torsdag 29 april 2010

Onsdag...Anna Anka! Hjälpcoachning! Drömmar & Mål! TV!

Jag vaknade 07.00 som vanligt när mitt mobillarm ringer på morgonen. Går upp ger dom älskade djuren mat, fixar ordning mig & går ut med Lucky, lillskruttan är jätte pappig & hängig pga löpet, hon gnällde ganska mycket när jag lämnade henne hos hundvakten, hon ville väl inte vara ifrån husse. Var skönt att cykla idag till jobbkursen, solen sken & det var härligt väder ute även om det blåste lite. Såg vackra Påskliljor som spirrade i flera trädgårdar.

På vägen när jag cyklade igenom bostadområdet Nya Hjärsta, så såg jag att dom rev av taket på ett hus som har stått tomt, konstigt tyckte jag. Var ett gammalt fint hus & jag förstod inte varför men det skulle jag bli varse på i eftermiddagen.

Jag har bl a. skrivit en massa bl a. på bloggen, facebook, gått med i klubbar på facebook & en massa annat!

Jag la in ett inlägg där jag grattade Anna Anka på hennes 39 års födelsedag. Vet att det är många som inte gillar henne el. så älskar man henne. Jag kan erkänna att jag inte gillar allt som kommer ut ut hennes mun, då det kan vara ganska fula saker, men hon talar ju sanning. Jag respekterar henne dock fullt & hållet när det gäller att vara en duktig affärskvinna & renlevnadsmänniska med träning & kost. Ett klassiskt exempel hon har sagt är ju det där att många kvinnor förfaller efter att dom skaffat en karl & ungar & att dom tycker att dom inte har tid att ta hand om sig. Jag tror att Anna har en poäng där, det går alltid att fixa till sig lite, vara sexig för sin man, men också för sin egen skull. Una sig att bli klippt, fixa naglarna, sminka sig, kläder el. något annat för att vara snygg. Jag tycker inte att utséende är allt, men man kan ju inte låta sig förfalla. Jag vet flera mödrar som är riktigt snygga & fräscha som Diana, Karin, Mikaela (nybliven), men även en del tränade som barndomskompisen Sandra (2 barnsmamma & polisaspirant) min faster Carina som fick tvillingar & som är smalare nu än innan hon fick barnen. Man kan vara snygg & fräsch & träna fast man har barn.

Elmar min handläggare frågade om jag ville vara med & göra en träningsintervju där jag skulle spela Bovärd på ÖBO & hjälpa till med att fråga ut en kille, Mahmoud som ska på intervju inom ett Administrations & Bovärdsarbete. Jag kände att det vara ganska kul att få känna att vara den som skulle spela en av dom chefer & överhuvuden som han skulle jobba med. Vi ville hjälpa honom för den arbetsintervju han ska ha på torsdag (dagen jag lägger in detta). Jag tycker att det känns bra att hjälpa folk när dom behöver det.

http://www.thomasinternational.net/

Fast det kostar pengar om man inte är medlem & vi fick det gratis igenom kursen.

Jag kände att det är en högre roll jag skulle passa i är att vara chef på ett större förretag, inte som bovärd, men som bolagschef & ägare av ett kreaktivt & framgångsrikt förretag. Får jag som jag som jag vill så kommer jag att hamna i den possitionen. Jag har genom Thomastestet fått reda på att det är det här jag borde syssla med. Ett kreaktivt & skapande jobb med många bollar i luften. Gärna lite åt Martha Stewart hållet. Kanske den Svenska Jonas Wesström "Martha", en Life Coach.

Mina tankar går på många plan. Jag vill ha min Design & Livsformsfirma & där även min framtida livspartner brinner för detta. Jag var inne på olika trädgårdssidor under dagen & en massa andra sidor med som jag skulle vilja ha inom det Förretags Imperium jag vill bygga upp. Där ingår det väldigt mycket men i ett harmoniskt & härligt uttryck & framtoning. Utöver allt med designen & livscoachning så vill jag ha...

En seriös Hundkennel med Chinese Crested Dogs hundar & kanske någon annan hundras som exempelviss Italiensk Vinthund el. Chihuahua. Sedan är jag ju ett stort fan av just hästar, så Arabiska Fullblod skulle jag ha med att även här kanske ha ett Stuteri.

Planera vackra växter & blommor i den trädgård på den stora gården jag vill ha med vita hus/byggnader & mycket vita & lätt rosa blommor som dessa vackra Magnolior som blommar rent sagolika.

Jag har ju även alltid gillat katter & just då Devon Rexen & Sphynxkatter, men även andra raser med som Bengal, Savannah, Abessinier, Ocicat, Singapura m.fl., men jag har ju allergi emot katter & tål bara just Devon Rex & Sphynxkatter. Men jag älskar just dessa raser. Jag har ju 2 st. Devon Rexkatter, har registret stamnamn S*Triconi's & har fött upp 3 st. kullar. Denna fina katt som jag hittade på internet är en riktigt bra representant för dom vackra katter som verkligen Devon Rexkatterna är. Jag kommer nog alltid ha katt i mitt liv & just då denna vackra kattras.

Att kunna få odla mycket av dom grönsaker, örter, blommor & annat som jag vill ska finnas i min egen matlagning & till försäljning i produkter & fina ihopsättningar som jag framtagit på olika sätt ensam el. med andra människor som exempelviss en framtida livspartner.

Även ha djur som dom vackra & speciella Alpackor som jag ska kunna sälja ullen på & även föda upp djur för att sälja. Höns, Geter & Stallkatter, men kanske även vackra små "Love birds" papegojor, påfåglar som strosar runt i trädgården, vita duvor som flyger runt, ankor som simmar vatten i närheten av det hem jag ska ha, får som betar med Alpackorna & andra djur.

Vad jag ska ha för djur får tiden utvisa, men vet att det blir hundar, katter, hästar & höns i allafall sedan får man se allt det andra som en bonus i livet.

Jag tänkte även på vad det är för bil jag vill ha. Lutar hela tiden tillbaka till denna bil. En Chrysler 300C Touring. Silverblank metallic. Fast behöver ju inte vara en så dyr bil jag skulle gott & väl kunna tänka mig någon billigare bil än denna dyrgrip, men den måste vara silverfärgad.

Men det viktigaste som jag ser är att hitta ännu mer av mig själv i Buddismen & läsa på ännu mer om denna underbara religion & livsstil som är skapadur att känna kärlek & respekt tillt allt levande väsen. Jag tänker inte bli vegetarian för det behöver man inte, men jag tänker ändå försöka att respektera djur & människor.

Har inga pengar på mobilen just nu & jag har ju inte fått mina pengar än som vanligt, börjar bli så van att man aldrig får pengar i tid, för dom kan ju inte sköta sitt jobb ordentligt. Slutade kl. 16.00 . som vanligt & cyklade uppåt emot Vivalla Centrum där jag skulle möta upp en kompis. Under vägen upp dit så står det fullt med fina krokusar i solen.

Jag skulle träffa Lollo för att lämna över en sak till henne. Träffade på Linda M. son utanför Vivalla "Centrumgalleria" & Linda M. med henns lillflickan. & hunden Ronja en svart Pitbull terrier. Lollo kom en lite stund senare & jag lämande över det jag skulle lämna. Lollo hade med sina två söner med. Trevligt att se dom små rackarungarna igen. Gav mig av hemåt efter att ha pratat en liten stund. Hade börjat regna lite. När jag kör igen genom bostadsområdet som jag åker igenom på morgonen med så åker jag förrbi det hus dom hade tagit bort taket på, på morgonen, men nu var det inget hus kvar. Huset var helt nerrivet & det kändes ganska tråkigt på ett så fint hus, men det ska väl byggas ett nytt hus.

Datorn påslagen & jag har legat hemma i min sköna, gula soffa & bara skrivit en massa, redigerat med en hel del bilder & funderat på livet & vad jag verkligen vill ha ut av det. Jag ska ta mig ann att börja skriva på en förretagsidée med försäljningsberäkningar & annat för att kunna starta mitt Egna Förretag!

Jag har tänkt på Rikard under dagen & kvällen. Lite sorgesen över att han inte ringde mig under kvällen som jag trodde att han skulle göra. Jag vet att han är tillbaka i skolan nu, så han har väl inga pengar på mobilen, vilket inte jag heller har just nu, annars hade man ju åtminstone kunnat sms:a varandra, men inte ens det gick/går ju nu. Han verkar vara precis en sån kille jag vill ha, djurälskande, blom/växtintresserad, natur, mat/bak & intresserad av allt sånt mysigt. Precis allt sånt som jag vill ha hos en kille. Att han utbildar sig till Florist gör mig jätte glad. Jag har alltid velat ha en kille som är kreaktiv som jag & kan se skönhet i saker & ting. Tänker på Dig Sötis! <3

2 st. avsnitt med 2 1/2 men. Slökollade, mest då jag fixade saker på datorn.

Anna Anka Söker assistent. Om den kända Anna Anka som söker en personlig assistent. Hon testade dom assistensökande i ett styrke & konditionstest, men även i matvanor. Dom delades upp i lag fick laga mat i olika grupper. Anna verkade ganska nöjd med ena maträtten, men inte alls med den andra. Hon är tuff, men jag tror att hon egentligen vet vad hon vill ha?! I slutändan av vilka som kundes tänkas åka sto det mellan Magnus & Jasmin. Den som fick åka var...Jasmin, så ung & inte redo för den uppgift som det innebär att vara Anna Ankas assistent.

Lena H.-S. Min Aloe Vera Girl ringde & ville prata lite, vilket var jätte trevligt! Vi pratade om olika förretagsidéer, negativa saker som hänt i livet, mobbing, barn, pollenallergi, förkylningar, immunförsvar & annat. Hon var liksom jag lite hostig & rosslig i halsen & jag funderar på att se om att Sälja Aloe Vera produkter för mig, men det skulle vara bra & skulle kunna funka in i Mitt framtida Affärsimperium.

Fuskbyggarna. Här avslöjas riktiga fuskbyggare av bl a. Martin Timell. Tord Hermansen Tord Tak & Plåt. Kjell Axell Malmkrok. Byter namn m.m. Har en massa unga arbetare som inte vet vad dom gör till fullo. Gudrun fick sitt tak utbytt för att det var dåligt, efteråt var det ännu dåligare. Naemi fick sitt tak utbytt med, men av en privatperson som också hade en snickarfirma & inte kunde förstå hur en så kallad takfixare kunde bette sig så illa emot en gammal kvinna bestämde sig för att byta ut hela hennes tak gratis.

Merlin. Fantasiserie. Arthur blir biten av ett sagoväsen, en Glatisant påstod dom att det var. Merlin spelar ett svårt spel med den onda prästinnan Nimueh. Han måste offra någons liv för att rädda Arthurs liv, han väljer sitt eget för att Arthur ska leva, men saker blir inte som han tänkt sig.

Camilo ringde & vi pratade lite grann & han berättade att det hade varit inne 54 st. idag. 22.32. Nej, nu vart det dags att sova sen kl. 23.40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar