torsdag 24 februari 2011

Tisdag...Tvätt. TV. Plocka, packa & städa.

Hej....Tisdagen blev att visa sig bli en ganska händelserik dag ändå, fast ändå hemma då.

Soft vaknade klockan 06.00 på morgonen & haft det lugnt & skönt under morgonen.

Fixat & donat. Krister tvättar. Jag bloggar & tar det soft på nätet. Så himla trött, kan den förbaskade förkylningen ta & försvinna nu tack.

Krister fixade frukost till mig. Ätit till frukost, rostade mackor med hallonsylt, thin crisps med smör & dricker vanligt franskrostat & svart pressat kaffe.

Jinx ligger hos mig & Krister i soffan medan vi äter frukost & har det soft tillsammans.

Spelat Dragon's of Atlantis. Spelade under hela dagen, medans jag gjorde annat med.

Men tar & kollar på TV istället. McLeod's Daaughters. Handlar om systrarna & deras band till varandra & deras gård Drovers.

Location, location, location. Engelskt program där dom letar efter den perfekta bostaden för folk.

Border Security Australia. Program om tullverksamheten i Australien.

Hogan Knows Best. Reality serie om familjen Hogan. I detta avsnitt. Hulk Hogan är oerhört överbeskyddande av sig dotter som behöver komma bort ett tag, så hon är i familjens strandvilla, men inte ens då får hon vara ifred utan han anlitar folk att spionera på henne & spejar också själv.

Home Heist. Inredningsprogram Colin & Justin. Dom är nu i Kanada & gör om folks hem. I detta hem gjorde dom ett hem i etnisk stil.

Krister lagade maten....Det vart 3 färgad skruvpasta "Fusilli", stekt varmkorv & ketchup.

Kollade mer TV. Judge Judy. Rättdomar & realityserie med riktiga rättegångar.

36, 8 'C. på termometern, får fasiken inte bli sjuk nu. Krister ska in till stan en sväng bla träffa Lia, gå på biblioteket & fixar lite annat. Han var ut med Lucky innan han gick. Jag funderar på körkort. Funderar på om jag ska försöka att skaffa ett senare.

Ligger i soffan & ritar på olika hus som jag ganska ofta gör.

Scrubs. Amerikansk sjukhus & komediserie.

Burit & lagt ner en massa saker i källarförrådet mitt som jag inte skulle ha kvar i lägenheten & som jag kanske säljer undan sedan.

Betalat räkningar & det känns så befriande att ha gjort det. Sedan beställt biljetter från SJ efter att ha strulat med deras förbaskade sida ett bra tag. Vi ska åka till Sandviken, utanför Gävle på onsdag morgon med tåget 06.56.

Druckit av pappas svarta vinbärssaft som han & Helena skickade med av i Julas när vi var hemma i Dalarna.

Packat väskorna & Lucky känner på sig att något att är på väg att hända, så hon lägger sig i väskan & väntar.

Vi har även röjt & städat i lägenheten, så det är snyggt & rent när vi kommer hem från Sandviken, Gävle. Vilket blir på måndag eftermiddag eller kväll. Inte riktigt bestämt än.

Vart att dricka Mynta te & äta en Sweetie frukt. Även druckit en hel del vatten under dagen.

Kollade på Cougar Town, sedan vart det dags att ta & lägga sig för att ta & sova, då vi skulle upp ganska tidigt på onsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar