måndag 7 februari 2011

Söndag...Soft dag hemma med bra TV/Film.

Soft hemma bara, sovit bra inatt. Vi har legat & myst en stund under morgonen. Hasselnötskaffe som jag kokade & blivit bjuden på frukost. Rostade mackor med drottningssylt & visa med brieost.

Facebook, bloggat...!! Fått ett sms av Jacquline, men jag tänker inte förlåta henne. Inte första gången jag hör skit som hon snackat, så nu är det slut med den vänskapen. Krister ska iväg på lite saker idag, så jag är ensam hemma.

Skrivit lite med Andreas på facebook. Saknar Dig vännen min. Fasiken att man ska bo så långt ifrån varandra. Saknar att få umgås med Dig. Ha så kul & mysigt som vi hade när vi träffades. Chatat med vännen Alexander med.

Saknar att umgås med vissa människor, men så är det väl när man bor på ett ställe, men har vänner över hela världen, man kan inte vara överallt på samma gång kroppsligt, men i anden kan man vara överallt hos ens nära & kära. Karin, Ulrika, Letance, Olivier & alla andra. Ni vet vilka ni är!!

Kollat på en film på TV. Purpurfärgen. Amerikanskt drama från 1985. Celie växer upp i den Amerikanska svarta södern i början av 1900-talet. Hon utnyttjas sexuellt av sin far, hennes syster med och blir tilldelad sig en man, Albert. Hennes nya hem blir inte mycket bättre, med en misshandlande & egoistisk man, men kvinnor i hennes omgivning lär henne att tro på sig själv. Medverkande: Steven Spielberg, Whoopi Goldberg, Danny Glover, Margaret Avery, Oprah Winfrey, Rae Dawn Chong. Produktionsår: 1985.

Snacka om att vara en film man gråter till. Hemsk i många anseenden över vad som händer, men samtidigt underbart vacker & budskapet av kärleken & släktingskap tar aldrig slut.

Ätit ett litet mellanmål/lunch, mackor & skorpor. Smör, parmesansalami & rökt kött.

Location, location, location. Brittisk realityserie. Återbesök i Wareickshire/Chelmsford. & med bla en massa kameler & en kameluppfödare. Medverkande: Kirstie Allsopp, Phil Spencer.

Softat & chatat med folk på msn. Funderade på att se en film. Krister kom hem från att ha hjälpt Agnes.

Million dollar listing. Amerikansk realityserie från 2009. Programmet följer några av Los Angeles hetaste, yngsta och mest aggressiva blivande fastighetsmoguler. Deras jobb är att sälja lyxiga multimiljondollarfastigheter i exklusiva bostadsområden som Hollywood, Malibu och Beverly Hills.

Heaston's Feast. Brittisk matserie från 2010. Heston dukar upp för gotisk bankett, på konstiga kryddor, blod, blodiglar, ål & kött, grishjärna, grisknorr, fårskalle, märg & massa äckligt tillsammans & annat som ska ha med Dr. Hyde, Dracula & Skelett tema att göra. Sedan efterrätt med jungfrubröstbadleser. Han bjuder in vår svenska kändisexport Ulrika Jonsson och TV-personligheten Donna Air. Laila Rouas m.fl. Medverkande: Heston Blumenthal.

Amazing Race. Amerikansk realityserie från 2009. De tio återstående lagen reser vidare från Tokyo till Cai Be i Vietnam på jakt efter prispengarna på en miljon dollar. Vid sin återkomst till Ho Chi Minh City tycker lagen att det är lika frustrerande att hantera trafikkaoset, som tävlingens verkliga uppdrag. Uppdrag i lerbärning & ankfösning bla.

Jinx & Nala ligger i Kristers knä & Jinx tvättar Nala för fullt medan hon håller om henne. Så himla söta så. ♥ ♥

Blir mangojuice att dricka & äta sourcreme & sweet chilichips. Jinx liggandes i mitt knä, Lucky & grabben brevid & film på TV. Gud vad dom knäppar sig katterna & hunden. Att dom knappt kan ligga brevid varandra, men just nu så ligger båda Lucky & Jinx i mitt knä. Att jag ser ut som jag inte sovit på 10 år den bjuder jag på då jag var supertrött, men ville se en film med pojken innan jag sov.

Kollade på filmen. Married to the mob. Amerikansk film om en kvinna som flyttar med sin son när hennes man blir mördad av maffian, men maffian vill inte släppa greppet om henne & polisen låter henne bli skuggad, men saker är inte som man tror?!

Soft bara, fixar lite med bilderna till blogginlägget & ska sedan snart ta & sova, så gott i min säng. Sova min skönhetssömn för den behöver jag.då jag är så trött. Pojken sitter uppe en stund till då han inte var trött, men jag somnade så fort jag la huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar