måndag 7 september 2009

Söndag...

Liksom jag gillar Lucky & även katterna ibland att ligga & dra sig extra länge på morgonen så såhär som på bilderna kan det så se ut när dom fortfarande ligger i sängen & slöar.

Jag har på morgonen suttit & kollat i tidningarna "RESIDENCE" & "GODS & GÅRDAR" två jätte bra livstils & inredningstidningar. Jag har även sms:at med Ida, Karin, Annelie, Toby & Niclas. Det vart sedan att prata med Toby & Annelie i mobilen.

H: Ida med sin hund Luna. V.Ö: Karin & V.N: Annelie (Lia).

Min kompis Ida har en fin blogg med: http://kinesbus.webs.com/

Lilla "Kaia" den andra av Ida's Chinese hundar.

Jag pratade en del med Niclas också. Jag vet inte vad det är, jag Saknar Patrik, men Niclas får mig att känna mig uppskattad & verkar mer mogen för ett förhållande än vad Patrik var el. kanske någonsin kommer att bli?!
Jag har mest under hela dagen bara softat, ritat på massa hus, varit ute med hunden, vilat, kollat på lite TV & någon film.
Vi får se vad som händer mellan mig & Niclas, men det känns bra än så länge, i början kändes det som det var hatkärlek först till varandra, men man brukar ju säga: Kärlek börjar alltid med bråk!
Ja så vi får väl se vad som händer där emellan. Jag vet i allafall att jag vill ta det lugnt med allt.
"Holiday Showdown"
Detta program är om att 2 familjer ska dela semester med varandra, där ena familjen väljer vad dom vill syssla med & sedan vad den andra familjen vill syssla med. I detta avsnitt kan man snacka om hästkrafter fast på helt olika sätt förståss. Ena familjen var en "Bikerfamilj" som tog med den andra familjen på en Motorcykelfestival. Den andra familjen var en "Hästpolofamilj" som ägde en egen gård med 11 stall, massa hästar, egen hästpolobana & ett fint hus. Ja & deras semester var ju endast runt hästar i Spanien & hästpolo.
Jag skulle gärna vilja lära mig spela hästpolo!
Missa att det var, men såg att en ny säsong av "Top Model" har börjat & det är säsong 12.
Pratade med pappa en stund på mobilen.

"Ensam Mamma Söker"
1:a: Ulrika. 34 år. från Ludvika. Jobbar på Lindex & har 2 söner. Pappa visste vem det var! Han bor ju utanför Ludvika.
2a: Helena. 37 år. från Kilsbergen tror jag dom sa. Ekonom. 4 barn: 2 söner & 2 döttrar. Pappa visste vem detta var med trodde han. Han känner mycket folk min pappa.
3a: Madelena. 32 år. Sandviken. Blomsterbutik/florist. 1 dotter.
Sedan vart det en film "Maid in Manhattan" (Kärleken checkar in)
Det är en romantisk film från 2002.
Kärleken mellan en hotellstäderska Marisa Ventura spelad av "Jennifer Lopez" & ensamstående med sonen Ty som hittar kärleken i politikern Chris Marschall & sonen i hans Weimaranhund Rufus.
Sist innan jag gick till sängs så kollade jag på "Law and Order" en kriminalserie. I detta avsnitt var det 2 killar & 1 tjej som dödade 2 uteliggare & svindlade folk på pengar genom att låtsas att dom sålde tidningar & snodde saker när dom var i deras hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar