tisdag 6 april 2010

Måndag...Annandag Påsk! Snö?! Ont! Icke Utbildade Soc.!

Det snöar ute, det snöar ute. Det är helt jäkla sjukt! Klockan är ca 08.00.

Dagen innan var det soligt varmt & nästan ingen snö alls kvar & idag snöar det. Varför?! Jag vill inte ha ännu mera skit ute, jag vill ha sol, värme, se blommor som blommar, kunna sola, bada & ha tunna kläder som linne & ett par shorts på sig!

Hur ska man kunna ha det skönt i sånt här skitväder?! Skulle vara så skönt att flytta till något ställe där det inte finns någon jäkla snö alls.

Har sovit jätte dåligt inatt för att jag spänner mig i hela kroppen, så jag får ont & detta pga Socialen & vad dom håller på med. Är ju sjukt att man inte får sina pengar i tid fast man sköter sig till fullo. Att dom inte sköter sitt jobb & så fick jag reda på igår kväll att man behöver inte ens vara utbildad Socionom för att jobba som Socialhandläggare. Nej, man behöver bara gå några kurser & jag fick reda på detta av en kompis vars ena kompis är Socionom, men som tycker att det är fel att folk utan ordentlig Socionomutbildning får jobb som Socialhandläggare & det finns tydligen i Örebro flera stycken såna. Hur fan tänker Örebro kommun & Socialkontor om man inte anställer folk som kan sköta sitt jobb ordentligt?!

Rachael Ray. Matlagnings & Livsstilsprogram. Rachael hade Sångerskan & Skådespelerskan Mariah Carey på besök. Omgörelse av en kvinna som såg ut som guvenören Sarah Palin. Åhh...My Good! Jag trodde inte det var samma människa när hon kom ut, hon var totalt annorlunda än innan.

Nu bara någon timme senare början snön försvinna?! What is this?! Klockan är ca 10.00.

Sms:at med Diana, Ann- Sofie, Linda P, Björn A, Andreas G, Emelie S, Kim, Lollo, Camilo Alexander & Mamma!

Tränat Yoga & legat en stund i ett riktigt varmt bad med Myrten skumbad (Eucalyptus & Globulus), lyssnat på avslappnande musik & tänt Sandel rökelser.

Extreme Makeover Home Edition. Fortsättningen från någon dag sedan med hästfarmen & nu ska man äntligen få se det bli klart. För handikappade & såna som behöver rehabilitering. Fantastiskt. Jag vart tårögd & tyckte att farmen vart helt sagolik. Bostadhuset vart på 340 kvm. Helt Sagolikt som ett stenslott & ett 650 kvm. stort stall & ridhus för 26 st. hästar.

http://wwwabettercommunity.com/

Precis så man önskar att man kunde bo. Kanske skulle försöka att hitta mig en Amerikansk kille el. en Svensk kille med en egen farm/gård el. som vill ha en egen farm/gård med någon annan, Mig! Jag har ju kunskapen & vet hur en gård ska skötas med djurskötsel, trädgård, skog, hus, stallar, hagar & annat.

Sex and the City. Samantha har cancer & letar efter en peruk. Samantha börjar raka av sig håret & henne kille kommer dit Jarod Smith. Han rakar av sitt hår för henne & rakade sedan av henne håret. Underbart! Miranda var & kollade på hus i Brocklyn. Charlotte fick en hund av den vördade hunduppfödaren Trudy Stork som inte var lämpad för utställning. En tik på 4200 gram. som vart omdöpt av Elizabeth Taylor, Harry & Chalotte är nu lyckliga. Carrie har bråkat med sin Ryska pojkvän. Här blir det sedan hundutställning & Charlotte med Elizabeth Taylor vinner. Samantha spelar in en porrfilm med Jarod som ska spridas då ingen tror att dom är tillsammans & folk tror att han är gay.

Alla ni som känner mig vet att jag älskar filmer från slutet av 80 talet & in i 90 talet med skådespelerskor som Bette Midler, Michelle Pfieffer, Goldie Hawn, Meryl Streep, Woopie Goldberg, Susan Sarandon m.fl.

Bird on a wire (Lovligt byte). Actionfilm. Vilda jakter, skjutgalna gansters & korrumperade FBI-agenter. Inget saknas i denna omtumlande actionspäckade film. Rick Jarmin (Mel Gibson) har all anledning att hålla sig för skratt. Trots att han har fått ny identitet är ett gäng hämndlystna maffiatyper honom tät i hälarna. Till råga dyker Ricks föredetta flickvän Marianne Grace "Muffy" (Goldie Hawn), numera stjärnadvokat, plötsligen upp igen då hon ser honom på en bensinmack, den pojkvän hon trodde var död. Nu händer det saker & hon dras i en jakt på liv & död.

Sms:at med olika folk, med bl a. den sexiga dansaren Kaj. Vi kanske ska ta & träffas imorgon & umgås lite?!

Masterchef. Matlagnings & tävlingsprogram.

2 1/2 men. Komediserie. Slökollar mest då jag vill kolla på andra saker på datorn.

Halv åtta hos mig. Kändisar denna vecka. Monica Dominique (sångerska & skådespelerska) som är värdinna första kvällen, Adam Tensta (rappare), Bengt Fritchioffson (vinexpert) & Alexandra Pascalidou (programledare & debatör). Maten går ikväll i Vegetarisk anda.

Top Model. Modelltävlingprogram. Roligt att Tyra Banks försöker få korta modeller att lyckas i branschen. Sally Herschberger ska göra en makeover på tjejerna. Barntolkning av tjejernas foton & nya ny snygga foton. Fotograf: Fernandes. Chanel Iman gästdomare. Gillar Kara, Nicole & Rae. Lite Jennifer med.

Propert Lader. Hus & Lägenhets renoveringsprogram & så säljs projekten sen.

Pratat med kompisen Camilo Alexander & ska sen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar