tisdag 29 september 2009

Måndag kväll med Tino!

Vart ju bestämt att jag skulle hälsa på Min kompis Tino! Han har ju även fyllt år i veckan så han ville bjuda mig på "Blueberry Cheese Cake" (Blåbärsostkaka) som han gjort själv & Myntaté till.

Hemma hos Tino i hans kök.

Hans ena härliga köksfönster med sina Orkidéer i.
Vardagsrum & hans ena Heliga Birma katt som inte har några vita tassar som dom ska ha.
Hon har helblåa tassar istället.

Födelsedagsblommor.

Dom två små vilddjurena i form av två Heliga Birmor.

Fin golvklocka.

Den härliga "Blueberry Cheesecake" som Tino bjöd på. Var så god & så mäktig.
Vi satt & pratate en massa & sedan vart det att kolla på lite TV tillsammans.

"Master Chef" Tävlingprogram om att bli en mästerkock.
I detta avsnitt skulle det tillreda anka. Man kan säga att det gick inte så bra

Bokhyllan med ena katten i ovanför TV:n & bakom böckerna.

Lite asiatiska saker han har uppe på bokhyllan. Kan säga att jag älskar alla tre & skulle vilja ha dom alla tre sakerna med. Kinesisk Buddha, Kinesisk krigare på häst & en jätte stor kinesisk tekanna.

"Border Security Australia.

Kinesiska skål med lock & en Kinesisk tekanna.
Också fantastiskt vackra & saker jag gärna skulle vilja ha.
Men, men man kan inte få allt & dom är ju min goda vän Tino's saker.
"Sveriges Fullaste Hem" med Simon & Tomas.
Dom gjorde om ett vardagsrum som var helt öppen till hallen. Vart fantastiskt snyggt, men några få saker av dom gamla sakerna som paret hade var bl a. en stor trägiraff & en uppstoppad Piraya tog dombort. Dom sakerna hade jag gärna velat ha mer var dom afrikanska maskerna & det stora buffelhuvudet som jag också gillade. Det var ganska kul också för det var i det kvarter som Tomas hade vuxit upp i. Så han visade Simon & oss tittare huset han bott i, trädet hans mamma planterade när han föddes, skolan han gick i & sånt. När det vart klart var det oerhört snyggt.


Tino killade iväg till affären för att köpa en filmmjölk han skulle ha till nästa morgon.
Vart sedan ännu mer TV & då "Svenska Hollywood Fruar".

Anna Anka: Herregud vilken skitsnackare & Diva. Tog med barnen till modellagenturen FORD. Dom vart signade för modellagenturen. Agnes- Nicole Winter: Skulle sälja sin film som kostade 30 miljoner kronor att spela in & hon spelar huvudrollen i. Maria Montazami: Korkat gullig, men ortoligt familjekär, duktig på inredning & göra sina barn & man glad. Jobbar även som försäljnings stylist på sin man's firma, den kända mäklaren; Kamran Montazzami.
Gulliga honkatten. Satt sedan & kollade lite på Achberg's intevju med Anna Anka innan jag gick till bussen vid Järntorget i regnet för att åka hem. Såg Johan med sin lilla Cavalier King Charles Spaniel "Pysen".

Väl hemma vart det att gå ut med Lucky som har varit hos hundvakten under dagen. Sätta mig & kolla på den Brittiska Komedi serien "Ett Herrans liv" som är en hysteriskt rolig serie om en kvinnlig präst, hennes medarbetare i kyrkan & kyrkans besökare. Ja efter det vart det att ta en lång & varm dusch innan jag kröp ner för att sova i min säng vid ungefär 00.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar