söndag 23 januari 2011

Lördag...Konstig morgon. TV/Filmdag & Bartender.

Vaknade helt ensam, snacka om att jag vart lite förvånad & lite arg, men efter att ha pratat med Krister tog det soft. Har bloggat, kollat facebook, qruiser m.m. Krister kom hemfrån Lia. Dom har suttit hela natten för att fixa musik för kvällen.

Pratat med Anette om att kanske till våren/sommaren ta & åka till henne en helg eller så, för att se om hur man har det på en Ekologisk gård med uppfödning av får. Träsktrollet. Anette är fårbonde, hantverkare & fårklippare. http://www.träsktrollet.com/

Frukost Julknäckebröd med smör & te på rabarber & vanilj. Krister åt limpamackor med ost & gurka på.

Kollat på TV. Disney! Bla Ariel, Kalle Anka, Landet för Länge sedan m.fl. Riktigt kul att kolla på tecknat!

Heaston's Feast. Brittisk matserie från 2010. Heston lagar till en festmåltid inspirerad av Roald Dahls historia om Willy Wonkas underbara, men galna chokladfabrik. På menyn står smaksatt tapet, magiska svampar, och chokladvattenfall. Och så några klassiker från 1960-talet. Medverkande: Heston Blumenthal Säsong: 2. Avsnitt: 1/7.

Chatat lite med Agneta & jag hoppas att festen ikväll ska bli riktigt kul. Även om jag ska vara bartender.

Escape to the Country. Brittisk realityserie. Familjer som vill fly stadslivet får hjälp att hitta det perfekta huset på landet. Varje avsnitt följer olika familjer som får hjälp att hitta sina drömhus. Dom som söker hus idag var ute efter att kunna ha en hundträningsskola & kennel på hundrasen Weimaran.

Tattoo Highway. Amerikansk realityserie från 2009. Gänget tar en dag ledigt från jobbet för att fira Chilis födelsedag. Chili, som står väldigt nära sin mamma, ber Thomas tatuera ett brev på hans handflata som hans mamma en gång skrev till honom. Thomas använder UV-bläck så att ingen annan kan se tatueringen om inte man står under UV-ljus. Medverkande: Thomas Pendelton.

Det snöar ute & jag sitter inne & skriver med folk, men ska väl fixa något att äta tror jag & väcka pojken som tagit & sovit en sväng. Vart laga mat & att äta: En vegetarisk pastarätt med morötter, lök, linnfrön, vitlök, krossade tomater & över 30 st. kryddor. Sedan vanlig skivad gurka ovanpå.

Sedan vart det att dricka en varsin kopp kaffe med kanel, kardemumma & råsocker.

Wedding Wars. Amerikansk komedi från 2006. Vad skulle hända om alla USA:s homosexuella gick på strejk? Ett gräl mellan två bröder leder till just en sådan. Nu är det brödernas uppgift att lösa sitt problem innan landet stängs. Utforskar homosexuellas rättigheter, likhet inför lagen och betydelsen av att vara en bror. Medverkande: Jim Fall, John Stamos (Shel Grandy), Eric Dane (Ben Grandy), Bonnie Somerville (Maggie Welling), Sean Maher (Ted Moore), Rosemary Dunsmore (Claire Welling).

Krister har stuckit iväg för att hämta ut pengar & jag ska mest bara ta det soft & funderar på vad jag ska ha för kläder på mig nu när jag ska jobba i baren ikväll. Softar sedan tillsammans hemma & kollar på TV innan vi gör oss i ordning för att jag ska jobba ikväll & Krister kommer att hjälpa Elin i insläppet.

Flirting with forty. Amerikansk dramakomedi från 2008. En frånskild mamma som närmar sig 40-årsdagen inleder en romans med en betydligt yngre man och inser att livet faktiskt kan börja vid 40! Medverkande: Mikael Salomon, Heather Locklear (Jackie Laurens), Robert Buckley (Kyle Hamilton), Vanessa Williams (Kristine), Cameron Bancroft (Daniel Laurens), Sam Duke (Will Laurens).

Nej, nu vart det dags att göra sig i ordning för den fest jag ska vara gästbartender på & Krister ska följa med & festa lite.

Vart en kul kväll & även jag fick i mig några Likör 43 & någon cider, men mest bara jobbade & hade kul. Fick ta & sjunga lite med för folk, så det var jätte kul!

Åkte taxi hem till Agnes först för att se till att hon kom hem & gick ut med hennes hund innan vi behgav oss hemåt till mig. Jag & Krister var ute med Lucky & det vart sedan att ta en varm dusch, tvätta ur håret & av sig sminket & sedan ta & sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar