onsdag 14 oktober 2009

Torsdag...ren TV & Filmdag!

Vaknade vid 11 något. Var ute med Lucky & sedan bara en dag då jag har lite ont i halsen & är förkyld.

"Australia's Next Top Model" Alice Vann som jag misstänkte från början & visste redan då jag såg det på nätet för flera veckor sedan.

Kastade på mig kläderna igen & sedan gick jag för att hämta ett paket med 2 böcker från Trivselhus & en katalog från Fiskarhedenvillan. Passade då även på att handla hem lite juice, läsk, frukt & lite annat.

Frukost: 2 olika typer av mackor. Limpa med mozarella & Napoli Salami & den andra limpa med kaviar. Vindruvor & Grönt te.

"Ghost Whisperer"... Var bl a. om ex. som inte ville lämna henne ifred, de jobbigaste var att han var död också.

"MADE" Var om en kille som ville bli fotomodell & för att samla in pengar till organisationen "Invisible Children" som är en räddningsorganissation för barns välbefinnande. För er som är mer intresserade gå in på: http://www.invisiblechildren.com/

"Teen Cribs" Snacka om stora & glamourösa drömhem som stjärnorna. Dessa barn bor i superfina hus & är oerhört bortskämda med märkessaker: kläder, skor, väskor, parfymer, solglasögon, men även stora rum med snygga möbler, bilar, surfbrädor, snowboards, husdjur, fyrhjulingar, hästar, elektronik & en massa annat som en tonåring kan behöva el.??! Visst tycker jag att man ska njuta av att ha pengar, men man ska också förtjäna dom, även fast det är barn/ungdomar det handlar om. Om jag hade barn skulle jag tycka att dom skulle förtjäna om dom ska få massa saker.




Ja dom får väl allt dom pekar på. Ja bara...Pappa kan jag få lite pengar?! Pappa kan jag få det?! Mamma kan jag få det?! el. så har dom egna kreditkort kopplade dirrekt till deras föräldrars pengakonton. Herregud säger jag bara snacka om att vara bortskämda. Kan inte förstå att man vill skämma bort sina barn så då får dom inget hum om vad saker egentligen är värda & hur det funkar där ute i världen & tänk om dom står där utan pengar en dag. Vad ska dom då gör då?! Går ju knappast att äta allt dom köpt. Då blir det bara att sälja allt för att få pengar.

"Kanada's Next Top Model" Fotografering med olika riktiga/levande djur som ormar, rovfåglar, gamar, Varg & lodjur. Jay Manuel håller i denna Top Model, medan det i den Amerikanska är den vackra negressen & Top Modellen Tyra Banks, men han finns i den med som coach åt tjejerna.

"Until Dept do Us Part" Amerikansk program. Ungefär som Lyxfällan i Sverige, men här är skulderna betydligt mycket högre än i sverige. här talar min inte om några tusen, tiotusen tal el. hundtusental, här är det hundratusen tal & uppåt till flera miljoner. Jag förstår inte hur man kan sätta sig i så stora skulder när man vet att man inte kan betala saker man köper, man behöver inte allt det man köper utan man kan vänta & spara ihop det.

"En plats i solen" Från Puerto Rico, Gran Canaria. Fantastiska miljöer, vacker natur & är på sommaren 35-40 grader & på vintern 19 grader. Det är säsong hela året om då det är så varmt & härligt väder. Dom har dromedarer där, vilket jag inte hade en aning om.

"MasterChef" Matlagnings & tävlingprogram. Nu i dessa uppgiften stod det mellan 3 personer som en skulle ta hem det ulltimata priset att få bli en TV-kock. Dom skulle laga mat på 6 minuter i TV.
Äter Middag: Ravioli, tunnbrödsrulle med Napoli Salami & Mineralvatten, Hallon/Grapfrukt att dricka till det.

"Halv åtta hos mig" Matlagnings & Tävlingsprogram.
Nu i detta avsnitt var dom hemma hos den äldre mannen Göran, den homosexuella frisören på 72 år & som fortfarande jobbar. Han bor i ett fantastiskt hus med udda konst, sådan udda inredning som jag gillar inredningsmässigt. Fransk/Spanskt tema på maten.
Förrätt: Tapas med en tomatsoppa med mycke vitlök, jätteräkor stekta i vitlök & en lite grönsallad.
Varmrätt: En mustig fransyskagryta med rotfrukter.
Efterrätt: En vacker äppelpaj med vispad creme fraiche & grädde.
Gubben är supercool, jag hoppas jag blir lika cool som han vid den åldern. Han hade väldigt moderna & ungdomliga kläder. Jag hoppades att han skulle vinna men det var pompösa rikemannen & champagneimportören Oskar...något?!
Äter snacks; rostad majs, Mentosgodis & nougatpinnar.
"Mammas Pojkar" Ett program precis som den Amerikansk ursprungsidéen. Här i dett program försöker 3 söner: Tim, 23 år (supersnygg) såg dock äldre ut. Bobby (lite manssvin, verkligen mammas pojke) & Christian (helyllekille). Deras mödrar: Susanne, Naima & Gerd att hitta en tjej/kvinna som faller dom båda i smaken. 32 singeltjejer. 18 år & uppåt till 34 år som bara är på jakt efter en man & vill dejta dessa killar & ja hitta kärleken. Ja en hel del stolpskott till tjejer med superblonderat & förstört hår & mycket mer i urringningen än i huvudet. Fast fanns en hel del som verkade vara bra & en del av dom var riktigt snygga med. Ja kolla på detta program om ni vill se drama av största slag & se lite romantik med.

Vackra singelkillen Tim & även hans vackra mor Susanne.

"+ Aschberg" Ulf Larsson har avlidit & hans sista var att bli begrav med sina 4 hundar som han haft genom årena. Dom är redan kremerade & ligger i en varsin urna. Men det är något som en del av kyrkan inte vill. Lillemor Torslow, Ulf's änka, hon vill att Ulf ska få begravas med sina hundar. Det finns ingen lag på att man inte får göra det, men många motsäger sig det att ska få begravas med sina djur. Kort repotage.
Jag tycker det är konstigt att det ska vara sånt dramaskri runt en sån grej. Djur har också en själ anser jag & jag skulle från och med att mina djur som jag har nu går bort, kremera dom & ha dom i en liten kruka tills jag själv ska begravas & vill t.o.m. att det ska stå på min gravsten att jag vilar med hundar, katter & andra djur om man nu vill det. Det var ju jätte vanligt innan kristendomen att man begravdes med hela bohag, men även ett tag efter att kristendomen kom att man fick ta med sina djur. visst händer det att folk smusslar ner urnan ell så i en kista en en el. en urnebegravning för det var personens sista önskan, men man pratar inte högt om det. Låt djurena ha lika mycket värde. En som vill bli begrav med mina katter & hundar. Snabbis ut med Lucky.

"Bulletproof Monk" En action/äventyrsfilm med en odödlig munk som bär en magisk skriftrulle som håller honom ung & levande. Han träffar åpå Kar, en småtjuv när en liten flicka blir nerknuffad på ett tunnelbanespår & dom båda hoppar ner på spåret för att rädda henne. Kar snorr skriftrullen, men hamnar i trubbel, där möter han som hastigast den vackra Jade som döljer en mörk hemlighet. Till slut blir munken & Kar vänner & där ifrån börjar resan, men även en tysk nazist; Struker söker efter den årtåvärda rullen & skyr inga medel för att åter igen bli ung för evigt.

"Ultra Violett" En ren actionfilm & fightingfilm om en ung kvinna spelad av Milla Jovovich som försöker att stoppa regeringen som har farmställt ett genetiskt virus som har gjort att vissa människor har fått oanade krafter "Hemofager" & förhöjd fysisk förmåga. Dom är snabbare, starkare & smartare än vanliga människor. Hon tar även på sig uppgiften att skydda en dödsdömd pojke & att skydda sin egen ras emot regeringen & dess styrkor.

"Final Fantasy VII- Advent Children" En mangafilm som är gjord efter ett TV-spel. Om hjälten Cloud som söker rättvisa för sina brutalt dödade vänner & dopm övergivna barnen han & hans fortfarande levande vänner skyddar emot fienden.
För övrigt har jag mest kollat i huskataloger, varit ute med Lucky & nu vart det dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar