torsdag 31 mars 2011

Onsdag...Handlat. Hemma & Iväg igen. Fynda & Trevligt sällskap.

Var ut med hundarna & fick en liten morgonpromenad & gav dom mat, var ut en liten sväng till & sedan satt mig vid datorn för att blogga, kolla facebook & lite annat.

Gjorde mig i ordning då jag ska till Willy:s för att handla hem lite mat & annat.

Jag ska ta & cykla en liten cykeltur & sedan cykla till Willy:s. Ganska bra att ha med sig cykeln när man ska handla för lättare att hänga & sätta allt på cykeln & då kan jag handla med mig mer hem.

Willy:s där jag köpte med mig en massa gott i frukt, grönsaker, kött, bröd & annat gott. Jag köpte mat för 700 kr. så nu har jag mat ett tag.

Tagit hand om maten det första jag gjorde när jag kom hem & sedan även gett rå köttfärs till hundarna, smakade även själv på den råa köttfärsen. Riktigt gott faktiskt. Gick sedan en liten sväng ut med hundarna.

Vart sen Frukost. Yoghurt med musli, hallon & mango. Mackor med kokt skinka & edamerost. Sedan en uppfriskande läsk av melon med havtorn, gojibär, hallon, björnbär & blåbär ilagda i.

Lia ringde mig & frågade om jag ville hjälpa henne med att få in lite saker till Myrorna som hon skulle skänka bort.

Cyklade iväg till Lia & där efter atthon fixade sig i ordning så tog vi bussen in till stan då det var en del som skulle med & Lia kunde inte cykla med dragväskan & sin reumatism.

Väl inne på Myrorna så köpte jag 3 st. böcker & 1 st. film. Lia köpte bla 4 st. glas för 2 kr styck som hon ska ha till att ha vattengelekulor & frön i,en kruka, 2 st. böcker & lite annat.

Vi var även efter det på Bra & Begagnat, men hittade inget alls & det jag tyckte om var för dyrt.

Var en sväng på Apoteket för att jag var tvungen att hämta ut mer medicin för emot min magkatarr & sura uppstötningar. Link heter denna medicinen & den har hjälpt mig ganska bra faktiskt. Lugnar ner min mage när den är orolig.

Vi var båda hungriga, så vi gick till Rosalis Deli. Där träffade jag på Thomas J. som hade ätit. frågade lite hur det var & så. Vet inte om han var på dejt? Han hade någon kille med sig. Det vart att jag åt canneloni som är pastarullar med spenat & ricottaost i. Lia tog Lasagnen & sedan även sallad till. Lia tog kaffe & jag rött te efteråt & en liten mjukkakbit som ingick i lunchen.

Lia ringde & pratade en sväng med Karin M. i mobilen & vi skulle ta oss en sväng förrbi henne.

Gick sedan nedåt resecentrum där vi åkte bussen till Lia för att ta en lugn stund hemma hos henne medan vi väntade på att Karin skulle bli klar på Willy:s & sedan skulle vi möta upp henne för att gå en sväng till henne.

Men innan hon kom, så var som sagt jag & Lia hemma hos henne i Oxhagen. Jag köpte denna bok för 40 kr av henne då hon tänkte sälja den på tradera annars.

Väl hemma hos Karin M. & hennes son Josef, så busade vi lite med honom. Han är verkligen en fantastisk liten kille. Verkligen en ängel till barn, så snäll, charmig, omtänksam & söt, liksom hans mor. Hon bjöd på fika. Hallonsaft & chokladkaka & vi satt en stund & pratade. Efter en stund var jag dock tvungen att dra mig hemåt till djuren & Lia hem till sig, men var kul att träffa dom ett tag. ♥ ♥

Jag tog mig en promenad med hundarna när jag kom hem, solen sken ute & det var skönt väder. Hoppas att det inte blir fler lågtryck, för nu vill jag verkligen ha vår & sommar, så att man får tillbaka en massa energi som man förlorat under vinterns mörka timmar. Solen är en oerhört bra energi & bra mående höjare.

Sedan bara suttit på datorn en massa på facebook, qruiser, tagged & emailen m.m. Skönt tidsfördriv när jag nu kände mig helt slut i kroppen efter dagens strapatser. Tänker inte lyfta mig mer ur soffan än nödvändigt för att gå ut med hundar, ta något att äta eller gå till hemligrummet om det behövs.

Druckit upp den sista av melonläsken med bären i.

& självklart ligger hundarna hos mig i soffan & sover tillsammans. Mina små älsklingar. ♥ ♥

Lite middag. Melonläsk...Gott! Senapssill & 2 st dubbla mackor med edamerost & kokt skinka.

Chatade med Krister. Fick höra av honom att han fick ett samtal från sin mor & att hans bästa kompis Lisa från Ryssland hade dött idag i en bilolycka. Jag kunde bara säga att jag beklagar vad som hänt & att han får tänka på dom bra stunder dom haft tillsammans, men även tänkt att det måste vara fruktansvärt för honom att förlora någon han älskar så mycket. Jag vet ju själv hur det är, då jag förlorade en person som jag verkligen älskade & älskar fortfarande, mitt ex Peder som också dog i en bilolycka 2 veckor förre vårat hemliga bröllop.

Tänker ibland fortfarande på hur vårat liv kunde ha varit om han levde. Han var en oerhört duktig snickare & hantverkare & hur fint & härligt livet hade kunnat varit.

Ja döden är aldrig lätt att ta till sig när det händer nära & kära människor, men vill inte tänka negativa tankar så tog & kollade på lite TV.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010. Will och Shannon försöker att sammanföra fotbollslaget och Glee-klubben, men det är tjejerna som vill spela fotboll. Sue utarbetar en riskfylld plan för att vinna ett efterlängtat pris. Samtidigt övar medlemmarna i klubben på en tolkning av Michael Jacksons låt Thriller. Ska dom vinna den viktiga tuneringen? Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel). Säsong: 2. Avsnitt: 11/ 22.

Ett hel Fantastisk avsnitt. Superbra serie. Love Love Love. ♥ ♥

Bara suttit på datorn en längre sväng, varit ute med hundarna & ska nu sova som denna häst på bilden gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar