torsdag 27 maj 2010

Onsdag...Solen skiner! Broschyr förslag! Lia & nätet!

Solen skiner för fullt ute på morgonen, men det blåser dock ganska kallt, så det vart att sätta på sig dubbla tröjor, för att kunna ta av sig en tröja sedan när det blir varmare.

Jobbkurs, jobbkurs, jobbkurs...Ja man fortsätter att vara på jobbkursen för att ha något att göra, men jag känner att jag lite börjar tröttna på det pga att det inte händer något dirrekt, men bra att ha fått massa kompisar som Mikaela, Linda P., Karin, Sanne, Agneta & Linda M. med flera.

Vi fick en uppgift att sitta & komma på idéer till en broschyr som ska vara till Jobbpunktväst Örebro som vi går på. Vi vart uppdelade i vad som skulle vara 4 grupper, men tror det vart 3 st. i slutändan. Vi satt & bollade idéer för att locka mer folk & komma hit & kanske börja på kursen som jag känner har gett mig en del...om än en massa vänner & bekanta, men även lärt mig andra sätt att se på saker & få annordan olika avenemang. Vi satt & pratade en hel del om Arbetsförmedlingen som jag tycker borde spolas ner i toaletten el. i allafall dom som jobbar där. Vad gör dom hela dagarna där. Inte ett skit verkar det som. Senast jag försökte att få tag i min handläggare där, ringde flera gånger & till sist var inne & lämnade ett personligt meddelande till henne. Ja när tror ni kärringen hör av sig jo 1 månad efter, men då hade man ju löst det man undrat över för länge sett på andra vägar fast det kunde gått snabbare om hon hört av sig i tid.

Har även suttit på facebook, men viktigast...Bloggat & lagt in 3 inlägg under dagen för tisdag, men även för 2 st. vänner som fyllde år!

Herregud vad mycket kaffe man dricker på kursen. Konstigt att det inte sprutar kaffe ur öronen på en, fast inte så konstigt att man så oerhört sällan då dricker kaffe hemma. Fast borde dra ner på det då för mycket kaffe inte är bra för en, man blir ju faktiskt kaffeberroende, så ska försöka att dra ner på det i fortsättningen. Kanske kan ta 1-2 koppar på morgonen & 1-2 på eftermiddagen istället för att dricka under nästan hela dagen som jag oftast gör nu.

Efter kursen så ska jag in till stan & åker över bron från Biltema över till Holmen, Västra sidan om stans lilla Industriområde.

Cykla, cykla, cykla...Det är så skönt att cykla el. gå när man skla någonstans. Jag åker nästan aldrig buss på våren, sommaren el. hösten för det går ju faktiskt att cykla överallt i den här stan. Finns ju mycket cykelväggar & bra ställen att cykla på/till. Man håller ju igång sig en hel del konditionsmässigt också om man cyklar minst 1 tim. per dag, fast jag är ju oftast ute i flera timmar; cyklar, går el. springer varje dag. Folk börja cykla mer, det är bra för Dig, onödigt att ta en bil om man ska handla mat för det går att hänga på styret, pakethållaren & i cykelkorgen/korgarna. Jag tycker det är bra att ta cykeln när jag handlar, speciellt storhandlar då jag kan ha 4-6 kassar med mat, kattsand, hund/kattmat, väska m.m. Ja så jag säger till alla CYKLA MER.

Jag skulle in till stan för att umgås med min kompis Lia som bor centralt inne i Örebro. Hon & jag har varit kompisar i över 8 år skulle tro att det är närmare 10 år nu som vi kännt varandra. Hon är en av dom kompisar som jag har stått närmast under mitt liv & den som inhyste mig när jag separerade från Mitt ex Magnus som jag bodde i Kiruna med. Jag flyttade ner till henne & hon hade redan fixat så att jag skulle få börja provjobba på det jobb hon jobbade på: Poolmedia. Fast om dom, så är det ju en helt annan historia. Ett riktigt skitförretag! Men vi skulle i allfall nu ta & umgås lite & kolla upp lite saker...

Vi satt en stund hemma hos henne & pratade, men bestämde oss för att gå till Panduro & kolla lite på olika saker, men mest på Pärlor som man ska kunna använda till att gör armband av den lite häftigare & roligare typen.


Efter att ha varit på Panduro bestämde vi oss för att vi måste äta något. Både hon & jag är dåliga på att äta emellanåt för att vi inte har någon som helst aptit.

Det var att först köpa mineralvatten med smak av kaktus på ICA i Krämaren för att sedan gå till hamburgebaren rakt över från krämaren. (Minns inte namnet på den). Camilo ringde så prata lite med honom. Vi beställde en varsin kebabtallrik då hon hade kuponger som man kan köpa för att få äta billigare i stan på olika ställen. Oftast med 2 av det du beställer för priset av en & en kebabtallrik kosta 66 kr. så vart 33 kr var för oss. Inte speciellt dyr lunch/middag som vi tog med hem till Lia & åt. Fick äta upp en tredjedel av hennes med då hon inte orkade hela så jag var mätt & glad.

Datanördar som vi båda är när det gäller att sitta på nätet. Fast hon sitter oftast på TRADERA, Andliga & lite Kinky sidor, så sitter jag på Facebook, olika djursidor, qruiser, helgon & blogger m.m. Men idag så satt vi & kollade på TRADERA...Hon köper en del saker där ifrån & jag funderar på att starta ett konto där med. Jag kanske skulle sälja en del saker där med?! Jag tittade på mässingsföremål, te & kaffekannor/serviser. Indiska, Kinesiska, Japanska & andra Orientiska saker.

Både jag & Lia har blivit väldigt intresserade av Pandora armband, pärlor m.m. Dom är ju väldigt dyra, men finns ju bra kopior också som man kan kombinera ihop med dom "äkta" Pandora pärlor/figurerna. För mer info om Pandora: http://www.pandorashop.se/

Jag hade ju mest åkt till Lia för att umgås & kolla detta som vi gjort, men ville även att hon skulle se så att det vart rakt när jag skulle klippa min lilla mohairkam som det till slut blev efter en tids funderande & hattande om vad jag ska ha för frisyr egentligen. Men en mohairkam är ju lite tuff & cool så, så vart det! Jag fixade det mesta själv med saxen & maskinen. Ja, jag klipper mig själv, men jag fick hjälpa med att se till att det var helt rakt i nacken. Annars, så har jag ju ett bra öga & en stadig hand för det estetiska. Borde man ju ha när man är konstnär, målar tavlor, tecknar & pysslar ibland.

Efter att ha varit typ 5 timmar där så åkte jag hemåt för att varva ner lite innan jag skulle sova ta & sova.

Pratade med Rikard 3 gånger under kvällen, en snabbis hos Lia & sedan en snabbis under vägen hem, men hans mobil dog, så jag fick vänta med att ringa upp honom. Efter att ha kommit hem & satt mig vid datorn, så ringde jag han igen. Då hade han nu laddaren & var hemma i lägenheten & inte var hos sin polare som han var tidigare. Var mysigt att prata med han, men nu tycker jag fan att han får ta & komma upp hit & hälsa på. Fast han borde väl gå klart skolan & den e ju slut om ca 2 1/2 vecka för han, så att han kan ha sommarlov. Då kan han ju komma & stanna längre hos mig för att njuta av god mat, värme, film, mys & mig!

Åhhh...man älskar ju MSN. Jag chatar ofta med folk på detta härliga chatprogram. Bl a. Rafael, Patric, Viktor, Aku m.fl. killar, men vart fasiken har alla mina tjejkompisar tagit vägen på MSN...nästa ingen som är inne av dom?! Har alla skaffat ungar & sover tidigt?! Ja, kanske el. så är dom inga nattugglor som jag kan vara ibland. Ja jag satt & chata lite med folk sedan vart det att ta & sussa gott i min sköna säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar