tisdag 6 april 2010

Söndag...Påskdagen!

Hade sms från Andreas G, Björn A, Robert O & Camilo Alexander. Bl a. om Aktivitetsstöd. Fattar inte varför dom aldrig kan få huvudet ur arslet & betala ut i tid här i Örebro. Var ute med Lucky!

The Amazing Race. Dom var i Warsawa, Polen & gjorde sina uppdrag. Sedan nästa vecka blir det att åka till koncentrationslägret i Auschwitz nästa vecka.

London Ink. Tatueringsprogram.

Dom tipsade om en sida som det finns verkligen dåliga tatueringar på. http://www.badtattoos.com/ Detta för att det var en tjej som kläde sig som en katt som ville göra en bok om dåliga tatueringar.

Frukost: 2 stekta ägg, 1 paket stekt bacon & 3 skivor med smörstekt påskvörtbröd.

Mannen som talar med hundar. Cesar Milan. Han tränade i detta avsnitt 2 schäferhundar, tik & hane som bor i samma hem, men som inte kan umgås med varandra pga den hanhundens nervösa uppspelhet som triggar igång den andra hundens dominansbetéende & aggresstion blir till ett utfall & slagsmål. Hon vill bestämma för att ägarna visar att dom bestämmer. Sedan en kvinna & en man som har en Dvärgschnauzer. Den var tränad i agility & lydnad, men efter en olycka som gjorde att mannen i huset vart sängliggande ett tag var hunden jämnt hos honom & nu har hon blivit överbeskyddande & skällig så fort det kommer folk. Deras son & dom tre flickorna, barnbarnen vågar inte hälsa på då hon har bitit barnen. Här gällde det bara att visa vem som bestämmer & nu kan barnen leka med hunden, träna & gå på promenader med henne.

Dickinsons Real Deal. Storbritannien. Här säljs nu cigarrett & tändstickshållare, nycklar, bordställ med massa söta små kristallflaskor i fattades dock 3 st. av 8 st. flaskor, silversaker, olika smycken i förgyllt silver & andra i guld med ädelstenar, hattask i läder, ljustakar i silver, porslinsurnor & lerfat m.m.

Antiques Roadshow. USA. Här värdesätts allt möjligt. mycke mässing, skåp, porslin, brev, klockor, kartor, monockel, ljusstakar, tavlor & annat.

Jag var ute en sväng med Lucky.

Jamie Duries uterum. Italiensk inspirerat uterum. Vart jätte fint!

Ja, jag funderar på livet. Är så jävla surt att några få små människor ska bestämma över ens liv. Jag lever inte ens mitt liv med egna val utan får stå kval för folks inkompetens, bristfälliga jobbansvar & idioti. Att behöva oro varje månad för när man ska få pengarna fast man sköter sig klanderfritt hela tiden gör att man mår dåligt! Kan dom inte sköta sitt jobb för en gångs skull?!

Jakten på Julia. Sökandet efter en Julia till Romeo & Julia. Massa tjejer som försöker att få rollen som Julia & Romeo ska spelas av Måns av Zelmerlöw. Sarah Dawn Finer var där, coacha & hjälpte dom. Repetioner av teatern & repetioner av sången i två olika grupper. Roine Söderlund som är koreograf är med och berättar om Musikaler.

Funderar en massa på livet & om jag ska försöka att söka mig till teater/skådespelar/musikallinjer & designlinjer m.m. Jag måste göra något för att komma ifrån det här jäkla stället Örebro. Jag trivs inte alls här & vill bara här ifrån. Ska nu kolla upp bostäder, utbildningar & jobb på olika ställen på Västkusten, men även på Öland, Gotland & andra ställen. Ringa till Kävesta & prata om mina betyg. Inte fått något svar & nya betyg skickade än. Varför sköter folk inte sina jobb för?!

Bulldogg. Ett program för barn som vill testa att ha hund. Killen trodde jag det var, men var en tjej i programmet som ville ha en hund som är en typ av livlig & aktiv ras. Hon ska välja mellan tre hundar som han får höra fakta om men inte se. Dom tre hundarna var Colle, Ungersk Vizsla & West Highland White Terrier. Nu ska hon sedan få gå på en hunddejt med hunden.

Ponnyakuten. Om unga tonårsbarn som är på ett ridläger & får hjälp med sina ponnier. Här är det ponnier som har småsaker som dom är rädda för & som dom får hjälp med, men även också tonåringarnas problem.

Amazing Race. Fortsättning från morgonprogrammet.

Brothers and Sisters. Amerikansk dramaserie. Superbra!

Småkrypens Paradis. Dansk naturfilm från 2008. Mest om bönsyrsor, spindlar, getingar, flugor, vårtbitare, gräshoppor, fjärilar & annat.

Pratat med Camilo Alexander han får mig på bättre humör. Jag har mått så jävla dåligt psykiskt idag & det mesta beror på socialen & att dom inte gör sitt jobb ordentligt. Jag känner det som om jag inte kan styra mitt liv & som om jag var ett pryglat djur i en allt för liten bur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar