måndag 28 september 2009

Lördag Tvätt & TV dag!

Min morgon började med att jag satte på den Svenska komedifilmen "Att göra en Pudel", efter att jag hade varit ute med Lucky & upptäckt att hon nu har börjat löpa. Har tvättdag idag.

Började tvätta vid kl. 14.00 & tvättade i 4 timmar till kl. 18.00 då jag hade tvättstugan, men sprang emellan under hela dagen. Jag kollade på filmerna "Att Göra en Pudel" & "Ella Enchanted".

"Ella Enchanted" En Fantasy/Äventyrsfilm om flickan Ella from Frell. Som har fått en förtrollning på sig att hon måste lyda det folk säger åt henne att göra.
Klar med tvätten nu vid ca 18.00. Var en jätte söt kille i tvättstugan med en liten hund, en blandrashund av Papillon & Jack Russel skulle jag tro, men såg mest ut som en korthårig Papillon. Jätte söt hund som hette Gismo. Hänga upp alla kläder jag tvättat på galjar & som skulle in i garderoben i färg/typsortering. Gå ut med Lucky på en ordentlig promenad i blåsten, men hon tyckte det bara var kul att springa i blåsten.
"She's the Man" Amerikansk Komedifilm. Om en tjej Viola, som spelar sin bror Sebastian för att få vara med i killarnas fotbollslag. Lite gullig, romantisk & rolig.
"Bounce" (Tillbaka till Kärleken) Amerikansk Romantisk Drama film från 2000. Om en man som överlåter sin plats på ett flygplan till en annan man, men som senare får veta att planet har störtat. Det plan han skulle åka med & får då dåligt samvete & söker upp familjen som förlorat en man & en far, men det han inte räknade med är att han skulle bli kär.

"American History X" Amerikansk Drama från 1998. Om Nazister. En äldre bror & hans yngre bror, mord & att den äldre brodern bryter sig ur nazistgruppen & vill ta sin lillebror & resten av familjen & fly, men det blir inte riktigt som dom tänkt sig.
Suttit & sorterat ännu mer på Borneobilderna, är så himla många bilder, kommer inte att kunna lägga upp alla men tänkte mig väl i allafall 100 bilder el. lite mer?!

"Money Train" Amerikansk Action/Thriller med bl a. Wesley Snipes & Jennifer Lopez som poliser. Om tunnelbane personrånare, en pyroman & ett tågrån. Ut med Lucky en snabbis & sedan krypa ner i sängen & sova då klockan är riktigt mycket närmare 03.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar