måndag 13 juli 2009

Helgen som va!

I Fredags kl. 13.42 var det bestämt att jag skulle åka till Borlänge & min kompis Daniel.


På tåget satt denna snygga kille med sin seglartidingar.
Väl uppe i Borlänge vid kl. 15.45, så hämta Daniel mig på stationen. Åkte hem till honom, åt lite mat, byte kläder för kvällen då jag visste det skulle bli fest. Väntade på Jonas & Mathias som skulle komma.
Vi skulle på fest hemma hos Arne & hans kompis Paul som var på besök från Stockholm, men som är uppvuxen i Borlänge.
Längst fram Paul & Arne. Bak i. Från vänster; Sven, Lena, Mathias & Jonas.

Daniel, Mathias & Jonas.

Lena, Daniel, Mathias & Jonas.

Arne lyssnar noggrant på vad Jonas säger!

Sven, Jonas & Arne pratar om något & skrattar!

Lena, Mickaela & Emil. Lena dricker något tyskt vin som på svenska heter "Modersmjölk".

Daniel & Mathias med cigaretten i högsta hugg.

Paul & Thomas, pluttläppar! haha..

Jonas Pussar Sven i pannan.

Sverker lyssnar ihärdigt & Jonas letar efter en tändare antar jag! Ligger en precis framför honom.

Thomas fjantar sig lite & Lena...ja vad gör hon?

Jag & Thomas fjantar oss med kameran.

Bästa kompisarna Jonas & Mathias pussas lite. Jonas Pussade på alla under kvällen, lilla pojkspolling.

Thomas & porris Paul.

Bra såhär?

Maud håller på att sätta korven i halsen av skratt!

Paul & Lena fjantar sig lite!

Paul & Lena knäppar sig ännu lite mer!

Mathias & Thomas fylleflummar!

Thomas flummar sig!

Sverker försöker att säga något?!

Vart ganska många personer som satt ute & tjooade & hade det kul. Det var Jag, Daniel, Arne, Lena, Lena's dotter Mikaela & hennes kompis Emil, Paul, 16 åringarna Jonas & Mattias så söta, men herregud lammkött, Thomas, Sven, Maud & även senare Andreas som kom & hämtade småpojkarna Jonas & Andreas som skulle hemåt sedan. Gud vilka hångelsjuka pojkar, speciellt Jonas. Vart en del dans med. Daniel vart lite fyllesjuk, men gick över.

Vi slog oxå vad om min ålder, var ingen som gissa rätt Maud var den som var närmast på 25 år alla andra trodde mest på att jag var mellan 20- 22 år. Hihii...ja ni kul att folk tror att man är yngre.

Festade till långt in på morgonen, jag tror vi somna vid typ 04...något. Jag sov hemma hos kompisen Daniel.

Lördagen var man trött & bakis både jag & Daniel, jag sov typ bara 5 tim under natten. Satt mig & kollade på TV & kollade på ett program där brudgummen skulle välja allt till ett bröllop & då menade jag verkligen allt, det ända bruden inte var nöjd med var klänning så den fick hon byta ut.
Bakismat: Pizza 'Italia' med skinka, räkor, crabfish, ananas & curry. Daniel åt en kebabtallrik med strips.
"Stylista" Dom skulle hitta en modell till en klänning designad av den kända designern Zac Posen. Megan tog detta, sedan skulle dom i två lag. Lag 1: Dyshaun & Ashlie (fick åka hem sen) & lag 2: Megan & Johanna. hitta en nyfunnen designer som inte hade haft för mycket press & publicitet, men även annordna en modevisning med dessa designer's kläder. Det var märket "Jolibe" av Joel Diaz & "Richard Ruiz" av Richard Ruiz. Sminkör för kläduppvisningen var Jake Bailey. Johanna & Megan vann denna uppgift.

Sedan vart det "Star Wars- Episode V. Rymdimperiet slår tillbaka" Som vi kollade på, den e ju bra, så den fick rulla på Daniel platt-TV. Efter det skulle vi till Arne & Paul igen för att umgås lite mer. Jag tog med Lucky då & vi fick mat bestående av potatissallad, kokt medwurst tror jag det var, någon lagrad ost & en liten återställare på det. Det var jag, Daniel, Arne, Paul & Sven. Vart att dricka lite & softa nu Lucky låg & sov innanför min tröja då vi satt ute, såg ut som om jag var gravid i typ 4- 6 månaden. hahaha... Hade jätte trevligt & bara softa. Paul ville att jag skulle bli hans lilla pojk som han skulle skämma bort, jag bara sa att jaja... hahaha...

Söndagen vakna ganska trött. Drömde en konstig dröm där Paul & Daniel var med. Skulle åka hemåt vid 12.00 så det var bara att gaska sig upp & se glad ut. Så åkte hemåt med tåget, på tåget träffa jag Andreas som jag träffade för första gången på fredagsfesten. Han var fikaförsäljare där ibland som extrajobb, så vi pratade ganska länge på tåget så dom 2 tim. det tar att åka mellan Borlänge & Örebro gick ju jätte snabbt. Väl i Örebro fick jag lite problem med att jag hade så många 50 öringar i plånboken som inte funkar med att köpa bussbiljett i automaten för så en utländsk kille var schysst & gav mig några 1 kronor & sa att nej behåll 50 öringarna du. Tyckte jag var schysst var ju några kronor bara, men schysst ändå.

Väl hemma satt jag mig vid datorn lite & TV:n, kollade på "Vinterviken" med bla. David Tainton & Lina Englund. Gick på TV:n. Den är ganska gullig.
Sedan final i "Stylista" Det vart att stå i slutet mellan Dyshaun & Johanna då Megan åkte ut när dom gjorde en uppgift jag missa...Grrr! Finaluppgiften vara att jobba med kända musikern 'Eve' & att hon skulle vara på framsidan av Elle Magasine & Ja det var en del saker fram & tillbaka, men vinnare av "Stylista" vart Anne Slowey, Joe Zee & Roberta Meyer att utsée & det vart Johanna Cox som tog hem det.



Chata lite med folk på nätet!

'Ludde' kom över & vi bara softade lite & pratade en hel del, skrattade & hade det kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar