måndag 9 november 2009

Fredag...Skola, fynd & träningsdag.

Det vart att kliva upp 06.15. då 15 minuter efter att alarmet ringt. Vart att gå upp, klä på sig & gå ut med Lucky, sedan bege sig iväg till bussen för att åka in till centralstationen & byta där till 727 för att åka ut till Kävesta Folkhögskola där jag ska komplitera min Matematik B. Jag hamnade i klassen 3 C. Där en bekant till mig går, Sissi & den klassen är den lugnaste & mest produktiva på hela skolan. Var många som häla på mig & tyckte det var kul att jag var där igen. Även om det nu bara blir 4 tim i veckan till jullovet. Åt frukost sedan på skolan, vart 2 lingonbrödsmackor, 1 äpple & 1 banan.

Satt & åt frukosten med min söta kompis Diana.
Efter att ha varit på skolan vart det att åka in till stan för att gå en sväng på bl a. Myrorna där jag hittade dessa fynd nedan...
Jag gjorde dessa fynd; en svart marmormortel, en nötknäppare & en värmeljusstake med små röda ljuskoppar i som jag tog it så nu har jag fem stycken ljusstakar. Detta för 84 kr. Jinx bestämde sig för att vara med lite på bilden när jag tog den hemma. Var & betalade mitt gymkort, sedan en liten sväng till bokhandeln.

Vart denna pocketbok "Hur man närmar sig ett träd" av Eva Dahlgren. 20 kr.

Möte med min kostrådgivare Mikael & vi gick igenom vad jag ska äta & sedan vart det 1 1/2 tim. styrketräning. Efter stryrketräningen vart det massa vatten & en banan. Dags att äta middag, så gick till Akane för att få äta lite underbar & god Sushi som är min favoriträtt.

Efter det vart det dags att ta sig hemåt för att bara fixa med lite saker & softa framför TV:n...

"Poseidon" Amerikansk katastof film om skeppet Poseidon som förliser. Var ganska bra, men tyvärr väldigt förrutsägbar i sina händelser.

Efter det vart det att krypa ner i min sköna säng med djurena brevid för att sova gott i nattens mörker.

4 kommentarer:

  1. När började du på Kävesta igen?

    SvaraRadera
  2. Ja det var för typ 2 v. sedan. Jag ska bara läsa 4 tim. i veckan till Jul på Matematik B.

    SvaraRadera
  3. ah... okej. när slutar terminen för er då?

    SvaraRadera
  4. Haha... du dendär adventsljustaken som du köpt på myrorna. Jag har en lika dann hemma hos mamma. Har för mig att jag fick den av min kusin och hennes familj i julklapp.

    SvaraRadera