tisdag 25 maj 2010

Måndag...Cykla Skattev. Försk. Soc. Piggelin & TV-kväll!

Jag har min kurs som vanligt & jag ska gå dit fast jag har ganska ont i foten, men det får funka ändå.

Jag la in ett inlägg på bloggen & skulle sedan in till stan för att göra lite äréenden. Jag & Linda M. åkte in till stan. Jag skulle till Skatteverket först för att hämta papper om Deklarationen som Socialen ville ha. Dom har fått det en gång, men ja lyckas ju slarva bort saker som vanligt. Fick vänta där med Linda i ca 20 min. sedan var vi på Försäkringskassan där vi fick vänta i 35 min. för att Linda skulle få prata med en handläggare om en del papper & så. Efter det vart det att cykla till Socialen för att lämna lite papper till dom som dom ska ha för att man ska kunna få pengar, så att man kan leva.

Efter att ha varit på socialen så köpte vi med oss en varsin dricka som skulle vi skulle ha till lunchen & sedan var vi in i en kiosk på Norr för att Linda skulle köpa cigaretter & jag köpte mig en lite härlig piggelin. Solen sken ju ute & jag ville ha en glas. Första glassen för i år i sommarsolen. Jag får ju bara äta isglass, men Piggelin är en favorit så det var riktigt gott att avnjuta en glass i solen medan vi cyklade tillbaka till jobbkursen.

Till lunch vart det wokade biff med grönsaker & ris. Gott Gott...men även...

en sallad på Fetaost, Ruccolasallad, Rädisor, Vindruvor & Cocktailtomater.

Efterrätt på det var honungsmelon & vattenmelon, så himla gott så!

Väl efter kursen var jag ganska öm i vristen, men cyklade till MAXI för att handla hem lite tomater & gurka. Sedan var det att cykla hemåt. Träffade Linda P. under vägen med hennes son Wictor hon hade tatuerat sig. Sin sons namn på armen. Var väldigt fin!

Vart att ordna några mackor med tomater, basilika & ost på när jag kom hem för att få något i magen. Sedan satt mig med en påse is för att isa min vrist som ömmade en del, men är nog bättre på tisdag.

Vart att sätta mig på facebook för att kolla lite mail där, spela lite spel & annat.

Men jag sitter en hel del på MSN...är ju bästa sättet att snabbt kunna prata med folk. Chata med Rafael, Viktor, Agneta, Alexander, Camilo, Stefan, Björn & en massa andra. Det är ett riktigt bra program att kommunicera i tycker jag. Säkert fler som tycker det där ute?! MSN is great!

Vart även att se TV...

Top Model. Säsong 13. Korta modellerna. Idag åker dom till Hawaii för att göra photoshoots & annat.

I utmaningen får dom lära sig att surfa med hjälp av en kille som står bakom på brädan samtidigt som dom ska posera snyggt. Det vart en hel del misslyckade bilder men Erin (blonda i mitten) Får den bästa posén på den enda bilden & får tillsammans med två vänner njuta av skön relax.

På Fotograferingen så vart det att Tyra skulle fotografera dom på ett stort sockerrörsfält & dom skulle alla vara två olika blandningar av etnisiteter. Var ganska coola sminkningar dom gör på dom & man känner knappt igen dom. Helkroppssminkning här.

Nicole som Japan/Malaysian, Erin som Tibetan/Egyptier, Brittany som Indier/Indian, Sundai som Ryss/Marrockan, Laura som Mexikan/Greek & Jennifer som Batswana/Polynesier. Superläckra kombinationer & vart superläckra bilder med. Den som fick åka hem dock var Brittany som var Indier/Indian. Tråkigt det var, men finns många som är bättre än henne & hon ser lite gammal ut i sitt utséende fast hon är så ung.

Norska Hollywoodfruar. Ja här är det en hel del som dom försöker göra precis som i Svenska Hollywoodfruarna. Man kan snacka om ett riktigt dåligt plagiat med Norskorna: Kristine Dorow, Antoinette Kristensen, Siv Cotton och Beatrice Prochazka.

Siv Cotton en av dom Norska Hollywoodfruarna som verkar vara en av dom drygaste. Hon hade en liten plagiatfest som Päivi i Svenska fast i ett helt annat tema, ett peruktema. En som har en så bortskämd Chihuahua att han vägrar gå utan hon får bära honom hela tiden. En som spelar in musik, fast hon låter som en hes kråka & så mixar dom om rösten. Kan det bli mer patetiskt?! el. mer plastikopererat?!


Jag satt under resten av kvällen på facebook, msn & qrusier innan jag bestämde mig för att ta & sova gott i min sköna 140 cm Sultan säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar