tisdag 13 april 2010

Måndag...Jobbpunkt! Sökt Utbildn.! Stan! FYND! Kinesbutiken! ICA! Träffa Alice & Safir!

Jobbpunkt hela dagen som vanligt mellan 08.30 & 16.00. även om jag oftast är där redan vid kl. 08.00. eller tidigare.

Under dagen så har jag kollat på en massa utbildningar inom Industridesign, Trädgårdsarkitektur, Arkitektur av olika slag, Biologivetenskap, Naturvetenskap m.m. Jag skickade iväg totalt 20 st. ansökningar till olika Universitet & Högskolor under dagen.

Efter att ha varit på jobbkursen åkte jag in till stan. Var på Myrorna & Kupan. Cykla runt en stund i stan. Var även på olika antikaffärer & kolla, men hittade inget där. Däremot köpte jag dessa saker nedan på Myrorna för 60 kr. 1 st. mässings te/kaffekanna, 1 st. mässings vattenkanna, 1 st. mässings skål med lock & 1 st. militärfärgad skärmkeps.

Var sedan på en Kinesisk butik som ligger på Väster där jag köpte Ingefärsgodis som är Supergott. 2 st. för 20 kr.

Var även på ICA sedan & köpte Laktosfria produkter bl a. Yoghurt med blåbär & vanlij, Creamcheese med vitlök, Drickyoughurt, Blandsaft; Jordgubb/Tranbär & Blåbär/Lime. Fruit Shoot: Liten dricka.

När jag var på väg på cykeln hem så stannade jag då jag såg en Chinese Crested Dog. Jag började prata med ägaren, en ung tjej som heter Alice & som hade en liten Chinese med ett öga som heter Safir. Jätte sällskaplig & gullig hund. Ni som undrar varför hon bara har ett öga är att hon föddes utan tårkanal i ena ögat & kan då inte fukta ögat vilket alla djur & människor behöver för sina ögon, men operera man bort ögat kan hunden leva ett ganska normalt liv utan besvär. Alice fick mitt mobil.nr. & hörde av sig!

Åt Ravioli till middag.

Engelska Trädgårdar. (Open Gardens). Engelsk trädgårdsprogram med oerhört vackra trädgårdar som tillhör Privatpersoner som vill komma med i den berömda Yellow Book för National Gardens.

Käkade två Müslibars & ett paket Risenta Sesamkakor.

Top Model 13. Dom fick gå till agenturen Wilemina & en av dom fick åka hem, Rachael. Vilket inget av tjejerna hade trott. Utmaning. Smize = Le med ögonen. Domare var Tyra. Vinnarna får speciella kläder & får träffa agenten för Wilemina. Förlorarna fick diska i en restaurang & vinnarna äta & mingla med agenten. Fotoutmaningen vart att posa med en jockey & en häst, topless. Var riktigt snyggt & coolt! Lauren Conrad var gästdomare. Lauren från The Hills som har ett eget designmärke.

Svenska Hollywoodfruar. Päivi Hacker & Lena Jolton lär sig strippträning. Päivi respekterar strippor, men folk som inte tror det, det är jobbigt & man måste vara ganska vältränad. Maria Montazami's ena dotter ska ha cheerledingtävling & hennes lag vann. Lena Jolton får botox av plastikkirurgen, Marc Mani hon dejtar. Halonix Acid som kommer från Tuppkammar. Susanne Zaperstein äter middag & bowlar med sina tre barn Jonathan, . Päivi tar privatlektioner i striptease & köper sin egna strippstång. Hon träffade sin man Bobby på bestigningen av Kilimanjaro. Maria Montazami åker till restaurangen hon & Kameron träffades på. Hon vill förnya sin vigsel då hon & Kameron gifte sig i Las Vegas kapell för 375 dollar. Maria har en massa problem att skriva ner några väl valda ord. Alla dessa Hemmafruar har även småhundar. Dom el. deras döttrar har en liten hund. Maria har ju en Pudel, men här i serien förekommer det även Yorkshireterriers & andra hundar med.

Gick ut med Lucky på en nattpromenad! Gick en promenad med Alice & Safir genom "Varberga skogen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar