tisdag 1 mars 2011

Söndag...Besök hos trevliga människor & värdar.

Soft morgon med en liten utgång med Lucky & sedan sitta på datorn en sväng med bloggen, facebook & annat.

Fjantade mig lite med kameran på morgonen, men tycker ändå att denna bilden vart väldigt bra. Längtar tills på måndag.

Lucky ligger & sover igen. Lilla sömntutan. Hon älskar att sova på morgonen. Jag brukar gå ut med henne ganska tidigt på morgonen, men sedan när vi kommer in igen, så lägger hon sig antingen & sover i soffan eller i sängen hos Krister som också även oftast sover när jag kliver upp.

Frukost vart det jag som gjorde sedan när pojken har vaknat. Vart våfflor, några med jordgubbssylt, några med akaciahonung & några med vinbärssylt.

Softar lite men även fixar mig i ordning då vi ska träffa en massa trevligt folk.

Kollat ett filmklipp som min faster skicka.Hon skrev kolla den här filmen. Handlar om en kille som är dyslektiker & som kommer från fattiga förhållande och blir en av världens bästa fotografer. Min faster tror att jag ska hålla på med konstnäriga saker det är där din största talang finns liksom att få att fota för att må bra och locka fram det bästa ur personer, djur & andra saker. Handlade om fotografen David Bailey, en underbar fotograf som oftast fotar i svartvit, eller lite provokativa bilder, men som förmedlar oerhört mycket känsla i sina bilder & konstverk. http://svtplay.se/t/102869/k_special__david_bailey

Lite av dom typ av fotografier han tar, men långt ifrån allt av dom otroligt vackra fotografier han tagit.

Lite av hans konstverk där han använder bla djurdelar & andra saker för att skapa. Tycker dom är ganska häftiga.

Han har bla en fasiation av dödskallar & lite mörka.

Börje, Kristers farbror kom & hämtade upp oss & så skulle vi ta & åka till kompisarna Mona & Per. Börje släppte av oss för att åka för att få massage av en kiropraktor & skulle sedan komma tillbaka.

Hos Mona & Per vart vi bjuda på kaffe, chokladhjärta, chips & en liten öl. Var riktigt mysigt att bara sitta & prata lite & umgås med otroligt trevliga människor.

Mona fotade oss & så fick vi en fotokopia på det som hon skrev ut från datorn.

Deras katt Elvis vart lite rädd för Lucky, men Lucky brydde sig inte ett dugg om honom. Däremot när grannkatten kom in. Jäkla vad Lucky for iväg ut i hallen, sedan hörde vi bara ett kraftigt duns.

Per & Börje stod utanför dörren & hade sett katten hoppat upp på dörren & synts i dörrens fönster & när dom öppnat dörren hade grannkatten farit ut som om den hade eld i baken. Ja...det vart livrädd för Lucky, men Lucky tyckte inte att han hörde hemma i huset, vilket grannkatten inte gjorde heller, men deras katt lätt hon bli.

Mona med Lucky i sin famn. Hon ville att Lucky skulle stanna kvar. Åhh...vad hon ville ha en hund sa hon. Lucky har även legat i Kristers knä & även en stund brevid Börje.

Mona är väldigt intresserad av det andliga & har genom kristallterapi blivit av med mycket av sin yrsel efter att ha gjort sig riktigt illa i huvudet förrut, så man trodde att hon skulle dö, men nu mår hon mycket bättre även om hon är förtidspensionerad. Underbar kvinna, fick även en meditations CD av henne. Jag pratade även en del med Per med & det har tillsammans ed dom andra pratats mycket om politik, religion, egypten & vad som händer där, muslimska tron m.m.

Efter att ha varit där i några timmar vart det att åka till Sätra till Börjes hus vid Storsjön.

Vi var först in en sväng jag & Krister till hans far som förvånasvärt var hyfsat trevlig om än lite gnällig på Krister.

"Kompis" Krister katt som han hade förrut, men som bor kvar hos hans pappa & skulle tyvärr inte kunna flytta med oss då jag är allergisk & mina honkatter nog inte skulle uppskatta honom.

Krister med Kompis...Dom två gillar verkligen varandra. Kompis lyssnar bara på Krister när han ropar på honom, men inte på Kristers far, även om han bor med Kristers pappa.

Var hos Börje en sväng & fick Ciabatta bröd med ost & skinka på. Sedan åt vi på sidan inlagda gröna tomater som Börje lagt in själv & inlagd paprika & en liten öl.

Han pratade om sina Sjömansdagar, då han är en förredetta sjöman & visade en del foton. Var jätte trevligt att få veta lite om det.

Pratade en stund & jag, Krister & Lucky skulle sedan ta en liten promenad rakt över vägen till grannen Britt-Marie & Ivo. Var bara Britt-Marie hemma först, men vi satt & pratade & hade trevligt. Senare kom hennes man Ivo. Pratdes med honom med.

Vi vart bjudna på en jätte fin Smörgåstårta & Julmust.

Vi fick sedan skjuts hem av Britt-Marie & så oerhört snäll hon & dom andra människor jag har träffat har varit. Satt lite på facebook när jag kom till lägenheten & sedan så vart det att ta & sova.

2 kommentarer:

  1. Supersöta vovvar!
    Och så lik din mor du är ;)
    Och nu blev jag sugen på semla åxå när jag såg den bilden....hihi....

    SvaraRadera
  2. Tack Bitte!!

    Ja folk brukar säga att vi är väldigt lika.
    Ja den var jätte god. Hihii...

    SvaraRadera