måndag 14 november 2011

Drömde en bra dröm & en väldigt konstig...

Jag har drömt 2 st. helt olika drömmar inatt. En som faktiskt riktigt mysig & härlig. Ja något liknande som jag drömt om förrut, men ska även efter att berättat om den bra drömmen berätta om den rent konstiga drömmen med.

Jag drömde om en vit (skimmel) häst igen! En av dom hästar som jag drömt om tidigare & det är ganska uppenbart att det är ett Arabiskt fullblod. Denna gång var vi inte vid en sandstrand, öken eller något sånt som jag drömt om tidigare. Nej, utan denna gång var jag & hästen i som ett vit skimmer runt oss. Ja som om det bara var jag, hästen & det vita runt oss. Vi rörde oss runt varandra som i en spöklikdans då det vita slukar en del av våra kroppar under tiden så att hela kroppen inte syns hela tiden. Vi är båda nakna utan några som helst associarer eller klädesplagg på oss, dansandes runt i det vita.

Jag gillar dessa drömmar med denna/dessa vita hästar & vackra miljöer, men vad betyder dom??

Nu till den riktigt konstiga drömmen...Ja den var rent & sagt ganska absurd & konstig!

Jag var i en matvaruaffär där jag skulle ta till & handla matvaror. Jag går som vanligt i mina egna tankar & köper det jag ska ha. Det är hysteriskt mycket folk där som ska handla då det är så billigt eller löningsdag?! Folk springer helt hysteriskt runt kors & tvärs, gapar & skriker på varandra. Helt hysteriskt!! Jag fyller en kundvagn med mat & går till kassan, betalar mina varor, packar ner det i påsar, men något som är väldigt konstigt är att rullbandet där man lastar på & i varorna är väldigt högt uppe & jag vänder mig bara om för några sekunder för att kolla om jag glömt något, då greppar någon tag i min vagn någon ur personalen som tänker ställa tillbaka mina varor, jag hindrar honom & säger min vagn, men sedan så ska jag vända mig om för att kolla att jag inte glömt något & då när jag vänder ögonen tillbaka är min vagn borta med alla matvaror för flera hundratals kronor med matvaror & annat i.

Skriker & gormar att vart är min vagn, vart är min vagn, vart är min vagn med maten??! Sedan vaknar jag!

Helkonstig & väldigt absurd dröm tycker jag, men hur ska man tolka den??

4 kommentarer:

  1. Haha ja.. hur ska man tolka det? Att du är rädd för att förlora något? Kanske något/någon som du tagit för givet, som är på väg bort?

    Jag vet inte. Intressant att fundera över.

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad jag skulle förlora för något?! Saker kan jag förlora för dom går alltid att ersätta, fast inte djuren. Ja Du jag vet inte?! Tycker att dom som vill vara en del av mitt liv vet att det är bara att höra av sig, är så trött på att jag alltid vara den som hör av sig hela tiden.

    Ja, jag vet inte riktigt faktiskt??! Ja det kan tålas att fundera på.

    SvaraRadera
  3. Kanske är det en personlig förändring/utveckling. Något som ändras (förloras) inom dig själv.

    Det behöver inte vara något negativt, man kan sörja bitar av sig själv (eller saker, människor) som man egentligen inte vill ha tillbaka.

    Förstår att det inte är roligt att vara den som hör av sig hela tiden, det gillar inte jag heller. Det känns som man alltid är den som "tycker om/älskar" mest, bryr sig mest. Men inte får lika mycket tillbaka. Samtidigt känns det jobbigt att förvänta sig något tillbaks, för så ska det inte behöva vara.. eller..

    De bästa vännerna jag har (inte många alls) vi hörs av närhelst vi känner för det, det kan ibland gå ett år eller mer mellan våra samtal, men det gör inget. En bra vän är en bra vän, alltid, no matter what.

    SvaraRadera
  4. Ja, det kanske är något sånt??

    Ja, jag kan bara hålla med, jag har några få vänner som är riktigt nära vänner. Några tjejkompisar & några killkompisar, med dom vet jag att dom kommer alltid att finnas kvar i mitt liv vilket känns jätte skönt. Även om man inte hörs på lång tid.

    Sedan har man väl så klart även mer ytliga vänner, men jag tror att det är en del av livet att det ska vara så.

    SvaraRadera