tisdag 16 mars 2010

Juletiden!

Det vart att fira jul i Helena's föräldrar sommarstuga som ligger strax utanför Ludvika när man åker emot Smedjebacken. Den ligger jätte fint nere vid vattnet & är ett sånt där ställe som man gärna skulle bo på, nu finns det ju inte dirrekt några jobb el. att Ludvika är någon trevlig stad. Men där huset ligger är det superfint. Var massor av släkt samlade & det var riktigt mysigt & kul. På flera år har jag inte gillat julen, men detta var helt underbart mysigt. Serverades glögg med pepparkakor & mögelost, varmrätter & kallskuret sedan med allt gott runtomkring som julöl, snaps & annat, sedan efteråt en massa fika & sist en massa godis.

Pappa som tomte för mina små kusiner Alva & Hugo.

Någon dag efter julen var vi hemma sedan hos Farmor & åt kalkonmiddag. Det var så mysigt med att träffa lite mer med några av släkten, speciellt några av mina kusiner, dom minsta. Farmor & mina fastrar. Träffade även mamma en sväng. Jag var lite mer än en vecka i Dalarna & pratade med en massa trevligt folk på nätet, var ute med hunden i kylan, även om hon inte gillade att det var närmare 30 minusgrader. Umgicks med släkt & vänner Sedan fick jag skjuts hem med min bror & hans flickvän när dom skulle ner till Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar