torsdag 22 april 2010

Torsdag...Kattskrik! ÖDEHUS Dröm! Jordens dag! Jobbkurs & Idrott!

Jag vaknade första gången vid 06.00 av att en av min katter, Nala gapar & låter som en jäkla siren.. Hon löper, men första gången som jag vaknar av det. Jag vart riktigt sur & kunde vridit nacken av kattskrället. Fan vad arg jag var, men jag skulle aldrig kunna göra illa dom. Jag älskar mina djur & skulle aldrig göra illa dom men jag hatar att bli väckt tidigare. Jag har dåligt morgonhumör, men jag somnade om igen.

Jag drömde sedan om ett stort ödehus i utkanten av ett mindre bysamhälle. Huset hade stått tomt jätte, jätte länge. Någon hade börjat renovera, men tyckte säkert att det vart för mycket att göra el. för dyrt. Här menar jag ett hus som verkligen behöver renovera allt. Det mesta inomhus, men även en hel del på utsidan, fönster, lister & annat. Jag kände i drömmen att här ska jag bo.

Det kanske är det jag ska syssla med i framtiden el. så kanske jag kommer att hitta ett boende som jag kan anpasssa så att det blir ett rent paradis. Ett Drömboende?!

Jordens dag. En hyllning till Jorden för det är idag Jordens dag (Earthday). Man ska hylla jorden & det liv som finns på den. Var snäll emot miljön & alla djuren på den.

Jobbkursen idag. Morgonmöte & vi diskuterade om vad vi har för planer på att göra. Selma satt & glodde på mig för att jag kommentera om det Elmar sa att folk kommer sent. Då sa jag att ja: Det är ju inte hårt att Du (Elmar, handläggare) tycker att det är dålig stil att folk dyker in sent & Du måste ta om det som sagts på morgonen. Selma är alltid sen & blängde elakt på mig för det jag sa, men det har hon inget för, för jag kan stirra ut henne utan problem. Vi kommer sedan i eftermiddag ha Idrott & lite fakta kommer mer imorgon när jag lägger in fakta från vad som hänt under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar