onsdag 31 mars 2010

Behöver Verkligen Pengar till...

Pengar, pengar, pengar, pengar & åter pengar. Varför sån brist på pengar?!

Jag skulle verkligen behöva pengar till ganska många saker...

Körkort.

Bil körkort ca; 10.000 kr.

För om jag skulle ha ett körkort skulle jag lättare få ett jobb el. kanske kunna gå på brandman el. polisutbildning som jag funderat på så oerhört länge. Ja, redan sedan jag var ett litet barn.

Hund & Saker gällande.

Vaccination: ca 400 kr/st.
Veterinärsbesiktning: ca 400 kr/st.
PRA Genetiskt Blodprov: ca 800 kr/st.
PRA Ögonlysning: ca 800 kr/st.

Hundvalp; ca 10-14.000 kr.

Kennelnamn: ca 2500 kr.

Detta för att jag ska kunna hålla hunden frisk, testa hennes chanser att kunna få bli en moder & fortsätta min planer för att kunna börja föda upp Chinese Crested Dog's som är efter friska & sunda hundar.

Katt & Saker gällande.

Kastrering: ca 800- 1000 kr/st.
Vaccinering: ca 400 kr/st.

Sphynxkattunge: ca 16.000 kr.

För att jag ska kunna hålla katterna friska, att dom ska slippa löpa vilket inte heller egentligen är bra för dom & för att må dom ska må bra & vara friska i många år till.

Dom sakerna ovan är viktiga, men det som följer nedan är helst en önskan, även om kläderna, skorna, väskorna & det andra kroppsliga behövs är det inte det viktigaste utan det som är ovanför är viktigast. Körkort, Hund & Katt.

Kläder, Skor & Väskor m.m.

Alla mina kläder börjar bli för små nu när jag börjar gå upp i vikt av träningen, vilket gör att dom flesta byxor jag har, får jag inte igen i magen & t-shirtar, linnen & tröjor i min garderob börjar bli för korta för att jag bygger mer muskler, så kryper alla kläder uppåt, vilket gör att dom bli korta i magen. Jag skulle behöva byta ut nästan hela min garderob med kläder pga av att allt börjar bli för litet för mig.

Nästan alla mina skor är utslitna el. börjar bli slitna & trasiga så behöver nya där med. Allt från nya sommarskor till nya vinterskor & träningsskor. Nästan alla mina väskor som jag haft är trasiga el. utslitna med, så jag behöver nya. Men den väska jag mest behöver är en snygg sportväska som jag kan ha mina träningskläder i & nya träningsskor.

Buddha

Jag skulle vilja ha en stor Buddha, kanske i naturlig storlek av en människa, men jag vill även ha mindre buddhor i olika positioner & form, men främst dom thailändska buddhorna. Gärna i mässing, guld, svart sten, lera el. trä. Jag har mer & mer kännt att Buddismen är den tro som ligger mig närmast hjärtat & jag vill fortsätta att utvidga mina vyer med den & vill därför ha flera buddor runt mig.

Indiska Gudar

Vill även ha Indiska Gudar i mässing, då jag känner att Hinduismen är något som intresserar mig. Den jag helst vill ha av gudarna är Ganesha.

Bakmaskin.

Jag vill lära mig mer & baka & vill då ha en ordentlig bakmaskin "Kitchen Aid" i någon häftig & snygg färg. Den finns i en oändlig uppsättning av färger, men den kostar ca 6500 kr.

Jag vill dock lära mig mer att baka själv, mer då hur man bakar bröd & andra goda saker.

Det finns dock så mycket mer jag vill ha i livet!

Jag vill inte bo alls där jag bor. Jag skulle gärna vilja bo i ett litet vit hus, ha en fin mindre bil, bo på en härlig & mysig ort & ha ett liv & jobb jag trivs med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar