onsdag 26 maj 2010

Tisdag...Kurs! Hästar! ABF! EUROVISION. Semf. 1. & Patric!

Det regnade som en i en regnskog på morgonen & jag var smått blöt när jag kom till kursen, men jag torkade snabbt. La in ett blogginlägg på morgonen som jag brukar oftast gör dom flesta morrnarna från dagen förre. Usch...blir så nere av det här jäkla pissvädret.

Kollat på Arbetsförmedlingens hemsida för att kolla jobb, men där finns ju inga som helst jobb man kan el. vill ta. Satt även på min MSN, facebook & annat för att se & känna av min omgivning.

Man kan ju inte bara söka jobb, så jag satt även & kollade på annat...

Homozygota hästar. Alltså hästar med färganlag. http://www.homozygous-horses.com/

ABF. Om folkbildningspedagogik, men herregud vad tråkigt! Snark...tråkigare föreläsare får man leta efter, memorera inte ens hans namn & det han sa kunde jag redan allt & då menar jag allt. Holly Crap vad segt. Var flera stycken som bara vill krypa under jorden för att slippa höra hans prat som var hattande & dötrist. Höll på att somna i stolen t.o.m. våran handläggare Birgitta tyckte det var assegt, såg hur hon kved sig i stolen.

Satt under tiden & kollade på olika hästsidor & video's på vackra hästar. http://paradisearabians.com/ & http://www.starcreekarabians.com/

http://www.hollyfarmnz.com/ & http://www.smokymountainparkarabians.com/

Så otroligt vackra hästar: http://www.mostlypadron.com/

Efter föreläsningen vart det att sitta ett tag på datorn, men eftersom vi satt så duktig & lyssnade på den dötrista föreläsningen fick vi sluta en timme tidigare. Skulle bli skönt att åka hem, men inte i regnet.

Jag vart ju lite blöt på morgonen när det regnade som i en regnskog & under hela dagen har det regnat & varit jätte kallt. När jag skulle hem, så ösregnade det. Gissa om jag var helt genomblöt om byxorna som satt som klistrade emot benen & riktigt iskallt. Så när jag kommit in i värmen vart det att kasta av sig alla kläder utom kallingarna & linnet, det enda som inte var genomblöt & kallt. Jag kröp upp i soffan med ett täcke & en kopp varmt te.

Satte på TV & kollade på på Rosemary Schrager School for Cook's. Ett riktigt bra matlagnings & tävlingsprogram på högsta matlagningsnivå.

Satte mig sedan en stund på QX (Qruiser) & kollade en massa där, men är ju ingen speciell sida. Är en öppen chat för Homo-Bi & Transsexuella, men känns som om det enda som folk är ute efter där är SEX, ja bara sex, så oftast ganska tråkigt, men kan vara kul om man hittar någon trevlig kille, tjej som inte bara pratar om sex utan man kan föra ett vuxet & kanske estetiskt samtal som jag oftast gillar att prata om. Konst, Inredning, Trädgård, Hundar, Katter, Hästar & andra djur, Träning/Sportande, Natur, & annat intressant.

Gjorde iordning mat: Egengjord Ravioli med örter & annat gott i. Tomatsås, färska tomater, svamp & riven ost m.m. Var så himla gott så! & knappt ätit något idag

Satt även en del på facebook som jag brukar göra ganska ofta. Svarade på mail där, spela Treasure Isle & Farm Ville. Men chata med lite människor & kommentera folks inlägg.

Jag pratade även en stund med Rikard i mobilen. Han var på något Galleria med sina klasskompisar & elevhemspersonalen för att shopa lite.

Ugly Betty. Amerikansk komediserie. Här är det trubbel som vanligt. Betty blir testad & startar även upp sin egna blogg om skor.

Skulle se Desperate Housewives & Cougar Town. Fick skippa det & sen se det i helgen för det var ju...

Eurovision Song Contest 2010- Semifinal 1.

Edward en riktigt bra kille. Jag har haft nöjet att jobba med honom själv förrut i Melodifestivalen. Även festat & umgåtts med honom när han jobbade på Torget.

Edward af Sillén, manusförfattare/redaktör/gaykille/DJ m.m. Christine Meltzer, programledare för Melodifestivalen 2010/programledare i barnprogram & andra sammanhang, även komiker. Dessa två hjälper de svenska tittarna under de två semifinalerna och finalen i Oslo. SVT:s kommentatorer bjuder på drygt sju timmar med snabba översättningar från engelska och franska, faktainformation, presentationer av artister och bidrag och det senaste skvallret. Edward af Sillén kommenterade ESC redan förra året, i Moskva, men då tillsammans med Shirley Clamp.

1. Moldavien: Ganska bra. Lite svajigt dock i rösterna!
2. Ryssland: As falskt.
3. Estland: Nja seg låt .
4. Slovakien: Här var det lite rytm! Lite skön!
5. Finland: Ohhh...My good. Hell no för klämkäckt! ... Visa mer
6. Lettland: Varför är hon hon en favorit?! Förstår inte det?! Småbra, men INGEN som helst superhit!
7. Serbien: Ja, han sjunger också ganska falskt emellanåt & garanterat gay.
8. Bosnien- Hertzegovina: Han har en bra röst & en bra låt! 9. Polen: Han har även röst, ganska smörigt, men ok.
10. Belgien: Söt kille, bra röst...Små mysig låt!
11. Malta: Jätte bra röst! En bra ballad, men glöms snabbt bort igen tro jag.
12. Albanien: Lite uppåt tempo. Den var bra, en gillar jag!
13. Grekland: Han är ju inte snygg el. dansar speciellt bra, men gillar låten! Fast gillar ju grekisk, arabisk, marrockansk & likande musik med tempo i.
14. Portugal: Riktigt bra röst!
15. Makedonien: Bra röst. Bra låt, men rapparen ta bort han han har inget där att göra.
16. Vitryssland: Så söt förste sångaren, men sången var ganska svajigt i rösten, men andra killen hade bra röst.
17. Island: Underbart fruntimmer. Hera Björk. You Go!
- Love Love Love.... ♥ ♥

Går inte att rösta från Sverige konstigt?!

Island bidrag med Hera Björk var absolut bäst under hela kvällen. Hon var ju en av dom få som verkligen kunde sjunga. Dom flesta andra kände man bara: Är det där det bästa ni har, så tycker jag verkligen synd om dessa länders kulturarv i musikhistorien.

The New adventures of Old Christine. Christine får träffa sin kille's exfru som hon inte hade en aning om. Ja blir en massa intriger & annat, men men kände inte att jag kollade riktigt bra på det utan var mer upptagen av datorn.

Jag satt & chatade med folk bl a. Patric som jag gått i gymnasiet med. Är riktigt kul att ha fått kontakt med han igen. Han är ju en supermysig kille & jag hittade han bara av en slump på facebook genom en gemensam kompis/bekant, så det har blivit att prata på MSN nu 2 gånger & fick hans mobil.nr. under kvällen med, så nu kan man prata & så med. Han tyckte att det vorre kul om jag kom & hälsade på han på hästgården han bor på med sin häst & dom hästar han nu tränar för fullt. Jag är jätte glad att vi har fått kontakt igen.


Nej nu dags att ta & nanna på kudden var ju 01...något & ska upp 07.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar