen innan jag ska in till stan för att lämna in ett papper som jag glömt bort att skriva under. Även ringt & tagit hand om skatteverkets undran om vilken lägenhets nummer jag bor i.

Riktigt kallt ute & jag ska nu cykla in till stan då jag inte har några pengar på busskortet el. på banken. Inte fått pengar från Försörjningsstöd än för att jag glömt att skriva under det nedrans pappret, fast tyckte att dom kunde ha ringt under förra veckan, så jag kunde ha varit förrbi & skrivit på det då. Väl efter att ha lämnat pappret på Försörjningsstöd (Socialkontoret), så ska jag cykla vidarre.

Men innan pga kylan måste jag ta min astma inhalator för kylan gör att det blir svårt för mig att andas & det är ca - 12,5 minusgrader ute, men jobbigare att andas då man cyklar & blir lite kall & andas in den kalla luften som gör det svårt att andas.

Jag har en typ av astma som gör att jag reagerar på väldigt kall kyla el. väldigt mycket värme vilket gör att det blir svårt & gör ont för mig att andas. Därför jag aldrig tränar ute på vintern el. sommaren när det är för varmt ute där det gäller att använda konditionen. Kallas för värme & köldastma el. köld & värmeastma.

Var en liten stund in på Myrorna när jag ändå var in på stan. Finns alltid en massa fint där, men hade ju inte så mycket pengar, men fick med mig denna diktbok för 10 kr.

Jag cyklade sedan vidarre då Lia ringde & undrade om jag ville komma förrbi en sväng & det kunde jag göra.

Vi gick en sväng till WILLY:s efter att ha suttit ett tag för att köpa med oss lite mat. Jag kom undan med att bara betala 24 kr för maten jag skulle äta.

När vi kommit hem till Lia gjorde jag i ordning 2 st. påsar med räknudlar & 1 st. franska bröd jag delat på två & med ost jag fick av Lia. Denna mat att äta kostade bara 6 kr. för mig. Lia åt hamburgare med bröd, sallad & dressing som hon handlat.

Vi tog & kollade på en film som heter The Covenant. Magitema film. Handlar om några killpolare som alla har magiska krafter i ett modernt samhälle, men alla 4 vännerna har långa rötter, anor & historia tillbaka till när häxor & trollkarlar brändes, hänges & dränktes i häxprocessen i USA. Deras ät & familjät hade dock klarat sig undan, men hur ska tonåringar med såna krafter kunna anpassa sig efter det moderna samhället utan att bli upptäckta?!

Vart även att äta fiskbullar & en franska macka delat på 2 st. delar till & denna maträtt gick på 18 kr. Kanske inte världens lyxigaste, men jag gillar fiskbullar & nudlar.

Min mobil dog under eftermiddagen & jag tänkte att jag skulle fylla på batteriet när jag kom hem. Tro inte på fan att inte laddaren funkar när man kom hem. Så nu har jag ingen mobil som funkar då det inte finns något batteri i den & inga pengar att köpa en ny än om det ens finns en att köpa. Tur att jag bara har vanlig comviq också för annars hade väl comviq kompis gått ut. Jaja...får försöka att fixa det på något sätt?!

Vill få tag i Prinsen min & blir riktigt irriterad på att mobilen inte funkar, men lugnar ner mig & skriver till honom på internet. Tur att man verkligen har det hur skulle man annars kunna få kontakt med människor med varken mobil el. internet?! Fast det förståss...Man kan ju alltid i värsta fall låna av någon, men fick i allafall tag i lilla gubben efter ett tag & pratade även med mamma & lite annat folk om att jag nås nu på internet & inte mobilen då den inte funkar.

Bonde Söker Fru. Svensk realityserie från 2010. Avsnitt 9 av 13. Ann-Katrin går på en sista dejt med en av killarna. Tomas tar med sina tjejer ut i skogen för att plocka blåbär och på kvällen blir det middag med tjejerna och en av hans vänner. På Johans och Jonas gårdar är det dags för val, de ska välja två tjejer de vill lära känna bättre. Även 01/12. Man tycker synd om dom som åker ut för dom finns ju bara den här bonden där dom väckt ett intresse hos, men bonden har ju flera att välja på, men jätte bra realityserie.

Suttit på facebook, Qruiser, MSN, emailen & tagged för att kolla min mail från olika människor om i Sverige & världen. Skönt att ha internet hemma. Fattar inte hur jag klarat mig utan i alla dessa år?! Jo jag vet hur, men så skönt att kunna sitta när jag vill.

Chatade med Krister, Sötnosen innan jag skulle ta en varm dusch, tvätta av mig & sedan ta & sova med djuren i sängen, så gott så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar